Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@00:52:37 GMT

دادستان تهران: سراغ قطعه سازان می رویم

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۲۱۳۷

گزارشاتی که ما از قبل داشتیم حاکی از این بود که تعداد زیادی از خودروهایی که مدت های قبل تولید شده در این پارکینگ‌ها نگهداری شده و به دلیل نقص قطعه امکان تحویل آن‌ها به مشتری نیست.

علی القاصی در حاشیه بازدید سرزده خود از پارگینگ آزادگان؛ محلی که چندین هزار خودرو سایپا به دلیل نقص قطعه نگهداری می شود، بیان کرد: قصد داشتیم که از اینگونه پارکینگ‌ها با حضور مدیران سایپا و ایران خودرو از نزدیک بازدید کنیم، گزارشاتی که ما از قبل داشتیم حاکی از این بود که تعداد زیادی از خودروهایی که مدت های قبل تولید شده در این پارکینگ‌ها نگهداری شده و به دلیل نقص قطعه امکان تحویل آن‌ها به مشتری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای راستی آزمایی این موضوع امروز از این پارکینگ بازدید کردیم. گزارشاتی که ما داشتیم بیان می کرد که ۶٠ هزار دستگاه خودرو سایپا و حدود ۵٩ هزار دستگاه خودرو ایرانخودرو تولید شده و خیلی از آنها نزیدک به شش ماه در پارکینگ‌های روباز زیر آفتاب بلاتکلیف مانده است. البته ادعا می کنند که به لحاظ نبود قطعه امکان ترخیص آن‌ها نیست.

دادستان تهران تاکید کرد: این‌ها قابل بررسی است. ورود ما به این مسئله هم در جهت راستی آزمایی این موضوع بوده و برای این بوده که مشخص شود عدم تکمیل این خودروها به لحاظ قطعه، عمدی بوده یا غیر عمدی. اگر عمدی باشد موضوع از سوی دستگاه قضا مورد بررسی قرار می گیرد و افرادی هم که در این حوزه قصوری داشته باشند تحت تعقیب قانون خواهند بود و اگر این موضوع به لحاظ نقص قطعه باشد به سراغ قطعه سازان نیز خواهیم رفت.

القاصی توضیح داد: باید مشخص شود که قطعه ساز در عدم تحویل قطعه تعمد داشته و یا امر به لحاظ مشکلات تحریم بوده است. به هر حال قصد ما تعیین تکلیف تمامی خودروهایی است که در اینگونه پارکینگ‌ها بلاتکلیف مانده‌اند. مسئولین سایپا و ایرانخودرو باید پاسخگوی این موضوع باشند. این خودروها برای مدت طولانی زیر نور آفتاب دچار خسارت شده و چند روز دیگر ممکن است به دلیل سرمایش هوا و بارندگی دچار آسیب شوند. می خواهند همین خودروها را به دست مشتری دهند، این خسارت زدن به مردم و مشتری است همه ما مسئول هستیم.

وی ادامه داد: از مسئولین می خواهیم هرچه سریع تر این موضوع را تعیین تکلیف کنند. جلساتی را متعاقب این بازدیدها با مسئولین سایپا و ایرانخودرو و تعدادی از مدیران قطعه ساز خواهیم داشت. حتما موضوع را کارشناسی می کنیم. بنا داریم الزاماتی را در جهت تعیین تکلیف این وضعیت داشته باشیم و کمک کنیم مشکل هر چه سریع‌تر حل شود.

القاصی بیان کرد: ورود ما از این جهت است که مشخص شود که در موضوع تاخیر تحویل و هم در موضوع وضعیت نگهداری این خودرو ها تعمد بوده یا نبوده است، اگر تعمدی در کار باشد در دستگاه قضا قابل بررسی خواهد بود. آنچه مسلم است این خودروهای نگهداری شده زیر آفتاب دچار خسارت می شوند. این خودروها را برای نقص قطعه‌ای زیر آفتاب چندین ماه نگهداری کردند و این خود موجب می شود سایر قطعات خودرو آسیب ببیند و بدنه خودرو از کیفیت اولیه خارج شود.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FGM برچسب ها: دادستان ، قضایی ، خودرو ، خودروسازی ، اقتصاد ، صنعت

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دادستان قضایی خودرو خودروسازی اقتصاد صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد

به گزارش صدای ایران به نقل از رکنا، «محمد طالبی چاری» روز سه شنبه افزود: حوالی ظهر امروز (سه شنبه) در پی وقوع حادثه تصادف که منجر به مصدومیت سه دانش آموز آملی شد، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: پس از وقوع این حادثه، راننده از صحنه متواری شد که با دستور دادستانی به مرجع انتظامی، متهم تحت تعقیب قرار گرفت و در کمتر از چند ساعت خودرو توقیف و دستور دستگیری مرتکب صادر شد.

طالبی با بیان اینکه سه مصدوم این حادثه به پزشکی قانونی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: راننده خودرو دستگیر و با تشکیل پرونده در یکی از شعب دادیاری دادسرای شهرستان آمل، تحقیقات از وی آغاز شد.

دادستان آمل افزود: سه دانش آموز دختر آسیب دیده در این حادثه بلافاصله به بیمارستان منتقل و پس از گذراندن مراحل درمانی از بیمارستان مرخص شدند.

طالبی با بیان اینکه برای ضارب پرونده‌ای با اتهام‌هایی از جمله ایراد آسیب بدنی غیرعمدی، اخلال در نظم از طریق رانندگی نامتعارف در اماکن عمومی، فرار از صحنه تصادف و رانندگی بدون گواهینامه رسمی تشکیل و قرار وثیقه صادر شد، بیان کرد: فرد ضارب به علت ناتوانی از سپردن وثیقه به کانون اصلاح و تربیت ساری تحویل داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تصریح کرد: خودرو توقیف شده جهت عبرت آموزی در یکی از میدان‌های اصلی شهر آمل در معرض دید عموم قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • سایبان خودرو بدون پایه
  • خودرو‌های متخلف طرح نور که راننده دارد با جرثقیل حمل نمی‌شود
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد
  • هزینه نگهداری از پرخرج‌ترین خودروهای آمریکایی در حد خودروهای داخلی است!
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه صدای فرماندار را درآورد
  • توقیف و اعمال قانون ۵۷۴ خودروی شوتی و تغییر وضعیت در بم
  • تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف‌شده در اموال تملیکی بوشهر
  • نگهداری و نوسازی دیوار‌های صوتی در پایتخت