Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اصغر کاظمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در گفت‌وگو با برنا  اتصال ایلام به شبکه‌های ریلی و بزرگراهی کشور را دو طرح عمده استان در حوزه راه و شهرسازی برشمرد و گفت: خوشبختانه بحث اتصال ایلام به شبکه بزرگراهی را از شمال و جنوب استان پیگیری و از سمت جنوب این محور را عملیاتی کردیم.

او افزود: از سمت شمال نیز عملیات اجرایی آزادراه کرمانشاه-حمیل-ایلام-مهران با عنوان آزادراه کربلا آغاز شده و در دست انجام است؛ تاکنون عملیات ۵۰ کیلومتر از این آزادراه از سمت کرمانشاه آغاز شده و در حال نهایی کردن مذاکرات با سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ادامه کار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام ادامه داد: در سمت جنوب استان نیز از آزادراه پل زال-دهلران-مرز چیلات به عنوان کوتاه‌ترین مسیر به نجف اشرف و آزادراه "حرم تا حرم" یعنی نجف تا مشهد را تعریف کرده‌ایم و چهار بانک ملی، ملت، پارسیان و سپه ۴۰ درصد، دولت ۳۰ و بخش خصوصی ۳۰ درصد در این پروژه مشارکت خواهند کرد؛ فراخوان این طرح نیز توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام شده است و به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

او در خصوص اتصال این استان به شبکه ریلی نیز گفت: پیمانکار قطعه اول اسلام‌آباد به سمت ایلام مشخص شده و کار بر روی این خط ریلی به‌زودی آغاز می‌شود.

کاظمی این پروژه‌ها را برای کشور و استان حیاتی دانست و گفت: با توجه به اینکه از زمان جنگ تاکنون کریدورهای هر دو کشور ایران و عراق به صورت شمالی-جنوبی تعریف و ساخته شده است، پیش‌بینی می‌کنیم در صورت تکمیل کریدور شرقی-غربی یاد شده سالانه ۲۰ میلیون مسافر از این طریق تردد کنند که در حدود ۱۰ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری خواهد داشت. بنابراین تکمیل این پروژه فرصت بسیار خوبی برای کشور است؛ ضمن آنکه این کریدورها، کارکردهای استراتژیک برای کشور دارد و می‌توانیم از این طریق به شمال عراق، سوریه، بنادر دریای مدیترانه و در نهایت جنوب‌شرق اروپا متصل شویم و از جنوب نیز به حاشیه خلیج فارس راه پیدا کنیم.

وی ساخت و تکمیل این این دو کریدور ارتباطی را تکمیل‌کننده اقدامات شبکه آزادراهی کشور در دو سال گذشته خواند و گفت: تکمیل این کریدورها تحولات اساسی در کشور در پی خواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ راه و شهرسازی استان سوریه کربلا مدیرکل راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۲۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ممنوعیت تردد در جاده چالوس

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر(شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع بوده و در محور هراز همچنین آزادراه رشت – قزوین ترافیک سنگین برقرار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) محدوده‌های سیاه بیشه، میانک و مرزن آباد

- ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده‌های لاسم، آب اسک، رینه، گزنک، وانا و بایجان و ترافیک سنگین در مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های سه راهی چلاو، محمدآباد، بایجان، وانا، شاهاندشت، گزنک و آب اسک

- ترافیک سنگین در آزادراه رشت – قزوین محدوده‌های سراوان و رودبار

- تردد روان در محور فیروزکوه و آزادراه تهران – شمال مسیر (رفت و برگشت)

در ضمن محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه دارای بارش باران و مه گرفتگی در ارتفاعات و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج – قزوین حدفاصل پل کلاک تا پل فردیس و محدوده مهرویلا

- ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج محدوده مهرویلا و حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس

- ترافیک سنگین در محور سرابله – ایلام و بالعکس محدوده تونل آزادی

آخرین وضعیت جوی

- بارش باران در برخی از محورهای استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی

محورهای مسدود غیرشریانی

محور هشتگرد – طالقان

پل زنگوله - بلده

محورهای دارای انسداد فصلی

سروآباد - پاوه

سی سخت - پادنا

گنجنامه – تویسرکان

وازک – بلده

پونل – خلخال

محدودیت‌های تردد محدودیت ترافیکی

روز هشتم فروردین، ساعت ۱۳:۰۰ در استان‌های مازندران و البرز و محور چالوس (شمال به جنوب) محدودیت تردد وسایل نقلیه در مسیر شمال به جنوب (محور فوق) اجرا شد.

کد خبر 739769

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد در جاده چالوس و آزادراه تهران – شمال ممنوع شد
  • آزادراه شیراز - اصفهان؛ حلقه ای از زنجیره کریدور شمال - جنوب
  • ◄ آخرین وضعیت راه های کشور؛ ترافیک سنگین در محور کرج - چالوس
  • اتصال واحدهای ۵ و ۶ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور به شبکه سراسری برق
  • وضعیت راه‌های کشور؛ممنوعیت تردد در جاده چالوس
  • اجرای پروژه بهسازی شبکه برق ایستگاه راه آهن بالارود و اتصال آن به شبکه برق سراسری
  • ترافیک سنگین در تمامی محورهای شمالی کشور
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • اتصال واحد سوم گازی نیروگاه گهران سیرجان به شبکه برق کشور
  • چرخ توسعه سیستان و بلوچستان ازمسیر احداث بزرگراهها می‌گذرد/ ساخت بزرگراه ها شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور