Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-29@13:17:07 GMT

دادستان تهران: سراغ قطعه سازان خواهیم رفت

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۳۲۵۱

صراط:

به گزارش ایسنا، علی القاصی در حاشیه بازدید سرزده خود از پارگینگ آزادگان؛ محلی که چندین هزار خودرو سایپا به دلیل نقص قطعه نگهداری می شود، بیان کرد: قصد داشتیم که از اینگونه پارکینگ‌ها با حضور مدیران سایپا ر ایرانخودرو از نزدیک بازدید کنیم، گزارشاتی که ما از قبل داشتیم حاکی از این بود که تعداد زیادی از خودروهایی که مدت های قبل تولید شده در این پارکینگ‌ها نگهداری شده و به دلیل نقص قطعه امکان تحویل آن‌ها به مشتری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای راستی آزمایی این موضوع امروز از این پارکینگ بازدید کردیم. گزارشاتی که ما داشتیم بیان می کرد که ٦٠ هزار دستگاه خودرو سایپا و حدود ٥٩ هزار دستگاه خودرو ایرانخودرو تولید شده و خیلی از آنها نزیدک به شش ماه در پارکینگ‌های روباز زیر آفتاب بلاتکلیف مانده است. البته ادعا می کنند که به لحاظ نبود قطعه امکان ترخیص آن‌ها نیست.

دادستان تهران تاکید کرد: این‌ها قابل بررسی است. ورود ما به این مسئله هم در جهت راستی آزمایی این موضوع بوده و برای این بوده که مشخص شود عدم تکمیل این خودروها به لحاظ قطعه، عمدی بوده یا غیر عمدی. اگر عمدی باشد موضوع از سوی دستگاه قضا مورد بررسی قرار می گیرد و افرادی هم که در این حوزه قصوری داشته باشند تحت تعقیب قانون خواهند بود و اگر این موضوع به لحاظ نقص قطعه باشد به سراغ قطعه سازان نیز خواهیم رفت.

القاصی توضیح داد: باید مشخص شود که قطعه ساز در عدم تحویل قطعه تعمد داشته و یا امر به لحاظ مشکلات تحریم بوده است. به هر حال قصد ما تعیین تکلیف تمامی خودروهایی است که در اینگونه پارکینگ‌ها بلاتکلیف مانده‌اند. مسئولین سایپا و ایرانخودرو باید پاسخگوی این موضوع باشند. این خودروها برای مدت طولانی زیر نور آفتاب دچار خسارت شده و چند روز دیگر ممکن است به دلیل سرمایش هوا و بارندگی دچار آسیب شوند. می خواهند همین خودروها را به دست مشتری دهند، این خسارت زدن به مردم و مشتری است همه ما مسئول هستیم.

وی ادامه داد: از مسئولین می خواهیم هرچه سریع تر این موضوع را تعیین تکلیف کنند. جلساتی را متعاقب این بازدیدها با مسئولین سایپا و ایرانخودرو و تعدادی از مدیران قطعه ساز خواهیم داشت. حتما موضوع را کارشناسی می کنیم. بنا داریم الزاماتی را در جهت تعیین تکلیف این وضعیت داشته باشیم و کمک کنیم مشکل هر چه سریع‌تر حل شود.

القاصی بیان کرد: ورود ما از این جهت است که مشخص شود که در موضوع تاخیر تحویل و هم در موضوع وضعیت نگهداری این خودرو ها تعمد بوده یا نبوده است، اگر تعمدی در کار باشد در دستگاه قضا قابل بررسی خواهد بود. آنچه مسلم است این خودروهای نگهداری شده زیر آفتاب دچار خسارت می شوند. این خودروها را برای نقص قطعه‌ای زیر آفتاب چندین ماه نگهداری کردند و این خود موجب می شود سایر قطعات خودرو آسیب ببیند و بدنه خودرو از کیفیت اولیه خارج شود.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پارکینگ‌های مصلی برای نمایشگاه کتاب

در بازدید مدیران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از مجموعه مصلای امام خمینی(ره)، مشخص شد که تعداد پارکینگ‌های قابل استفاده برای عموم مردم در این نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل افزایش پنج‌هزار دستگاهی داشته است. بدین ترتیب امسال حدود ۱۷ هزار پارکینگ در اختیار بازدیدکنندگان و دست‌اندرکاران نمایشگاه قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، قائم‌مقام و مدیران سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سه‌شنبه (هفتم فروردین ۱۴۰۳)  از بخش‌های مختلف مصلای امام خمینی(ره) بازدید کردند.

علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی نمایشگاه در این بازدید با بیان اینکه پیشرفت مصلای امام خمینی(ره) مسرت‌بخش است، گفت: امسال مردم جلوه‌های جدیدی از پیشرفت را در این مجموعه خواهند دید که اضافه شدن محیط‌های مسقف جدید و امکانات رفاهی و بهداشتی، باز شدن درهای ورودی جدید، اختصاص پارکینگ‌های بیشتر به مردم و بازدیدکنندگان و... از جمله این پیشرفت‌هاست.

او در بخش دیگری از سخنان خود به شعار سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: خوشبختانه از سال گذشته فضای مشارکت گرفتن از عموم مردم برای اداره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شده است. طبیعتا در بخش‌هایی از نمایشگاه می‌شود از مشارکت مردم استفاده کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در این بازدید مشخص شد قریب به پنج‌هزار پارکینگ نسبت به سال گذشته در بخش مرکزی و جنوبی مصلای امام خمینی(ره) افزوده شده است. بنا به اظهارات مسئولین مصلی از نظر تهویه نیز شرایط شبستان اصلی نسبت به نمایشگاه سی‌وچهارم بهبودهایی را به خود خواهد دید.

تسریع در آماده‌سازی نقشه کلی جانمایی غرفه‌ها، تنظیم جدول زمان‌بندی تحویل بخش‌ها، توجه به افزایش ایمنی، امنیت و رفاه در بخش‌های مختلف، اجرای ایده‌های برگزیده رویداد «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» در دوره سی‌وپنجم نمایشگاه، بهره‌مندی از شعار سال در عملیات اجرایی نمایشگاه، تعامل با صدا و سیما و سایر رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم و... از جمله موضوعات مطرح‌شده در این بازدید و جلسه ارزیابی پس از آن بود.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ‌‌پارکینگ ناایمن پارک ارم جمع‌آوری شد
  • پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب تهران برچیده شد
  • جمع‌آوری پارکینگ ساخته شده پارک ارم روی سیل برگردان
  • پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب برچیده شد
  • تکذیب خبر سرقت تایر‌های خودرو‌های پارک شده در پارکینگ رازی
  • پارکینگ پارک ارم برچیده شد
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی غرب تهران/ پارکینگ غیرمجاز پارک ارم جمع‌آوری شد
  • بازیکنان پرسپولیس از بادامکی سراغ پول را گرفتند
  • افزایش پارکینگ‌های مصلی برای نمایشگاه کتاب
  • ظرفیت پارکینگ‌های مهرآباد پر شد