Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@02:59:53 GMT

تازه‌ترین کتاب های شعر خراسان جنوبی رونمایی می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۲۵۶۳

تازه‌ترین کتاب های شعر خراسان جنوبی رونمایی می شود

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: سه اثر از تازه ترین کتاب های شعر استان همزمان با روز ملی شعر و ادب پارسی در بیرجند رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید کریمیان» امروز (26 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بیست و هفتم شهریور سالروز درگذشت استاد سید محمدحسین بهجت تبریزی معروف به شهریار، شاعر ایرانی در تقویم رسمی کشورمان به روز ملی شعر و ادب پارسی نامگذاری شده است، اظهار کرد: تقویت آثار هنرمندان به صورت ملی یکی از مهمترین راهکارهای تقویت شعر و ادب پارسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون 51 تالیف در حوزه‌های مختلف شعر، ادبیات، فرهنگ و تمدن، تاریخ، خاطرات دفاع مقدس و حوزه تجسمی از هنرمندان حوزه هنری استان به چاپ رسیده است، گفت: در حال حاضر هشت اثر از حوزه هنری استان چاپ و آماده رونمایی است.

 

کریمیان با تاکید بر اینکه 12 اثر دیگر برای هفته دفاع مقدس و هفته وحدت آماده و رونمایی خواهد شد، افزود: سه اثر «من عاشم شعر گفتنم وقتی که»، «صد حکمت صد رباعی» و «از این درد مشترک»  که در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده فردا با حضور رئیس حوزه هنری کشور رونمایی می‌شود.

 

وی ادامه داد: کتاب «من عاشق شعر گفتنم وقتی که» اثر سید روح الله فریدونی در قالب رباعی به نظم درآمده است و همچنین کتاب «صد حکمت صد رباعی» اثر علیرضا خسروی 100 حکمت نهج‌البلاغه را در قالب رباعی به نظم درآورده است.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی بیان داشت: کتاب «از این درد مشترک» را نیز سید محمود زینلی در قالب‌های رباعی؛ غزل، مثنوی و آیینی نوشته و در این کتاب بیشتر به اشعار آیینی پرداخته است.

 

گفتنی است مراسم رونمایی ازتازه های نشر حوزه هنری خراسان جنوبی روز چهارشنبه 27 شهریور ماه ساعت 9 صبح در سینما بهمن بیرجند برگزار می شود.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد عاشورای حسینی عاشورا ماه محرم عزاداری محرم اربعین حسینی استان بوشهر خبرگزاری شبستان نماز ظهر عاشورا استان همدان رونمایی از کتاب شعر رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا با حضور در حوزه هنری خراسان شمالی با تعدادی از بانوان هنرمند تصویرساز، نویسنده، طراح و عکاس استان با آثار و تولیدات هنری آنها آشنا شد.
وی به سلامت گذشتن انقلاب از توطئه‌های بیشمار دشمنان را از برکات جنگ عنوان کرد و افزود: جنگ برای اهلش سخت نبود، رزمندگان با داشتن روحیه ایثار و رشادت توانستند روز‌های سخت جنگ را تبدیل به فضایی روحانی و معنوی کنند که تحمل آن سهل و آسان شود.
اکرم صدیقی رئیس حوزه هنری استان، ضمن خوش‌آمد گویی و تشکر از حضور ارزشمند نماینده ولی فقیه و بانوان هنرمند، بیان کرد: نگاه ریزبین و حساس بانوان منجر به خلق دیدگاه نو در تولید آثار هنری می‌شود که باید به تربیت و تقویت آن بپردازیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران
  • رئیس ایرانداک: پلتفرم نشر دانشگاهی رونمایی شد
  • رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه مروی
  • رونمایی کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • بانوان هنرمند با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی دیدار می‌کنند
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه