Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@16:08:57 GMT

دیدار سفیر چین با رییس سازمان سینمایی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۲۶۶۱

دیدار سفیر چین با رییس سازمان سینمایی

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در راستای گسترش و تعمیق همکاری‌های سینمایی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، سفیر این کشور در تهران با رییس سازمان سینمایی دیدار کرد.

در این دیدار که روز گذشته انجام شد طرفین ضمن تاکید بر اشتراکات دو کشور، بر گسترش همکاری‌های سینمایی بویژه در حوزه تولید مشترک و عرضه و پخش آثار سینمایی در بازارهای طرفین تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین انتظامی در این دیدار با تشریح سیاست‌های سینمایی ایران، بر اهمیت گسترش مراودات و مبادلات سینمایی میان دو کشور تاکید کرد و در همین راستا، آمادگی سازمان امور سینمایی را برای عقد هرچه سریع‌تر تفاهمنامة همکاری‌های مشترک سینمایی با تاکید بر انجام تولیدات مشترک، اعلام نمود.

سفیر چین نیز که در این دیدار رایزن فرهنگی کشورش در ایران را نیز به همراه داشت، با استقبال از توسعة همکاریهای سینمایی، ضمن ابراز علاقمندی خویش به کشور و فرهنگ ایران و اهمیت سینما در شناخت متقابل دو کشور از یکدیگر، بر عزم جدی‌ اش برای پیگیری امضای تفاهمنامه‌ ها تاکید نمود و گفت: من تنها چند ماهی است که به ایران رسیده‌ ام و با این حال علاقة بسیاری به فرهنگ و کشور ایران پیدا کرده‌ ام.

در این دیدار روح الله حسینی، مدیرکل دفتر جشنواره‌ ها و همکاری‌های بین‌ الملل سازمان، رائد فریدزاده دبیر شورای بین‌ الملل سازمان و شریعتی به نمایندگی از وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران چین حسین انتظامی فرهنگ و هنر وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات

وزیر خارجه ایران آمادگی تهران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با ابوظبی در چارچوب منافع و مصالح دوطرف اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، «رضا عامری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌گو کرد.

در این دیدار برنامه‌ توسعه مناسبات ۲ کشور همسایه و راه‌های حل برخی موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این ملاقات، سفیر ایران ضمن ارائه گزارشی از کشور محل ماموریت خود و روند رو به رشد روابط میان تهران و ابوظبی، از جمله افزایش حجم مبادلات تجاری میان ۲ کشور در سال گذشته، پیشنهاداتی را برای تقویت بیش از پیش روابط ایران و امارات ارائه کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم روابط با همسایگان، بر عزم جدی تهران جهت هموار ساختن مسیر توسعه روابط با امارات تاکید کرد و با اشاره به اهمیت تبادل هیأت‌های عالی‌رتبه میان ۲ کشور، آمادگی ایران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با امارات در چارچوب منافع و مصالح ۲ کشور اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات
  • افزایش همکاری ها در بخش بهداشت و درمان محور دیدارهای وزیر بهداشت طالبان
  • رئیس سازمان سینمایی به عیادت هنرمندان رفت
  • رییس سازمان سینمایی به عیادت هنرمندان رفت