Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@10:25:33 GMT

تجاری‌سازی نانوذرات اکسیدروی شرکت ایرانی در ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۲۵۸۹

تجاری‌سازی نانوذرات اکسیدروی شرکت ایرانی در ترکیه

یکی از شرکت‌های فناور با تولید نانوذرات سلنیوم، افزودنی‌ای برای شامپوهای ضد شوره تولید کرده، ضمن آنکه نانو ذرات اکسید روی این شرکت در کشور ترکیه تجاری‌سازی شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محبوبه دولتیاری اسلامی، مدیر فنی یکی از شرکت‌های فناور تولید نانو مواد نظیر نانوذرات سلنیوم، اکسیدروی و کلوئید نقره را با هدف تامین نیازهای بخش صنعت یکی از دستاوردهای علمی این شرکت نام برد  و گفت: برای توسعه فناوری‌نانو در صنایع مختلف نیاز به نانومواد مختلفی است که در این راستا از سال ۱۳۹۳ اقدام به تولید چند نوع نانومواد کرده‌ایم و در حال حاضر مشتریانی از صنایع مختلف نظیر نساجی، آرایشی و بهداشتی و پلاستیک داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ظرفیت تولید اکسیدروی را دو تن در ماه و کلوئید نقره را ۱۰۰ تن در ماه اعلام کرد و گفت: اخیرا گواهی‌نانو مقیاس را برای نانوذرات سلنیوم دریافت کرده‌ایم که این تاییدیه برای توسعه تجاری این محصول بسیار ضروری است. نانو ذرات سلنیوم دی‌سولفات برای استفاده در صنعت شامپو تولید شده است که به صورت کلوئید بوده، در حالی که سلنیوم دی‌سولفاتی که در کارخانه‌های شامپوسازی استفاده می‌شود، معمولا به صورت پودر است.

به گفته این محقق، کلوئیدی بودن و داشتن ابعاد نانومتری باعث افزایش اثربخشی محلول سلنیوم دی‌سولفات نسبت به پودرهای موجود در بازار می‌شود، به‌طوری که میزان مصرف آن در خط تولید به یک پنجم کاهش یابد. این نانوذرات موجب بروز خاصیت ضدشوره و ضد خارش می‌شوند.

دولتیاری اسلامی از تجاری‌سازی نانو ذرات پودری اکسیدروی تولید این شرکت در یکی از شرکت‌های کشور ترکیه خبر داد و یادآور شد: از آنجایی که این شرکت کشور ترکیه به دنبال نانوذرات اکسیدروی تقویت شده با سلنیوم است، ما این محصول را برای آنها تولید کرده و نمونه اولیه‌ای برای تست به این شرکت ارسال کردیم که نتایج تست‌ها موفقیت‌آمیز بوده و قرار است به زودی نشستی برای انعقاد قرارداد فروش با این شرکت برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: ما شرکتی در ترکیه ثبت کرده‌ایم که قرار است فناوری تولید نانو ذرات اکسیدروی به شرکت جدید ما در ترکیه منتقل شود و در نهایت محصول آن به شرکت ترکیه‌ای فروخته شود. این نانو ذرات دارای خواص اپتیکی ویژه‌ای هستند که قرار است این خاصیت نانوذرات توسط شرکت ترکیه‌ای مورد استفاده قرار گیرد.

دولتیاری اسلامی، تولید نانوذرات دی‌اکسید تیتانیوم برای ایجاد خواص خودتمیزشوندگی را از دیگر محصولات این شرکت نام برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نانو ذرات تجاري سازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

حسین سلاح‌ورزی، رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایلنا درباره آنچه سبب منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲ شد، گفت: در سال‌های گذشته بسیاری سعی داشتند بگویند تحریم‌ها تاثیری بر اقتصاد ایران ندارد با این حال بخشی از دلایلی که به منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲ انجامید برآمده از تاثیرات تحریم‌ها بود.

وی افزود: مساله دیگر آنست که از نظر دیپلماسی اقتصادی تحولات منطقه‌ای رخ داده در عراق و افغانستان به عنوان دو شریک تجاری اصلی ایران در کاهش تجارت کشور موثر بوده‌اند به ویژه که عراق به دنبال احیای دینار است و تلاش می‌کند سیستم بانکی خود را سر و سامان بدهد.

سلاح‌ورزی ادامه داد: امروز صادرکنندگانی ایرانی که سال‌ها صادرات گسترده‌ای به عراق داشته‌اند در این کشور با پدیده چندنرخی بودن ارز مواجه هستند؛ قیمت ارز در بانک‌های عراق با قیمت ارز در بازار آزاد متفاوت است و خریدار عراقی کالای ایرانی با این محدودیت مواجه است که باید ارز را از بازار آزاد تهیه کند در حالی که دلار در بازار آزاد ۱۵ درصد گران‌تر از دلار در نظام بانکی این کشور است و به همین دلیل خرید کالای ایرانی برای خریدار عراقی گران‌تر تمام می‌شود و این امر قدرت رقابت کالای ایرانی را در بازار عراق پایین می‌آورد.

رئیس پیشین اتاق ایران در ادامه از تاثیر سیاست‌های داخلی کشور بر تجارت گفت و توضیح داد: سیاستگذاری‌های داخلی نیز در کاهش صادرات غیرنفتی ایران در سال ۱۴۰۲ تاثیرگذار بود و مزید بر علت‌های خارجی شد.

وی تصریح کرد: سختگیری‌هایی که در انجام تعهدات برآمده از پیمان‌سپاری ارزی بر صادرکنندگان در سال ۱۴۰۲ اعمال شد سبب شد حتی بسیاری از تاجران خوش‌نام و باسابقه برای احتراز از پیامد‌های این سختگیری‌ها تجارت خود را کاهش دهند. آن‌ها مجبورند تسویه صادرات خود را با قیمتی غیر از قیمت ارز در بازار آزاد انجام دهند.

دیگر خبرها

  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • تولید دستگاه همودیالیز برای اولین بار در غرب آسیا توسط فناوران ایرانی
  • شمار زیادی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند
  • تقویت تایر کامیون‌ها با فناوری نانو
  • «علم و فناوری» کلیدواژه مهم رهبری در سال ۱۴۰۲/ از پیشرفت‌های ایران در نانو و زیست فناوری تا حمایت از دانش‌بنیان‌ها
  • ساخت نمونه اولیه تایر‌های تقویت‌شده با فناوری نانو برای کامیون
  • بخش بزرگی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد
  • درسال ۱۴۰۲ چگونه ۱۴هزار متخصص ایرانی ۵۸میلیون قطعه خودرو در کروز تولید کردند؟
  • درسال ۱۴۰۲ چگونه ۱۴هزار متخصص ایرانی ۶۰ ۵۸میلیون قطعه خودرو در کروز تولید کردند؟