Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@23:21:06 GMT

بسیج؛ اندیشه‌ای جهانی برای مقاومت و پیروزی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۳۰۳۵

بسیج؛ اندیشه‌ای جهانی برای مقاومت و پیروزی

به گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا عرشیان، فرمانده پایگاه بسیج شهیدین دادگستری استان یزد، امروز، 26 شهریورماه در نشست با اعضای پایگاه بسیج دادگستری با اشاره به اینکه بسیج ظرفیت بسیار ارزشمندی است که باید در برنامه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد اظهار کرد: تشکیل اتاق اندیشه‌ورز فرصتی است تا با جمع آوری فکرها و ایده‌ها برنامه‌های جامع و متنوعی برای استفاده از ظرفیت بسیج فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بسیج رگ حیات و قلب تپنده نظام اسلامی است که در دستگاه‌های اداری و توده مردم جریان دارد و در کنار نیروهای مسلح در 8 سال دفاع مقدس قدرت، مقاومت و اقتدار را نمایش داد.

این مقام مسئول ابراز کرد: بسیج اندیشه‌ای است که جهانی شده و هر جا مستکبران عالم در حال پیشروی و پیگیری اهداف شوم خود هستند این اندیشه بسیج است که روح مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی را در کالبد نیروهای مردمی می‌دمد.

وی بصیرت، اخلاص و حضور به موقع و به هنگام و مدبرانه در صحنه‌ها را شاخصه بسیج ذکر کرد و گفت: آنچه عامل تقویت و استمرار حرکت تعالی بخش این نهاد مقدس شده و بسیج را به یک شجره طیبه مبدل ساخته، همین اخلاص و بصیرت است.

یادآور می‌شود در اتاق اندیشه‌ورز بسیج در خصوص برنامه‌های هفته دفاع مقدس، برگزاری همایش ایثار و شهادت و همچنین حضور بسیجیان در پیاده روی اربعین بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد دادگستری یزد یزد بسیج هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست صهیونیست‌ها در همه جبهه‌ها

  بااین‌حال، اکنون شاهد گذشت زمان، فرسایشی‌ شدن جنگ و شکست صهیونیست‌ها در جنگ روانی و میدانی در غزه هستیم. در این خصوص گفت‌وگویی بامحمد رعد،رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان صورت داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.

طی ماه‌های اخیر تمرکززیادی برابعاد میدانی جنگ‌غزه صورت‌گرفته ومقاومت تمام‌عیار ملت فلسطین به ناکامی رژیم صهیونیستی و حامیانش درغزه،رفح و خان یونس منجر شده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد این رژیم در کنار جنگ نظامی، جنگ روانی علیه مقاومت را نیز در دستورکار قرار داده است. نظر شما در این خصوص چیست؟
دقیقا همین‌طور است. اساسا یک جنگ روانی از سوی رژیم اشغالگر علیه ملت‌های منطقه و جهان راه افتاده که منطبق بر یک ادعای دروغین است. براساس این ادعا که سال‌هاست تبدیل به نقطه ثقل جنگ روانی دشمن شده، هرگونه خواسته و ارائه‌ای از سوی اسرائیل محقق خواهد شد و در مقابل، هر بازیگر و کشوری که در مقابل صهیونیست‌ها بایستد شکست خواهد خورد. این گزاره در جریان جنگ غزه به صورت کامل به چالش کشیده شد. اعلام همبستگی و حمایت همه‌جانبه ملت‌های جهان از مردم غزه نشان داد که صهیونیست‌ها در این روایت‌سازی و همراه کردن افکارعمومی جهان با خود شکست سختی خورده‌اند، ضمن آن‌که به اهداف خود در غزه نیز دست نیافته‌اند. در پروسه جنگ روانی دشمن صهیونیستی، شاهد شکل‌گیری پدیده‌ها و قواعد مشخصی هستیم. صهیونیست‌‌ها سعی می‌کنند افکارعمومی منطقه و دنیا را نسبت به پیروزی در جنگ مقابل اسرائیل دلسرد کرده و این مسأله را امری اساسا ناممکن تلقی کنند. این القاگری از سوی رسانه‌های غربی حامی اسرائیل نیز تقویت می‌شود. 
 
