Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساکنان سنندج از نبود پل هوایی بر روی مسیر نمایشگاه بین‌المللی این شهر جهت عبور و مرور گلایه کرده و خواستار نصب پل هوایی برای جلوگیری از تصادف در ایام برپایی نمایشگاه شدند. ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در بلوار مستضعفین، جنب میدان میوه و بار سنندج شرکت «نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرستان سنندج» مستقر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز به‌صورت روتین میزبان برپایی نمایشگاه‌های سالیانه استان کردستان است و می‌توان از آن به عنوان تنها مرکز شناخته شده در زمینه برپایی نمایشگاه‌های بهاره و پاییزه که مورد توجه خانواده‌های دارای فرزند و دانش‌آموز است یاد کرد.

با وجود ظرفیت خوبی که این مرکز جهت برپایی نمایشگاه‌های استانی فراهم کرده اما متأسفانه در خصوص جانمایی آن دقت عمل لحاظ نشده و با برپایی هر نمایشگاهی در این محل، گره‌های ترافیکی و ترددی تا پایان نمایشگاه گریبانگیر بلوار می‌شود.

خطر جانی در کمین بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین‌المللی سنندج

احمد جمالی، یکی از والدین دانش‌آموزان که در نمایشگاه پاییزه حضور یافته است در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اعلام کرد: متأسفانه محل قرارگیری نمایشگاه به‌گونه‌ای است که تردد خودرو به ویژه خودروهای سنگین که از بلوار به خارج از شهر سنندج تردد می‌کنند، چالشی است که گریبانگیر آن شده است.

وی افزود: متأسفانه مسیر قرار گیری نمایشگاه یکی از شاه‌راه‌های خروجی شهر بوده که حجم سنگینی از ترافیک شهری را به خود اختصاص داده است.

جمالی با بیان اینکه با وجود تردد انواع ماشین‌ها در این مسیر خطر جانی در کمین بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین‌المللی سنندج است، گفت: واقف به وضعیت زمین در سنندج هستیم اما کاش مسئولان زمانی که این مکان را به نمایشگاه اختصاص می‌دادند فکری هم برای قرار گیری آن بر روی یکی از مسیرهای خطرناک شهر لحاظ می‌کردند.

پل عابر پیاده مختص به ترمینال سنندج است و فاصله آن با نمایشگاه زیاد است

«سهیلا.م» دیگر شهروند سنندجی است، وی نیز معتقد است جانمایی نمایشگاه درست نبوده و مشکلات عدیده‌ای را به بار می‌آورد.

وی با بیان اینکه در محل نمایشگاه و حوالی آن تنها یک پل هوایی نصب شده است، افزود: این پل هوایی هیچ استفاده‌ای برای عبور و مرور بازدیدکنندگان از نمایشگاه ندارد چراکه فاصله آن با نمایشگاه بسیار زیاد است.

این شهروند سنندجی با اشاره به اینکه متأسفانه مسیر رسیدن به نمایشگاه از روی بلوار می‌گذرد، تصریح کرد: نه تنها حین ورود به نمایشگاه با مشکل مواجه هستیم، بلکه هنگام بازگشت نیز به دلیل اینکه می‌بایست به آن سوی بلوار رفته و ماشین سوار شد با مشکلات فراوانی روبرو هستیم.

حضور چشمگیر اقشار مختلف مردم در نمایشگاه پاییزه اردبیل + فیلمنمایشگاه پاییزه  با 140 غرفه در استان قزوین افتتاح شدآمل میزبان نمایشگاه پاییزه تنظیم بازار شهرهای مرکزی مازندران شد

وی با بیان اینکه جهت عبور از خیابان‌های واقع در جلوی نمایشگاه مجبور به عبور از گاردریل‌های وسط بلوار هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه طول گاردریل‌ها بسیار بالاست و به همین خاطر عبور بانوان و کودکان از آن امکان‌پذیر نیست.

سهیلا با تأکید بر اینکه نمایشگاه یکی از پرمخاطب‌ترین بازارروزهای کنونی است، خواستار شد: امید است تدبیری اندیشیده شود و نسبت به نصب پل هوایی در این مسیر اقدام شود.

پل هوایی بلااستفاده میدان آزادی سنندج به محل نمایشگاه دائمی منتقل شود

«محسن.ک» دیگر شهروند سنندجی است که نسبت به انجام اقدامات مدیریت شهری سنندج شاکی بوده و اعلام می‌دارد: اگر خودتان به میدان آزادی سنندج سری بزنید به خوبی خواهید دید که پل عابر پیاده بلااستفاده افتاده و مردم از آن استفاده‌ای نمی‌کنند.

وی دلیل عدم استفاده مردم از این پل هوایی را اینگونه شرح داد: پل هوایی میدان آزادی سنندج در غالب مواقع خاموش است و گاه شاهد هستیم که به دلیل تعمیرات دهنه‌هایی از آن مسدود می‌شود و به همین خاطر ترجیح شهروندان بر آن است که بجای تردد از روی پل هوایی مسیر زمینی را انتخاب کنند.

