Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@08:44:01 GMT

کشف انبار تسلیحات در حومه شهر خان شیخون

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۲۹۳۱

نیروهای ارتش سوریه پایگاه تسلیحاتی بزرگی را در اطراف شهر "خان شیخون" کشف کردند که متعلق به افراد مسلح بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالکریم میهون، سرهنگ ارتش سوریه در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: نیروهای ارتش سوریه این انبار تسلیحاتی را پس از آزادسازی مناطق جنوبی استان ادلب در اواخر ماه اوت سال جاری میلادی کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مناطق آزاد شده نه تنها مخفیگاه نیروهای مسلح است بلکه شمار زیادی سلاح و تجهیزات جنگی متعلق به تروریست‌ها در آن وجود دارد.

وی همچنین گفت: این تجهیزات همچنین شامل کلاه، ماسک‌های ضد گاز شیمیایی، فشنگ‌های کالیبر بالا و موشک‌اندازهای دستی ضدزرهی است.

میهون در ادامه افزود: مساحت این انبار ۱۰ هزار متر مربع است و تعدادی نقشه از منطقه خان شیخون در آن وجود دارد و دارای بیمارستان صحرایی و اتاق‌های خواب است که هر کدام از آنها حدود ۲۰۰ متر هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شناخت تعداد دقیق این مراکز و ذخایر تسلیحاتی غیرممکن است، چرا که تروریست‌ها قبل از خارج شدن از مواضع خود اقدام به کارگذاشتن بمب‌ می‌کنند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در پنجم اوت عملیات جنگی گسترده خود در ادلب واقع در شمال غرب این کشور را در پاسخ به حملات گروه‌های مسلح پس از نقض توافق آتش‌بس در منطقه کاهش تنش در استان ادلب از سر گرفت.

ارتش سوریه در ۲۲ اوت بر شهر خان شیخون در حومه جنوبی ادلب سیطره یافت. نیروهای ارتش در ۲۳ اوت نیز بر تعدادی از روستاها و شهرک‌ها در حومه شمالی "حماة" از جمله شهر "مورک" و اطراف آن که در آن ۹ مرکز نظارتی ترکیه قرار دارد، سیطره یافتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خان شیخون ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه نیروهای مسلح همزمان با روز ارتش در ارومیه

دریافت 64 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با بزرگداشت روز ارتش رژه نیروهای مسلح در ارومیه برگزار شد.

کد خبر 6080983

دیگر خبرها

  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • ۵ ارتش قدرتمند خاورمیانه بر اساس تجربه جنگی، تعداد پرسنل و تسلیحات نظامی (+عکس)
  • فرمانده ارتش اشغالگر: به رفح حمله می‌کنیم
  • رژه اقتدار نیروهای مسلح شیراز در روز ارتش + تصاویر
  • رژه نیروهای مسلح همزمان با روز ارتش در ارومیه
  • رژه نیروهای مسلح در روز ارتش در اصفهان
  • در صورت تعدی رژیم صهیونیستی، ایران پاسخ سخت تری خواهد داد
  • پای هوش مصنوعی به تسلیحات نطامی ایرانی رسید | نیروهای مسلح ایران با تابو شکنی قاعده جدیدی در منطقه رقم زدند
  • سرتیپ حیدری: در صورت تعدی اسرائیل ایران پاسخ سخت تری خواهد داد