Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:49:33 GMT

حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن نشست شورای شهر اهواز

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۲۳۵۲

حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن نشست شورای شهر اهواز

به گزارش ایرنا یکی از انتقادات شهردار اهواز به طرح سئوال عضو شورای اسلامی شهر اهواز فاصله کم زمان انتصاب تا طرح سئوال بود.

موسی شاعری در این باره گفت: در تاریخ ۲۳ مرداد امسال تذکراتی درخصوص مسایل مانند ساماندهی سگ های بدون صاحب، ساماندهی دستفروشان و وانت بارها، نبود ثبات مدیریتی و مدیریت پسماند در اهواز داده شد و در تاریخ ۱۶ شهریور طرح سئوال مطرح شد؛ از زمان تذکر تا طرح سئوال زمان کمی برای رفع این مشکلات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یک ماه سرپرست و سه ماه است که به عنوان شهردار اهواز انتخاب شده ام؛ حجم مشکلات این شهر بسیار بالا است و در این مدت کم نمی توان انتظار معجزه داشت.

شاعری با اشاره به اینکه باید براساس واقعیت های موجود صحبت کنیم گفت: نمی شود در مسایلی نظیر ساماندهی دستفروشان و وانت بارها از روش های سلبی استفاده کرد زیرا تبعات امنیتی دارد.

محمدجعفر فلسفی یک عضو شورای شهر در پاسخ به این اظهارات شهردار گفت: وظیفه شهردار اینست که به محض تذکر از سوی اعضای شورا اقدام به رفع مشکلات کند، ضمن آنکه همین زمان هم برای رسیدگی به معضلات زمان کمی نبوده است.

نایب رییس شورای شهر اهواز نیز عملکرد سازمان مدیریت پسماند در ساماندهی سگ ها را نامناسب دانست و بیان کرد: مدیران ارشد شهرداری اهواز نتوانسته اند این مساله را مدیریت کنند.

مهران باباپور ادامه داد: نمی دانم شاخص دفاع شهردار از عملکرد مدیرعامل پسماند چیست؟ اما شهردار در همان ابتدای انتخاب یک مدیر را به بهانه کم کاری برکنار کرد اما پس از آنکه متوجه توانایی او شد مجدد در جای دیگری منصوب کرد.

وی گفت: تصمیم شهردار در انتصابات مهندسی شده و برای جریان سازی های خاص است، انتصابات شهردار برگرفته از انتصابات دوره سوم شورای شهر است.

باباپور خطاب به شهردار بیان کرد: فضا را به گونه ای متشنج کرده اید که هیچ کدام از اعضای شورا جرات انتقاد را ندارد.

محمد مالی معاون برنامه ریزی سازمان پسماند اهواز نیز در بخشی از توضیحات خود پیرامون ساماندهی سگ های بدون صاحب در اهواز گفت: در ۲ ماه گذشته ۲۱۰ سگ بدون صاحب عقیم سازی شده اند و پیش بینی اینست که تا پایان دوره پنجم شورای شهر ۲هزار سگ عقیم سازی شوند که این افتخاری برای شورای شهر خواهد بود.

مازیار جهانبخشی یک عضو دیگر شورای شهر این اظهارات را به معنای توهین به شورا دانست و گفت: افتخار این شورا در پاکدستی و نظارت بر عملکرد شهرداری است و نباید با این لحن به این نهاد توهین و آن را به تمسخر بگیرید.

وی همچنین پس از ارایه توضیحات از سوی مدیرعامل سازمان پسماند درخصوص جمع آوری زباله گردها افزود: حدود ۲ سال است که این توضیحات مرتب تکرار می شود اما هیچ اقدامی انجام نمی شود گویا مدیرعامل، این شورا را به استهزاء گرفته است.

هجمه به عضو شورا به دلیل طرح سئوال

محمدجعفر فسلفی یکی از اعضای شورای شهر اهواز به آنچه که هجمه وارده به شورا نامید انتقاد کرد و گفت: یکی از اعضای شورای شهر در راستای قانون از شهردار طرح سئوال کرده اما هجمه بسیاری توسط رسانه های طرفدار شهردار به این عضو وارد شد.

شهردار اهواز با رد چنین ادعایی بیان کرد: من هیچ گروه رسانه ای ندارم اما برخی با تشکیل تیم هایی به دنبال تخریب شهردار هستند که با مطرح شدن برخی صحبت ها در این نشست مشخص شد منشا ایجاد این گروه ها از کجا بوده است.

نامه دردسرساز رییس دفتر شهردار

فلسفی در ادامه این نشست به نامه ای منسوب به رییس دفتر شهردار اهواز درخصوص آموزش حقوقی کارمندان شهرداری در بحث نکاح که در فضای مجازی نیز منتشر شد اشاره و به آن انتقاد کرد.

بنابراین گزارش، طرح سئوال حسین حیدری یک عضو شورای شهر اهواز پیرامون ساماندهی دستفروشان و خودروهای دوره گرد در معابر، جمع آوری سگ های بدون صاحب در شهر اهواز، جمع آوری زباله گردها، جمع آوری کارگاه های ساختمانی و نبود ثبات مدیریت شهری در تاریخ ۱۶ شهریور امسال به شهردار ابلاغ شد.

موسی شاعری خرداد امسال با رای ۱۱ نفر از ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر و پس از تایید وزارت کشور به عنوان شهردار اهواز انتخاب شد.

۹۸۸۷ / ۶۰۳۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر موسی شاعری خوزستان اهواز شهرداری اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!

جلسه برکناری شهردار اهواز بار دیگر به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای شورای شهر برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، جلسه شورای اسلامی شهر اهواز به دلیل غیبت برخی از اعضاء در جلسه و به حد نصاب نرسیدن، با دستور سیدمحمدعلی پورموسوی رئیس شورای شهر اهواز لغو شد.

این جلسه که به اصرار عجیب برخی از اعضای شورای شهر بنا بود از ساعت 9 صبح امروز با دستور کار "برکناری شهردار اهواز" برای سیزدهمین بار برگزار شود پس از 40 دقیقه انتظار برای حضور اعضا، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

حجت الله زارع‌زاده، عادل شیشه گری، محمدحسین ملازمانی، علی مدد هاشم پور، حمید دغاغله و سیاوش محمودی 6 عضو غایب در جلسه بودند.

همچنین در این جلسه سیدمحمدعلی پورموسوی، محمدمهدی مطیعی، سیدناصر مهداوی، عبدالزهرا سنواتی، محمدجواد رضوی، یونس اسفندیاری‌نژاد و غلامرضا شانه‌سازان حضور داشتند.

12 جلسه قبلی شورا که قرار بود با همین موضوع برگزار شود به دلیل حضور نداشتن برخی از اعضاء تشکیل نشد.

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه