Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:06:05 GMT

مشکلات دامداران منطقه دامشهر قم برطرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۲۱۲۱

مشکلات دامداران منطقه دامشهر قم برطرف می‌شود

بهرام سرمست روز سه شنبه درجلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات کشتارگاه جاهد قم افزود: منطقه دامشهر این استان جایگاه ویژه ای از نظر اقتصادی و تولیدی داشته و باید مشکلات آن سامان داده شود.
سرمست تصریح کرد: برای هویت بخشی به منطقه دامشهر کد آبادی صادر شده است، با تثبیت این کد و هویت بخشی به آن بسیاری از زیرساخت های خدماتی در آن شکل خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار قم با تاکید بر ضرورت حل مشکل آب منطقه دامشهر اظهار داشت: در رابطه گام های مثبتی در سطح استان برداشته شده و به زودی این مشکل سامان خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: انتقال کاروانسراهای موجود در منطقه دامشهر به محل پیش بینی شده نیز پیشنهاد مناسبی بوده که باید مورد بررسی و تبادل نظر قرار بگیرد.
وی گفت: در رابطه با راه اندازی درمانگاه انسانی و افزایش مسائل و سرانه های بهداشتی باید اقدامات بیشتری در سطح منطقه دامشهر  انجام شود.
سرمست بیان کرد: در صورتی که کد آبادی منطقه دامشهر قطعی و اجرایی شود بسیاری از مشکلات و کمبود سرانه های خدماتی و بهداشتی این منطقه برطرف خواهد شد.
استاندار قم گفت: مجموعه مدیریت استان در محدوده ظرفیت های قانونی آماده هر نوع تعامل و همکاری با دامداران قم است.
وی با اشاره به مساله افزایش قیمت نهادههای دامی بیان کرد: قیمت گذاری نهاده های دامی از سیاست ملی است و استان قم صرفا تابع و مجری اجرای سیاست های دولت است.
وی ادامه داد: برای کاهش و بهبود وضعیت نهاده‌های دامی پیشنهادات دامداران و تولیدکنندگان استان به صورت مستمر به وزارت جهاد کشاورزی ارسال می شود.
استاندار قم امروز از چندین واحد پرورش دام در منطقه دامشهر بازدید و سپس در بیستمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات کشتارگاه جاهد شرکت کرد.
منطقه دامشهر به مساحت ۷۵۰ هکتار در ۱۴ کیلومتری قم احداث شده و در آن ۱۴۵۰ واحد دامپروری، تجاری و خدماتی مستقر می باشد که شامل تعداد ۵۷۲ واحد گوساله پروار، ۷۱۲ واحد پرورش گوسفند پروار و ۳۱ واحد تجاری، کاروانسرای دامی، میدان دام، میدان علوفه، باسکول،ساختمان دامپزشکی وآسیاب است.
در این مجتمع تعداد ۲۵۰۰ شغل مستقیم و ۵ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد و سالانه ۶۵۰ هزار راس دام سبک و ۱۴ هزار راس دام سنگین تبادل میگردد که در مجتمع دامشهر با توجه به واحدهای استقرار یافته در حال تولید، سالانه بیش از ۳۰ هزار تن گوشت قرمز تولید میگردد.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی قم دامپزشکی استانداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی امروز در ادامه بازدید میدانی از واحد‌های تولیدی و با همراهی جمعی از اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از صنایع چاپ، بسته‌بندی و کارتن سازی اروم آتا بازدید و پیگیر رفع مسائل و مشکلات این واحد تولیدی شد.   جواد کرمی همچنین ضمن بازدید از طرح‌های سرمایه‌گذاری "تولید انواع چسب‌های بهداشتی و صنعتی"، "احداث سردخانه، سورتینگ و بسته‌بندی"، "اروم صنعت سامان" و "اروم ماهی" در ارومیه، پیگیر رفع مشکلات تکمیل این طرح‌ها شد.   وی در ادامه از واحد تولیدی بوم پاغرب یاقوت که در گروه صنایع غذایی فعالیت می‌نماید بازدید کرده و از نزدیک پیگیر رفع مشکلات این مجموعه تولیدی شد.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند
  • صد و دهمین یکشنبه های حمایت از تولید در ارومیه
  • بررسی مشکلات ۱۱۹ واحد تولیدی در کمیته سرمایه گذاری
  • موانع و مشکلات اجرای نهضت ملی مسکن در کردستان برطرف می‌شود
  • مشکل صادرات واحد‌های تولیدی حل می‌شود
  • نهاده مدت دار در اختیار دامداران و مرغداران قرار می‌گیرد