Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که یکی از اصلی ترین فلسفه‌های فوتبال ایجاد شادی و نشاط نزد مردم و به ویژه هوادارانش است، در این روزها فوتبال در ایران به معضلی تبدیل شده که نه تنها باعث شادی و نشاط نمی‌شود، بلکه از میان علاقمندانش قربانی می‌گیرد و موجب تاثر و تالم می‌گردد.

خبر تلخ و دردناک درگذشت پسر بچه‌ای ۸ ساله بر اثر برق گرفتگی در ورزشگاه آزادی، بعد از درگذشت دختر ۲۹ ساله، بار دیگر جامعه ورزش ایران را متاثر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فدراسیونی که سابق بر این بر ۵ ستاره بودنش افتخار می‌کرد، حالا قادر به مدیریت معضلات پیش رو نیست تا آوازه این فوتبال و این فدراسیون به جای حضور تیم‌های مختلفش در جام‌های جهانی، به واسطه اتفاقات ناگوار آن در جهان بپیچد.

فوتبالی که در گذشته‌ها هم قربانیانی از بین علاقمندانش گرفته بود، و قرار بود با تمهیدات فدراسیون زمینه آن اتفاقات از بین برود، امروز به دلیل سمبل کاری و رفع تکلیف جان پسر بچه ۸ ساله را گرفت.

فصل نوزدهم لیگ برتر با یک ماه تاخیر آغاز شد تا زیرساخت‌های لازم در ورزشگاه‌های میزبان این مسابقات برای پذیرایی با استانداردهای جهانی از تماشاگرانش آماده شود. اما برق گرفتگی یک پسر بچه ۸ ساله نشان می‌دهد در این مدت در ورزشگاه‌ها تنها سمبل کاری صورت گرفته و پیمانکاران (شاید به دلیل نبود نظارت‌های لازم) تنها دکوری از زیرساخت را تحویل فدراسیون داده‌اند.

گزارش‌های میدانی در خصوص ورزشگاه آزادی نشان می‌دهد بسیاری از گیت‌های نصب شده کارایی نداشته و عملا کار نمی‌کنند. هنوز اتفاق خاصی در نحوه ورود هواداران صورت نگرفته و تفاوت چشمگیری نسبت به فصل‌های گذشته دیده نمی‌شود و همچنان ساز و کار مناسب برای کنترل تماشاگر وجود ندارد. بحث ایمنی این ورزشگاه هم که عملا با این اتفاق به چالش کشیده شد.

مشخص نیست با این وضعیت روز ۳۱ شهریور که ورزشگاه آزادی میزبان دربی است و این ورزشگاه باید از ده‌ها هزار هوادار مشتاق و متعصب میزبانی کند، احتمال رویداد چه اتفاقاتی وجود دارد.

در فوتبال حادثه خیز ما پیش از این نیز اتفاقاتی از جمله مرگ ۷ هوادار در جریان یک بازی ملی و بر اثر ازدحام هوادار هنگام خروج از ورزشگاه، نابینایی یک سرباز و یک هوادار در جریان مسابقات لیگ برتر و جام حذفی بودیم و این فوتبال کماکان به دلیل ناکارآمدی و بی تدبیری برخی از مسئولانش قربانی می‌گیرد.

شاید اگر فدراسیون نشین‌ها نیمی از انرژی که برای دور زدن قانون در جهت حفظ بازنشسته‌ها در سازمان لیگ و برخی از جاهای دیگر این فدراسیون را صرف تهیه زیرساختهای مناسب و از بین بردن معضلات فوتبال می کردند، امروز شاهد بسیاری از این مشکلات و معضلات نبودیم.

کد خبر 4720808

منبع: مهر

کلیدواژه: ورزشگاه آزادی لیگ برتر فوتبال ایران فدراسیون فوتبال تیم فوتبال پرسپولیس کشتی فرنگی تیم فوتبال استقلال تهران مسابقات قهرمانی جهان لیگ برتر فوتبال ایران تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی والیبال ایران والیبال قزاقستان باشگاه پرسپولیس فوتسال لیگ برتر فوتسال برانکو ایوانکوویچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند بیانیه‌ای از سوی ستاد صیانت برای قاچاق فیلم‌ها هستیم

مقوله قاچاق فیلم، اتفاق تازه‌ای در سینمای ایران نیست. در برهه‌ای، فیلم‌های تازه منتشرشده در شبکه نمایش خانگی، به‌راحتی در دسترس مخاطبان قرار می‌گرفت. در برهه دیگر، فیلم‌های روی پرده به خانه‌های مردم راه یافت و طی سالیان اخیر، فیلم‌هایی که راهی به پرده نیافته بودند، با کیفیت‌های بالا به بیرون درز پیدا کرده و در سطح وسیعی منتشر شدند.

