Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی باادب گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون قریب به ۴۵۰۰ دانشجو در قالب ۸۵ گروه جهادی مناطق محروم استان و کشور اعزام شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی باادب، رئیس سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: از ابتدای سال که کشور به دلیل بارندگی‌های مداوم دچار بحران شد، جهادگران بسیجی به کمک مردم سیل‌زده شتافتند و توانستند اقدامات قابل‌توجهی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعزام 4500 دانشجو به اردوهای جهادی

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون قریب به 4500 دانشجو در قالب 85 گروه جهادی سازمان‌دهی شدند و این گروه‌های جهادی در مناطق حاشیه شهر مشهد، مناطق محروم استان، مناطق سیل‌زده خراسان رضوی و مناطق سیل‌زده خارج از استان مستقر شدند.

باادب خاطرنشان کرد: این 85 گروه جهادی در عرصه‌های عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی، آموزشی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی روستاییان در حوزه مشاغل خانگی و آموزش علوم کشاورزی و دامداری به روستایی‌ها جهت بالا بردن بهره‌وری آن‌ها، فعالیت کردند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: نگاه ما به اردوهای جهادی همان نگاه رهبری است لذا این اردوهای جهادی تمرینی است برای خدمت به مردم و از طرف دیگر این اردوها باعث رشد معنوی و تربیتی جهادگران و دانشجویان می‌شود.

استقبال از اردوهای جهادی علی‌رغم کاهش بودجه‌ها

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر برپایی اردوهای جهادی تأکیددارند یادآور شد: امسال شاهد استقبال بیشتر دانشجویان از این اردوها بودیم از طرف دیگر اردوهای جهادی در بسیج دانشجویی غالباً بر اساس تخصص دانشجویان سازمان‌دهی شده است و دانشجویان در حوزه تخصصی خود خدمت‌رسانی می‌کنند.

باادب ادامه داد: غالب اردوهای جهادی دانشجویان به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام نوروز و تابستان در این ایام برپا می‌شود که خوشبختانه علی‌رغم کاهش بودجه‌ها شاهد استقبال بیشتر دانشجویان از این اردوها بودیم، از طرف دیگر سعی داریم اردوهای جهادی به ایام نوروز و تابستان محدود نشود و این اردوها تا پایان سال و در ایام فراغت دانشجویان نیز برپا شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما در بسیج دانشجویی این آمادگی را داریم که با همت جهادگران متخصصمان به کمک دستگاه‌های اجرایی بیاییم، گفت: جهادگران ما نیروی بالقوه هستند که سایر نهادها می‌توانند از ظرفیت آن‌ها در خدمت رسانه به اقشار محروم جامعه استفاده کنند که متأسفانه تاکنون این ظرفیت توسط مسئولان نادیده گرفته شده است.

وی تأکید کرد: درخواست ما از مسئولان اجرایی استان این است که بستر حضور بیشتر جهادگران متخصص را فراهم آورند تا شاهد خدمت‌رسانی بیشتر به محرومان باشیم.

تعطیلی 3 ساله ستاد پشتیبانی از اردوهای جهادی در خراسان رضوی

باادب با بیان اینکه خدمت‌رسانی به مناطق محروم از وظایف اولیه دستگاه‌های اجرایی و استانداران است، خاطرنشان کرد: متأسفانه حدود 3 سال است که ستاد پشتی بانی از اردوهای جهادی در خراسان رضوی علی‌رغم اینکه وظیفه‌ای است که دولت بر عهده استانداران قرار داده، تشکیل نشده است.

وی در پایان تأکید کرد: از مسئولان اجرایی و استاندار خراسان رضوی درخواست داریم تا این ستاد دوباره احیا شود تا شاهد استفاده بیشتر از ظرفیت عالی جهادگران متخصص در جهت محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی به مناسبت درگذشت پدر شهیدان دهنوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در پیام خود با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرموده اند: صبری که پدر شهید و مادر شهید برای شهادت فرزندشان کرده‌اند، بالاترین صبر‌ها است آورده است: «حاج رجبعلی دهنوی» پدری مومن و متقی از تبار صابرین در راه خدا و پدر شهیدان معظم «علی اکبر، حمید و حسین دهنوی» به ملکوت اعلا و به فرزندان شهیدان چشم انتظارش پیوست.

مرحوم دهنوی مظهر ایثار و استقامت و فداکاری در راه انقلاب و اسلام بود که پس از سال‌ها بردباری، ندای حق را لبیک گفت و به سوی معبود خویش شتافت.  

استاندار خراسان رضوی با تسلیت و همدردی با خانواده و بازماندگان آن سفر کرده والامقام، علو درجات او و شهیدان بزرگوارش را از درگاه احدیت مسئلت کرد.

دیگر خبرها

  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • فیلم|کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی 
  • بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا در استان کرمانشاه
  • تعطیلی مدارس جنوب استان کرمان همچنان ادامه دارد
  • دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب
  • پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی به مناسبت درگذشت پدر شهیدان دهنوی