Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@12:02:04 GMT

۳۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید مسکن

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۱۹۸۳

۳۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید مسکن

در چهار ماهه نخست سال جاری حدود ۳۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای خرید مسکن به بخش ساختمان و مسکن پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، در چهار ماهه نخست سال جاری در مجموع ۲۱۸ هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت شده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته مبلغ بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب پرداخت تسهیلات بانکی به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۳۱ درصد افزایش یافته است.

در میان انواع تسهیلات پرداختی به بخش‌های مختلف اقتصادی، تامین سرمایه در گردش حدود ۶۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده؛ به عبارت دیگر ۶۰ درصد از تسهیلات پرداختی بانک‌ها در سال جاری صرف تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی شده که این درصد نسبت به آمار انتهای سال گذشته با افزایش همراه بوده است.

به این ترتیب بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی به تامین سرمایه در گردش، ۲۲ هزار میلیارد تومان به خرید کالای شخصی، ۲۰ هزار میلیارد تومان به ایجاد واحدهای جدید، ۱۶ هزار میلیارد تومان آن به توسعه واحدها، ۶۳۰۰ میلیارد تومان به تعمیر، حدود ۵۰۰۰ میلیارد ریال به خرید مسکن و ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به سایر مصارف اختصاص یافته است.

اما بر اساس این گزارش، سهم بخش کشاورزی از تسهیلات پرداختی در این مدت حدود ۱۸ هزار میلیارد، صنعت و معدن بیش از ۶۰ هزار میلیارد، مسکن و ساختمان ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد، بازرگانی حدود ۴۰ هزار میلیارد، خدمات ۸۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد و سایر بخش‌ها ۳۱۰ میلیارد تومان بوده است.

به این ترتیب بخش‌های صنعت و معدن و خدمات در این مدت بیشترین جذب تسهیلات را داشته‌اند و در عین حال این آمار حاکی از آن است که سهم ۲۷ درصدی بخش صنعت و معدن از تسهیلات بانکی نسبت به پایان سال گذشته ثابت مانده است.

از سوی دیگر در بخش مسکن و ساختمان حدود ۳۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید مسکن در چهار ماهه نخست سال جاری پرداخت شده است؛ در واقع در چهار ماهه نخست سال جاری حدود ۳۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید مسکن به بخش ساختمان و مسکن پرداخت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بانك مركزي خرید مسکن وام خرید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران

به گزارش قدس خراسان، محسن مه آبادی شقا اظهار کرد: زمین واحدهای ذکر شده در قالب اجاره ۹۹ ساله از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار شد و تسهیلات ذکر شده نیز ۲ میلیارد ریال بود که در ماه‌های پایانی سال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و برخی متقاضیان این مبلغ را دریافت کرده‌اند.

فرماندار چناران گفت: تعدادی از واحدهای مسکونی روستایی ذکر شده اکنون تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و بقیه در مراحل مختلف ساخت و ساز از جمله در مراحل پایانی تولید هستند.

وی گفت: پارسال سهمیه ساخت مسکن روستایی شهرستان چناران ۳۷۶ دستگاه تعیین شد که پرداخت تسهیلات میزان هدفگذاری بیشتر بوده است.

مه آبادی افزود: امسال سهمیه ساخت مسکن روستایی چناران با اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، ۴۴۰ واحد مسکونی تعیین شده است و دیروز در نشستی با دهیاران و بخشداران شهرستان چناران برای تحقق این هدف، ارتقای طرح تحول روستایی و افزایش مشارکت و جهش تولید در شهرستان برنامه ریزی و هم اندیشی شد.

فرماندار چناران اضافه کرد: با توجه به این که میزان مقاوم سازی منازل روستایی چناران از میانگین استانی و کشوری پایین تر است، موضوع ساخت و ارتقای ایمنی منازل روستایی در گفت وگو با دهیاران و مدیر بنیاد مسکن شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • ثبت حدود ۱۳۰ هزار درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • پشت ماجرای فروش گوسفند با کارت ملی چیست؟
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد