Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد مهر شهرداری اصفهان تلاش می‌کند با ارتقای فرهنگ ترافیک، بهینه سازی، ساماندهی، مدیریت و نظارت بر ترافیک، افزایش کیفیت و ارتقا ظرفیت جابجایی سیستم حمل و نقل عمومی، مدیریت و نظارت ویژه بر مسیر و ایستگاه‌های BRT، امنیت عبور دانش‌آموزان و دانشجویان را در روزهای نخستین آغاز سال تحصیلی تامین کند.

در ستاد مهر با شناسایی نقاط بحرانی و گره‌های ترافیکی در سطح شهر بویژه محل عبور دانش‌آموزان و مسیرهای جایگزین بار ترافیکی، روزهای آغازین سال تحصیلی روان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا صلواتی روز سه‌شنبه در نشست خبری تشریح فعالیت‌های ستاد مهر ۹۸ شهرداری اصفهان در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی با اشاره به اینکه با آغاز سال تحصیلی ۲۰ درصد از حجم سفرها با وسیله نقلیه عمومی افزایش پیدا کند، افزود: با آغاز به کار ستاد مهر از ۲۸ شهریور تا ۱۵ مهر پیش‌بینی روان سازی ترافیک و تسهیل در رفت‌وآمد در دستور کار شهرداری اصفهان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پلیس راهور، نیروی انتظامی، شهرداری، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، مترو و حمل ونقل بار کالا فعالیت‌هایی در راستای این ستاد دارند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: از ۲۵ شهریور تا ۱۵ مهر هیچگونه حفاری در سطح شهر انجام نمی‌شود همچنین تردد خودروهای سنگین در این بازه زمانی تنها در ساعات پایانی شب صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در زمانی که ستاد مهر در سطح شهر فعال است سه اکیپ گشت اتوبوسرانی، سه اکیپ تاکسیرانی و سه اکیپ حمل‌ونقل بار نظارت‌ها را برعهده دارند تا تردد در شهر به سهولت انجام گیرد.

صلواتی با اشاره به برنامه‌های آتی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: محورهای محدوده چهارباغ از جمله باغ گلدسته، کوالالامپور، شیخ بهایی، عباس آباد، آمادگاه از حجم ترافیک نجات می‌یابند و مدلی از چهارباغ همراه با تردد خودرو در این خیابان‌ها اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اوراق مشارکت بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوسرانی دریافت کردیم اما در راستای تهیه اتوبوس‌ها با مشکل مواجه هستیم، بیان کرد: از این رو تعاملاتی با شرکت‌های داخلی و خارجی صورت گرفته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان اظهار داشت: هوشمندسازی و الکترونیکی شدن اتوبوس‌ها با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان اجرا شده و امیدواریم تا قبل از پایان سال اثرات هشمندسازی را در حوزه اتوبوسرانی شاهد باشیم.

وی با اشاره به پروژه رینگ حفاظتی شهر گفت: بخش عمده اعتبارات شهرداری صرف این پروژه می‌شود همچنین از بزرگراه اردستانی تا کارخانه قند عملیات آزادسازی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته صلواتی، امیدواریم محور شرقی و شمالی رینگ حفاظتی تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد و شاهد کاهش تصادفات وآلودگی‌ و ‌ترافیک سنگین در کلانشهر اصفهان باشیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید روزانه ۵۰۰ هزار نفر در سطح شهر اصفهان توسط اتوبوس جابه جا می‌شوند از این رو آمادگی لازم جهت سهولت در رفت و آمد دانش آموزان و دانشجویان با اتوبوس را داریم.