این شهروند سنندجی با یادآوری اینکه این پل عملاً در آن محل بلااستفاده رها شده است، گفت: می‌توان از ظرفیت این پل جهت پوشش نمایشگاه بین‌المللی سنندج استفاده کرد چراکه این نمایشگاه در مسیر پیاده‌راه نبوده و تردد از بلوار برای رسیدن به آن سوی خیابان خطرناک و ممکن است منجر به بروز تصادف شود.

وی با اذعان به اینکه کارشناسان شهرداری سنندج قبلاً اعلام کرده بودند که پل عابر پیاده میدان آزادی سنندج سیار بوده و امکان جابجایی آن وجود دارد، تصریح کرد: حال که این امکان فراهم است می‌توان از آن به‌عنوان یک مطالبه عمومی یاد کرده و پل را به محل نمایشگاه منتقل کرد.

«نبود پارکینگ» قوز بالا قوز نمایشگاه بین‌المللی سنندج

«سعید» نیز در تکمیل سخنان محسن به خبرنگار تسنیم اعلام کرد: سوای افرادی که به وسیله تاکسی و اتوبوس به محل می‌آیند، شهروندانی هستند که با خودرو شخصی به محل نمایشگاه می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه حضور خودروهای شخصی در محل نمایشگاه ترافیک سنگینی را به خیابان تحمیل می‌کند، گفت: متأسفانه با وجود آگاهی به اینکه نمایشگاه محلی است که در طول سال پذیرای بازدیدکنندگان بسیاری است، اما متأسفانه فکری جهت تخصیص پارکینک به محل اندیشیده نشده و این امر مشکلات فراوانی را به وجود آورده است.

سعید با ذکر اینکه در یکی از نمایشگاه‌های کتاب شاهد بودیم که زمین جنب نمایشگاه جهت پارکینگ اختصاص یافته بود، خاطرنشان کرد: متأسفانه این ظرفیت در دوره‌های بعدی نمایشگاه نادیده گرفته شده و آنچه که می‌بینید قوز بالاقوزی است که در نبود پارکینگ به نمایشگاه تحمیل شده است.

وی وضعیت نمایشگاه را در شرایطی که پیک ترافیکی بر آن تحمیل می‌شود بسیار زشت و تأسف‌بار توصیف کرد و افزود: این سیمای زشت زمانی بیشتر خود را نمایان می‌کند که مهمانانی از دیگر نقاط کشور و عراق به این شهر آمده باشند و قصد بازدید از نمایشگاه را داشته باشند.

این جوان سنندجی به آغاز بازگشایی مدارس اشاره کرد و ادامه داد: در این فصل به‌دلیل اجبار خانواده‌های جهت تأمین اقلام مورد نیاز فرزندانشان، بازدید از نمایشگاه نسبت به سایر دوره‌ها افزایش می‌یابد و این حضور حداکثری هر لحظه امکان بروز تصادف و افزایش خطرات جان آنها را تهدید می‌کند.

ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابه‌جایی بازدیدکنندگان از نمایشگاه دائمی اختصاص داده شود

«گلاله ویسی» دیگر شهروند سنندجی است که با قدردانی از متولیان برپایی نمایشگاه پاییزه، اظهار داشت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای خرید و تهیه اقلام مورد نیاز والدینی است که فرزندان دانش‌آموز دارند چراکه به صورت منسجم و متمرکز اقلامی را که خواهان آن هستند در یکجا می‌توانند تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه در خارج از محدوده مرکزی شهر بوده و جهت رسیدن به آن می‌بایست مسیر طولانی را طی کرد، خواستار شد: شهرداری در ایام برپایی نمایشگاه چند واحد از اتوبوس‌های ناوگان عمومی داخل شهر را به نمایشگاه اختصاص دهد تا تردد مردم مدیریت شده و راحت‌تر صورت گیرد.

ویسی با ذکر اینکه خوشبختانه مردم سنندج از ناوگان حمل و نقل عمومی استقبال می‌کنند، گفت: با تخصیص چند دستگاه اتوبوس می‌توان خطرات ناشی از تصادف شهروندان و ترافیک را کاهش داد.

به گزارش تسنیم، نمایشگاه پاییزه عرضه مستقیم کالای سنندج در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی کردستان جنب میدان میوه و تره بار این شهر از عصر روز 20 شهریورماه لغایت 29 شهریورماه به مدت 10 روز برپا است.

انتهای پیام/ ت

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۲۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ قائم‌مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «بخوانیم و بسازیم» به عنوان شعار سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد.

علی رمضانی افزود: «بخوانیم و بسازیم» شعار محوری فعالیت‌های کتابی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

گفتنی است شعار سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و فعالیت‌های سال گذشته (۱۴۰۲) «آینده خواندنی است» بود که با استقبال مردم نیز مواجه شد. سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز با شعار «با کتاب سلامتیم» برگزار شده بود.

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • بازدید بیش از یک میلیون نفر از نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران
  • دف‌نواز سنندجی: مسئولان حمایت از دف‌نوازی را دریغ نکنند
  • مدیرکل آژانس اتمی راهی تهران می‌شود
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج