Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@05:41:55 GMT

چرا بهتر است نان سبوس دار مصرف کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۳۳۰۰

چرا بهتر است نان سبوس دار مصرف کنیم؟

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،«سبوس گندم» سرشار از فیبر و مواد کمیابی همچون منگنز، منیزیم و اسیدفولیک است. فیبرها، مواد غیر قابل هضمی هستند که فواید بسیاری دارند، از جمله موجب تسهیل حرکت مواد غذایی در اندام های گوارشی و جذب بهتر مواد ارزشمند می شود؛ همچنین سرعت گوارش را کند و احساس سیری را طولانی تر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف غلات کامل و افزودن سبوس به غذا ها تاثیر مستقیمی در ثابت نگه داشتن وزن دارد و حتی می تواند موجب کاهش آن شود. فیبر به کمک مکانیسم های گوناگونی بر کنترل وزن موثر است؛ احساس سیری را زودتر و پایدارتر از دیگر مواد غذایی به ارمغان می آورد و همچنین موجب کاهش جذب انرژی از مواد هضم شده و افزایش دفع انرژی از بدن می شود. مشخص شده که فیبر موجود در سبوس تاثیر بسزایی بر تنظیم و تعادل سیستم گوارشی و وضع مزاجی دارد؛ از مهمترین ویژگی های فیبر این است که حرکت غذا را پس از معده، در طول مسیر گوارش پیوسته و منظم نگه می دارد که این عمل، موجب پیشگیری از ابتلا به ناراحتی های رایج سیستم گوارش می شود. همچنین تحقیقات نشان می دهد، مصرف غلات با سبوس و فیبر بالا موجب کاهش استرس و احساس خستگی در افراد می شود. سبوس در پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان، دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی عروقی موثر است و با وجود ویتامین «ب ۳» یا همان «نیاسین» موجود در سبوس، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و دیابت نوع ۲ را تا نزدیک به ۲۰ درصد کاهش می دهد. سبوس دارای درصد بالایی منیزیم است که برای عملکرد ماهیچه ها و سیستم عصبی بسیار مهم است و موجب تقویت استخوان ها و سیستم ایمنی بدن می شود. آهن موجود در نان سبوسدار به شرط وجود شرایط مناسب برای جذب، سبب رشد مغزی، شناختی و رفتاری در کودکان می شود و در بزرگسالان با افزایش تمرکز ذهنی و بازدهی کاری، توان عملکرد فکری و جسمی را افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی بیماری های قلبی عروقی رشد کودکان ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی در همدلی با احساسات از انسان‌ها بهتر عمل می‌کند

مطالعه جدیدی که توسط دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) انجام شد، نشان داد که هوش مصنوعی در تشخیص احساسات بهتر از انسان است.

با رواج بیشتر هوش مصنوعی در زندگی روزمره، درک پتانسیل و محدودیت‌های آن در رفع نیاز‌های روانی انسان اهمیت بیشتری یافته است.

ییدان یین، نویسنده اول این مطالعه و محقق فوق دکتری در مرکز مطالعات کارآفرینی لوید گریف می‌گوید: در زمینه اپیدمی رو به رشد تنهایی، بخش بزرگی از انگیزه ما این است که ببینیم آیا هوش مصنوعی می‌تواند به مردم کمک کند که احساس کنند که درک می‌شوند.

تیم تحقیقاتی پس از دریافت پاسخ از هوش مصنوعی یا انسان، احساسات افراد در مورد شنیده شدن و سایر ادراکات و احساسات مرتبط را بررسی کردند.

شرکت‌کنندگان پیام‌هایی را دریافت کردند که توسط هوش مصنوعی یا یک پاسخ‌دهنده انسانی ایجاد شده بود.

شریل واکسلاک، استادیار مدیریت و سازمان در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، گفت: آنچه که ما دریافتیم این است که منبع واقعی و فرضی پیام نقشی ایفا کرده اند. افراد وقتی فهمیدند پیام از سوی هوش مصنوعی آمده است، احساس شنیده شدن داشتند، اما وقتی فهمیدند که پیام از طرف انسان است، احساس درک شدن کمتری داشتند.

افراد همچنین گزارش دادند که وقتی متوجه شدند که پاسخ در همدلی از هوش مصنوعی سرچشمه می‌گیرد، احساس ناراحتی کردند که این موضوع چشم انداز احساسی پیچیده‌ای را که تعاملات هوش مصنوعی و انسان دنبال می‌کند برجسته می‌سازد.

پاسخ‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی با افزایش امید و کاهش پریشانی همراه بود که نشان‌دهنده تأثیر عاطفی مثبت بر گیرندگان است.

این یافته‌ها پتانسیل هوش مصنوعی برای تقویت توانایی انسان برای درک و برقراری ارتباط را برجسته می‌کند و سؤالات مهمی را در مورد معنای واقعی شنیده شدن و سؤالات عملی در مورد این که چگونه به بهترین وجه از نقاط قوت هوش مصنوعی برای حمایت از شکوفایی بیشتر انسان استفاده شود، مطرح می‌کند.

این مطالعه در Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.

منبع: مدیکال اکسپرس

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی در همدلی با احساسات از انسان‌ها بهتر عمل می‌کند
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • ترکیب این خوراکی‌ها با آب خطرناک است
  • تدوین راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی
  • قهوه خور‌ها بخوانند
  • قهوه خورها بخوانند
  • اثر فوق العاده پوست پرتقال در تقویت سیستم ایمنی
  • ترکیبی گیاهی برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب
  • مزایا و معایب خام‌خواری را بدانیم
  • مزایا و معیاب خام‌خواری را بدانیم