Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:26:13 GMT

خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف در زباله گردها

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۳۰۰۷

خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف در زباله گردها

به گزارش ایرنا مهرداد شریفی سه شنبه در شورای سلامت و امنیت غذایی در سرسرای فرمانداری اهواز بیان کرد: جمع آوری تمام زباله های سطح شهر اعم از عفونی، غیرعفونی و خانگی وظیفه سازمان پسماند شهرداری اهواز است و افرادی با عنوان زباله گرد با پاره کردن کیسه های زباله مشکلاتی را ایجاد می کنند که این سازمان وظیفه دارد هر چه زودتر جداسازی از مبدا را به عنوان یک فرهنگ شهروندی در جامعه ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طرح ساماندهی زباله گردها، این افراد باید شناسایی و آموزش داده شوند و تحت نظر یک پیمانکار قرار گیرند.

شریفی ادامه داد: پراکندگی زباله ها باعث ایجاد چهره  زشت در سطح شهر و جلب جوندگان وسگ های ولگرد و دیگر حیوانات  می شود و بیماری های عفونی،  قارچی و گزش حشرات را به دنبال دارد.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: افراد زباله گرد از هیچ گونه وسایل حفاظت فردی مانند دستکش، ماسک و لباس مخصوص استفاده نمی کنند چون این زباله ها مواد شیمیایی و همچنین وسایل برنده زیادی دارند که امکان آتش سوزی و بریدگی وجود دارد.

وی بیان کرد: بنابراین این افراد در معرض بیماری‌هایی از جمله هپایتت B، C، اچ آی وی و بیماری های پوستی و قارچی  شوند و این بیماری ها را در سطح خانواده های خود منتشر کنند.

شریفی از سازمان پسماند درخواست کرد که رسالت های خود را به درستی اجرا کند.

توجه به بهداشت موکب ها و موکب داران

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در خصوص رسیدگی به وضعیت بهداشتی در موکبهای حسینی گفت: اربعین در راه است و هنوز برخی از مشکلات بهداشتی در موکب های محدوده بهداشت غرب اهواز برطرف نشده است  و امید است با توجه به برگزاری نشست ها و کارگروهها این مشکلات مرتفع شوند.

وی  ادامه داد: محل استقرار موکب ها، شناسنامه دار شدن موکب داران، داشتن کارت سلامت موکب داران، برگزاری کلاس های آموزشی، نحوه طبخ و نگهداری مواد غذایی، بهداشت سرویس های بهداشتی، وضوخانه و نمازخانه و بهداشت آب و یخ از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شریفی اظهار داشت: ما در مرکز بهداشت آمادگی نظارت در تمام ساعتهای شبانه روز را داریم و زائران می توانند تخلفات بهداشتی را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

رسیدگی به وضعیت شهر الهایی

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در خصوص وضعیت شهر الهایی گفت: دوره گردهای مواد غذایی و فلافل فروش ها جاده اصلی را اشغال کرده اند که از مسئولین و متولیان شهرداری و اداره راه و ترابری انتظار نظارت بیشتر وجود دارد.

وی اضافه کرد: بروز حوادث ترافیکی، نداشتن کیفیت غذایی فلافل ها و امکان بروز انواع بیماری های واگیر و غیر واگیر از جمله مشکلات است و اگر تدبیری اندیشیده نشود در آینده نزدیک مشکلاتی ایجاد می کنند.

شریفی از حضور نداشتن شهردار الهایی انتقاد کرد و گفت: جرم مردم چیست؟؛ از همکاران بهداشت محیط درخواست می کنم به استناد ماده ۶۸۸ مجازات اسلامی، شهردار الهایی را به دادگاه معرفی کنند چون این رویه بی‌احترامی به مردم است.

طرح ساماندهی زباله گردها از هفته آینده در اهواز آغاز می شود

قائم مقام سازمان پسماند شهرداری اهواز  گفت: معضل پسماند فقط مربوط به شهر اهواز نیست و در کل کشور وجود دارد و اما حل مشکلات سازمان پسماند به تنهایی در توان این سازمان نیست.