مواجهه اضلاع منظومه مقاومت با جنگ روانی صهیونیست‌ها ووقایع میدانی جنگ غزه، چه تاثیری در ابطال ادعاها و گزاره‌های القایی تل‌آویو در این روند ایفا کرده است؟
صهیونیست‌ها اساسا ازتمرکز افکارعمومی برواقعیات جنگ غزه هراسان هستند،زیرا ازیک‌سو جنایات آنها وازسوی دیگر، شکست دشمن دررسیدن به اهداف خود را محرز می‌سازد؛ اما توان مقاومت روزبه‌روز در برابر صهیونیست‌ها بیشتر می‌شود و در دو سطح استراتژیک و تاکتیکی، مقاومت قادر به زمینگیر کردن دشمن شده است. بنابراین، ما از یک پیروزی کوتاه‌مدت (تاکتیکی) و یک پیروزی بلندمدت(استراتژیک) سخن می‌گوییم. درمواجهه با جنگ روانی صهیونیست‌ها در قبال تحولات غزه، باید روی نتایج تمرکز کرد و سؤالات عینی و ملموسی را نزد افکارعمومی جهان مطرح ساخت؛ ازجمله این‌که اهداف ادعایی دشمن صهیونیستی چه بوده‌ و اکنون کدام‌یک از آنها محقق شده است؟اکنون کشتار کودکان و زنان تبدیل به هدف صهیونیست‌ها شده است و خبری از تحقق اهداف ادعایی آنها نیست. رژیم جنایتکار اسرائیل قطعا پاسخ این حجم از قساوت را خواهد دید و ان‌شاءا... همه ما شاهد آن روز خواهیم بود.ما به‌سوی یک پیروزی بزرگ حرکت می‌کنیم که ابعاد آن به‌مراتب از حد تصور دشمنان فراتر است. 
 
به حمایت‌های متحدان غربی صهیونیست‌ها ازاین رژیم نامشروع، درطول جنگ نظامی وروانی درغزه اشاره کردید.آیااین حمایت‌ها تاثیری در تثبیت الگوواره‌های جنگ روانی دشمن داشته است؟
قویا می‌گویم که حتی حمایت‌های غرب نیز نتوانسته به تثبیت این الگوها و القائات کاذب منجر شود. واکنش افکارعمومی دنیا نسبت به جنگ غزه را امروز مشاهده می‌کنیم. درادامه این روند نیزحمایت‌های غرب ازرژیم‌صهیونیستی تاثیری درجلوگیری از سرنوشت محتوم جنگ که همان پیروزی مقاومت است نخواهدداشت.اهداف وخواسته‌های غرب و رژیم‌صهیونیستی درغزه یکی پس از دیگری به چالش کشیده شده ودرنهایت،دشمنان ناچار به تسلیم دربرابر شرایط موجود وآینده خواهند بود. حتی برخی محافل غربی نیز اذعان کرده‌اند اسرائیل قادر به سرکوب مقاومت(نابودی حماس) نیست وازاین رو،اهداف آن در جنگ غزه هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد. قطعا در چنین شرایطی ارتش و کابینه رژیم‌صهیونیستی وحامیان غربی آن یک راه چاره بیشتر ندارند و آن تسلیم شدن در برابر شرایط مقاومت است. قطعا به این نقطه خواهیم رسید.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در پی درگذشت حاج محمد کیانی
  • شکست صهیونیست‌ها در همه جبهه‌ها
  • رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی روحیه جهادی است
  • عملیات سپاه پاسداران امید را در دل مقاومت و مردم مظلوم غزه آفرید
  • با مشارکت مشروع ایران در نبرد طوفان‌الاقصی، صف جهاد مقدس اسرائیل تکمیل شد
  • سیلی محکم قلب محور مقاومت به اسرائیل
  • برگزاری شب شعر روایت عشق در بهمن
  • حماسه‌آفرینی‌های شهید زاهدی، افتخاری ماندگار است
  • دشمن با سیاه‌نمایی به دنبال جهت‌دهی باور و اندیشه دانشجویان و جوانان است
  • پیام استاندار یزد در پی پاسخ قاطع جمهوری اسلامی به تجاوز رژیم منفور صهیونیستی