قدرت افتخاری گفت: برخی از والدین درخواست استفاده از اتوبوس برای حمل و نقل مدارس را داشتند که همچون سال‌های گذشته این درخواست برای برخی از مدارس اجرا خواهد شد، همچنین آموزش و یادآوری نحوه ارتباط رانندگان با دانش آموزان از طریق سیستم پیامکی تشدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای آتی شاهد بهره برداری از ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده هستیم، بیان کرد: از آن جایی که تامین اتوبوس‌های نو دشوار بوده و نیازمند اعتبارات کلان است تصمیم به بازسازی اتوبوس‌های فرسوده گرفته شد اما اعتبارات خوبی در راستای اوراق مشارکت برای تهیه اتوبوس‌های نو دریافت کرده‌ایم..

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات شرکت واحد اتوبوسرانی در ابتدای ماه مهر بهره‌برداری از پایانه‌های صفه و پاسداران است همچنین این شرکت ارتباط مستقیم با سازمان قطار شهری دارد تا در راستای بهره‌برداری از این پایانه‌ها استفاده از خطوط و ارتباط بیشتر با قطار شهری را شاهد باشیم.

افتخاری بیان کرد: اقدامات زیست محیطی در راستای کاهش آلودگی اتوبوس ومصرف سوخت و فیلتر برای کاهش مصرف روغن در نظر گرفته شده است و برروی ۴۰۰ دستگاه اتوبوس اجرایی شده است که مصرف روغن این اتوبوس‌ها به یک چهارم کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: در سال تحصیلی جدید حدود هشت هزار خودرو به ۷۲ هزار دانش آموز سرویس‌دهی خواهند کرد همچنین ۵۱ شرکت کار پوشش خودروها را انجام می‌هند.

هادی منوچهری با بیان اینکه ستاد مهر از ۲۸ شهریور ماه کار خود را آغاز می‌کند، تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی در قالب ۷۵ اکیپ بازرسی از سرویس‌ها را در سطح شهر انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه تمامی رانندگان سرویس مدارس دارای گواهی فنی و گواهی معتبر رانندگی، سلامت هستند، گفت: تمامی رانندگان دارای مجوزات قانونی و سلامت هستند و ‌از فیلتر قانونی عبور کردند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: برای سرویس‌ مدارس چه خانم و چه آقا فرم مشخص در نظر گرفته شده است تا علاوه بر هم پوشانی نظم و آراستگی و پوشش مناسب رعایت شود.

به گفته وی، تلفن رسیدگی به شکایات تاکسیرانی ۳۵۶۸۸۱۰۰ است که هرگونه شکایت وانتقاد و پیگیری به این شماره اطلاع داده شود از این رو روش شکایات به بسته‌های برونسپاری انتقال پیدا کرده است.

منوچهری بیان کرد: مطابق بخش نامه و ‌ابلاغیه وزارت کشور استفاده از گواهینامه پایه سه برای رانندگان سرویس مدارس بلامانع است خوشبختانه با این ابلاغیه کمبود راننده در حوزه سرویس مدارس برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان با بیان اینکه خط یک مترو اصفهان با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید، افزود: ‌مترو اصفهان با فعالیت روزانه ۱۵ ساعت و سر فاصله زمانی ۱۱ دقیقه حدود ۷۰ هزار مسافر را جابه جا می‌کند.

علیرضا فاتحی ادامه داد: در زمان حال ۱۲ رام قطار وجود دارد که امیدواریم با اضافه شدن چهار رام دیگر سر فاصله تردد قطارها کاهش پیدا کرده و شهروندان بیشتری از مترو استفاده کنند.

وی ادامه داد: براساس تاکید شهردار اصفهان و استفاده ۱۰۰ هزار مسافر روزانه از مترو هماهنگی‌هایی با شرکت واحد اتوبوسرانی صورت گرفته است که امیدواریم از مهرماه شاهد این اتفاق باشیم.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان بیان کرد: یکی از اقدامات در دست اجرا فراهم کردن تجهیزات وامکانات بیشتر برای شهروندان در ایستگاه‌های مترو است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان ماهانه بیش از ۳.۵ میلیارد تومان به سازمان قطار شهری سوبسید می‌دهد، افزود: امیدواریم شهروندان بیشتر از مترو استفاده کنند چرا که در ترافیک و آلودگی هوا موثر است.