حمید ابراهیمی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی زباله گردها از هفته آینده آغاز می شود اظهار داشت: ۱۲۵ مرکز ضایعاتی نیز پلمپ شده است و تعهد داده اند که اجازه خرید و فروش ندارند.

وی افزود: جلسه توجیهی با کلیه عوامل اجراییات و و معاونت خدمات شهری مناطق و پاسگاههای نیروی انتظامی برگزار شده است.

ابراهیمی ادامه داد: ۵۰ بنر در سطح مناطق هشت گانه نصب شده و در حال شناسایی زباله گردها هستیم.

سید مجید صالحی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اهواز  از حضور نیافتن روسای ادارات و یا معاونان آنها دراین نشست انتقاد کرد چون سلامت شهروندان اهمیت بالایی دارد .

۳۰۰۴/۶۰۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفع زباله بهداشت و درمان خوزستان اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است

مسعود مردانی با بیان اینکه اینکه احتمال ابتلا به آبله مرغان در فصل بهار افزایش می‌یابد، اظهار کرد: عامل ابتلا به آبله مرغان یک بیماری ویروسی حاد است که منجر به بروز تب و بثورات جلدی (جوش‌های پوستی) در فرد مبتلا خواهد شد. درگذشته این بیماری مخصوص کودکان بود، اما با افزایش سطح بهداشت در جامعه کودکان در مراحل ابتدایی زندگی به این بیماری مبتلا نمی‌شوند و در بزرگسالی با آبله مرغان درگیر می‌شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه نشانه‌های ابتلا به آبله‌مرغان در بزرگسالان به مراتب شدیدتر از کودکان است خاطرنشان کرد: این بیماری ارتباط مستقیم با سن دارد، هر چه سن ابتلا افزایش یابد علامت‌های بیماری نیز شدید‌تر است.

مردانی از ظهور جوش‌های پوستی آبله مرغان در قسمت‌های مختلف بدن مانند سر، صورت، اندام و در برخی موارد در تمام بدن به عنوان علائم ابتلا به این بیماری یاد کرد و گفت: دوره حاد این بیماری ۷ روز است، اما در برخی افراد بهبود بیماری ممکن است بین دو تا سه هفته نیز ادامه دار باشد.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه به افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری از دست دادن و دیده بوسی با مبتلایان خودداری کنند، خاطرنشان کرد: این بیماری واگیر‌دار است به شکلی که با کوچک‌ترین تماس با فرد آلوده، بیماری انتقال می‌یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه معمولا این بیماری در کودکان سالم خفیف است و در موارد شدید، ضایعات می‌تواند تمام بدن را پوشش دهد، اضافه کرد: ممکن است در گلو، چشم‌ها و غشا‌های مخاط مجرای ادرار و واژن نیز نشانه‌هایی از بیماری ایجاد شود.

به گفته وی بثورات تاولی و خارش دار ناشی از عفونت آبله مرغان بین یک هفته تا ۲۰ روز (بسته به شرایط فرد متفات است) پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می‌شود و معمولا حدود ۵ تا ۱۰ روز این بیماری نشانه‌های خود را دارد.

مردانی به برخی از نشانه‌های آبله مرغان که ممکن است یک یا دو روز قبل از بثورات ظاهر شوند اشاره کرد و افزود: تب (اغلب با تب خفیف ۳۷.۸ تا ۳۸.۹ درجه‌ی سانتی‌گراد شروع می‌شود)، کاهش اشتها، سردرد، خستگی و احساس ناخوشی عمومی از جمله نشانه‌های این بیماری است.

وی توصیه کرد: در صورت ابتلا به آبله‌مرغان ضایعات را نخارانید ممکن است خاراندن ضایعات شما را در معرض خطر عفونت باکتریایی قرار دهد و همچنین می‌تواند باعث برجای ماندن محل ضایعات شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

دیگر خبرها

  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران/ سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران | سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است