Web Analytics Made Easy - Statcounter

دمیتری پسکوف در واکنش به اتهامات مطرح شده علیه ایران درباره دست داشتن در حمله به آرامکو گفت که مسکو با اتهامات و نتیجه‌گیری‌های شتاب‌زده موافق نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه نشنال پست، کاخ کرملین روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که مسکو در پی حمله به زیرساخت‌های نفتی عربستان، درخواستی رسمی برای میانجیگری میان عربستان سعودی و ایران دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت که مسکو هیچ اطلاعاتی درباره این حمله دریافت نکرده است که بتوان با کمک آن به نتیجه‌ای نهایی درباره این رخداد رسید.

وی افزود: ما موافق هیچ‌گونه اتهامات و یا نتیجه‌گیری‌های شتاب‌زده درباره این که چه کسی مسئول این حمله می‌باشد، نیستیم.

به گزارش ایسنا، این موضع مسکو در پی حمله‌ اخیر به مجموعه پالایشگاهی آرامکو در عربستان سعودی مطرح شده است.

دولت آمریکا این رخداد را دستمایه سیاست‌های ضدایرانی‌اش قرار داده و ادعایی مبنی بر دست داشتن ایران در این حمله را مطرح کرد.

این در حالی است که بنابر اعلام سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله یمن، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور صبح شنبه برابر با ۱۴ سپتامبر با ۱۰ پهپاد دو پالایشگاه نفت بقیق و خریص در شرقی‌ترین نقطه عربستان را هدف گرفت.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به این اتهامات گفت: پالایشگاه نفتی عربستان سعودی را یمنی‌ها زده‌اند این موضوع چه ربطی به ایران دارد. حرفی که در این زمینه مطرح شده است حرفی بی‌ربط و نادرست است.

همچنین محمدجواد ظریف،  وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این ادعا گفت: مقصر دانستن ایران، به فاجعه خاتمه نخواهد داد. پذیرفتن طرح پانزدهم آوریل ما برای پایان دادن به جنگ و آغاز مذاکرات ممکن است به آن پایان دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و روسیه حمله پهپادی به آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را بهم ریخت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ابوعبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) امروز سه‌شنبه به مناسبت گذشت ۲۰۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی، پیام ویدئویی منتشر کرد.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل پس از عملیات طوفان الاقصی به جز رسوایی و ننگ، چیزی عایدش نشده است، گفت: ۲۰۰ روز گذشت و ارتش اسرائیل همچنان در باتلاق غزه گرفتار مانده و فقط مشغول کشتار و تخریب بیشتر است.

سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام، با تأکید بر اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل، محاسبات دشمن را به هم ریخت، بیان کرد: که اُبُهت رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی، فقط طی ۶۰ دقیقه از بین رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد
  • محکومیت تکرارتقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • واکنش ایران به درخواست بی اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را بهم ریخت
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • اتهامات تتلو به صورت رسمی اعلام شد