به گزارش ایرنا، ۶۰ درصد رانندگان سرویس مدارس شهر اصفهان را بانوان تشکیل می‌دهد و متوسط عمر ناوگان سرویس مدارس شهر اصفهان هشت سال است.

براساس آمار امسال ۷۲ هزار دانش آموز در مقاطع اول و دوم ابتدایی از سرویس مدارس استفاده خواهند کرد که در این راستا جلساتی با مسئولان آموزش و پرورش برگزار شده تا ناهماهنگی‌ها و مشکلات مربوط به تردد آنها به حداقل برسد.

در سال تحصیلی جدید هشت هزار دستگاه خودرو در خدمت سرویس مدارس خواهند بود که تمامی رانندگان آنها از لباس متحد الشکل برخوردار هستند و ۱۰۰ بازرس از ۵۱ شرکت حمل و نقل بر کیفیت خدمات آنها نظارت خواهند کرد.

در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بیش از ۹۲۰ هزار  دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در پنج هزار و۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان به کلاس‌های درس می‌روند.

۹۹۱۳/۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت طراحی و تدوین برنامه ۵ ساله شهرداری تبریز

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز بیشترین تحقق بودجه در تاریخ شهرداری در سال گذشته را عملکرد مطلوبی برای شهرداری و شورا دانست و گفت: بر همین اساس نیازمند تشریح و ‌واکاوی برنامه و بودجه شهرداری هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، علیرضا نوای باغبان صبح امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در یکصد و نود و یکمین جلسه شورا در سخنرانی میان دستور خود بر لزوم تدوین برنامه پنج ساله شهرداری تاکید و اظهار کرد: شورا و شهرداری نیازمند طراحی برنامه پنج ساله است تا با فقدان برنامه پیش نرویم.

وی با تاکید بر ارائه هرچه سریع‌تر برنامه پنج ساله توسط شهرداری تبریز، افزود: چشم‌انداز ۱۲ ساله برنامه شهرداری تبریز موجود است و باید با برنامه پنج ساله تطبیق داده شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به ضرورت افزایش اتوبوس‌های شهری در تبریز تصریح کرد: تقریباً ۴۰۰ اتوبوس در تبریز فعالیت می‌کند در حالی که نیازمند یک هزار و ۲۰۰ دستگاه هستیم. همین فاصله خرید ۲۰۰ اتوبوس دیگر را ضروری می‌سازد.

نوای باغبان ادامه داد: تنها کارخانه اتوبوس سازی تبریز ۸۰ دستگاه اتوبوس آماده دارد و بر اساس قرارداد منعقد شده توسط شهرداری مقرر شده از هر شرکتی که مقدور بود اتوبوس خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه تعرفه عوارض محلی معیار شورا و شهرداری است، گفت: آموزش و فرهنگ سازی در خصوص تعرفه عوارض به شهروندان و کارکنان ضرورت دارد تا طبق تعرفه عمل شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: بیش از هزار میلیارد تومان سهم بانک شهر متعلق به شهرداری تبریز است، با توجه به اینکه بانک مرکزی سهام بانک شهر را ۲۵ برابر می‌کند، این تغییرات فرصتی برای مدیریت شهری است و نیازمند جلسه با مدیران این بانک هستیم.

نوای باغبان افزود: بخشی از هزینه‌های جاری شهرداری می‌تواند از محل درآمد سهام این بانک تأمین شود و باید این سرمایه گذاری را مدیریت کنیم.

کد خبر 746551

دیگر خبرها

  • عملیات جمع‌آوری نخاله از سطح شهر از ابتدای سال گذشته در حال اجراست
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!
  • ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی برای ۱۲۰۰ مشترک بلوار ۱۷ شهریور سمنان
  • ضرورت طراحی و تدوین برنامه ۵ ساله شهرداری تبریز