این اتفاق، همواره روی یک دور نامتوازن قرار داشته است. گاهی ماه‌ها، خبری از فیلم قاچاق نبود و گاهی مانند این روزها، در یک پروسه کوتاه، چندین فیلم، سر از فضای مجازی درآوردند و همه را شوکه کردند.

وقتی فیلمی ساخته می‌شود، صاحبان فیلم، نسخه‌هایی از آثار را برای پخش‌کننده‌ها و فستیوال‌های خارجی می‌فرستند که اتفاقا، کار از همین جا مساله‌دار می‌شود.

سید رضا اورنگ کارشناس و منتقد سینما درباره قاچاق فیلم‌های سینمایی گفت: در رابطه با قاچاق فیلم از سال ۱۳۸۳ تاکنون مطلب نوشته‌ام. سوال اینجاست که چه زمانی قاچاق فیلم رخ می‌دهد؟ یک بحث کپی رایت داریم که کشور‌های خارجی پیگیری می‌کنند تا این اتفاق نیفتد. این کشورها در زمان اکران فیلم تلفن‌های همراه را می‌گیرند تا از فیلم تصویربرداری نشود که البته باز هم این اتفاق می‌افتد ولی زمانی که چنین اتفاقی رخ می‌دهد با عامل اول برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: در دیگر کشور‌ها به سراغ فردی که فیلم را منتشر کرده‌است نمی‌روند بلکه به سراغ نفر اولی که کار را کپی کرده و چنین کاری را انجام داده است می‌روند و با او برخورد می‌کنند.

این کارشناس افزود: اگر دقت کرده باشید در سال ۱۳۶۳ یک تهیه‌کننده شکایت کرد که فیلم من به بیرون قاچاق شده است، فیلمی که به دلایلی از روی پرده برداشته بودند و قاچاق شد. این فرد طبیعتا در آن زمان پیگیری‌های لازم را انجام داد، اما در ادامه پرونده قاچاق فیلم وی مختومه شد. سوال اینجاست که چرا پرونده مختومه شد؟ وقتی در چنین مواردی پرونده مختومه می‌شود و هیچکس راجع به آن موضوع صحبت نمی‌کند، یعنی مقصر اصلی شناخته شده است، اما با آن برخورد نکرده اند. اگر در آن زمان با آن فرد برخورد می‌کردند امروز شاهد چنین مسئله‌ای نبودیم. 

 اونگ بیان کرد: فرض کنید من به عنوان یک تهیه‌کننده همه اجزای فیلم از جمله راش، نسخه اصلی و کپی فیلم را در اختیار دارم. من این نسخه‌ها را در کجا نگهداری می‌کنم؟ ممکن است در دفتر کارم نگه‌دارم یا دفتری که فیلم برای تدوین می‌رود. اصلا امکان ندارد دفتری فیلمی را تدوین کند و کپی از آن فیلم نداشته باشد و بخواهد آن را قاچاق کند. چرا؟ چون متهم ردیف اول حساب می‌شود.

وی تصریح کرد:  چند سال پیش با یکی از عوامل یکی از فیلم‌هایی که از روی پرده پایین آمده بود دوست بودم و به او گفتم همین فیلم را در پیاده روی میدان تجریش می‌فروشند؛ اما گفت این فیلم من نیست. من فیلم را خریدم و تماشا کردم و دقیقا همان نسخه از آن فیلم بود. درحال حاضر سوال اینجاست که ستاد صیانت چه کاری کرده است؟ تنها کاری که انجام داد این بود که سی‌دی‌های این افراد را جمع‌آوری می‌کرد، اما عامل اصلی کجاست؟ چرا عامل اصلی معرفی نمی‌شود؟ 

 کارشناس سینما گفت: ما حتی چند فیلم اکران نشده داریم که با وجود اینکه هنوز اکران نشده اند با قاچاق مواجه شدند. درحال حاضر ستاد صیانت چه کاری انجام می‌دهد؟ آیا وظیفه چنین جایی این نیست که یک بیانیه بدهد و بگوید عامل اصلی این تعداد فیلم را شناسایی کردیم و این افراد عامل چنین اتفاقاتی بودند؟ ما یکبار در قوه قضاییه شاهد چنین چیزی نبودیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • گزارش زنده: پیکان 0 - 0 هوادار
  • حضور مربی تیم ملی در ورزشگاه دستگردی
  • سوم اردیبهشت تکلیف واگذاری استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود
  • چه کسانی می خواهند فاجعه شهریور 1401 تکرار شود
  • ۱۵ آوریل فاجعه بارترین روز تاریخ؛ از غرق شدن کشتی تایتانیک تا بمب گذاری ماراتن بوستون
  • نایب رئیس سابق فدراسیون با حکم 10 ساله زندانی شد
  • ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی از امانات ورزشگاه (+عکس)
  • ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی از امانات ورزشگاه
  • محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
  • نیازمند بیانیه‌ای از سوی ستاد صیانت برای قاچاق فیلم‌ها هستیم