Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@19:36:44 GMT

شیب صعودی فروش خودرو در ژاپن

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۳۳۰۲

شیب صعودی فروش خودرو در ژاپن

به تازگی میزان فروش خودروهای ژاپن در دسته‌بندی‌های کوچک، متوسط و بزرگ در ماه اوت ۲۰۱۹ میلادی منتشر شده است که نشان می‌دهد فروش خودرو در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یافته است.

به گزارش ایسنا، از آنجایی که ژاپن یکی از مهم‌ترین و بزرگترین بازارهای فروش خودرو در جهان محسوب می‌شود، این گزارش به مرور به بررسی میزان فروش خودروهای شرکت‌های مختلف ژاپنی و مقایسه آنها در دو سال پیاپی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش و آمارهای منتشر شده در وب سایت marklines، میزان فروش خودرو در اوت ۲۰۱۹ میلادی شاهد یک رشد و افزایش ۶.۷ درصدی بوده و به ۶۸۸ هزار و ۶۰۰ دستگاه رسیده است.

فروش خودروهای سایز متوسط و بزرگ در اوت سال جاری میلادی به ۲۴۲ هزار و ۷۱۸ دستگاه رسیده است در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۳۳ هزار و ۳۵۸ دستگاه بوده و بدین ترتیب یک رشد چهار درصدی را برای این دسته بندی از خودروها در ژاپن به نام خود ثبت کرده است.

در همین بازه زمانی، فروش خودروهای سایز کوچک در بازار ژاپن از ۱۳۰ هزار و ۸۶۰ دستگاه در اوت ۲۰۱۸ به ۱۴۵ هزار و ۸۸۲ دستگاه در اوت ۲۰۱۹ میلادی رسیده است و بدین ترتیب یک رشد و افزایش ۱۱.۵ درصدی را به خود اختصاص داده است.

بر اساس جدول زیر، میزان فروش خودروهای سایز متوسط و بزرگ در شش ماهه نخست سال جاری میلادی دو میلیون و ۲۷۸ هزار و ۸۶۵ دستگاه به ثبت رسیده است در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل، دو میلیون و ۲۴۷ هزار و ۵۹۲ دستگاه بوده و رشدی معادل ۱.۴ درصدی داشته است.

همچنین میزان فروش خودروهای سایز کوچک در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی در بازار ژاپن یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۶۱۱ دستگاه بوده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که یک میلیون و ۲۹۰ هزار و ۶۳۷ دستگاه بود، ۲.۵ درصد رشد و افزایش پیدا کرده است.

پرفروش‌ترین برندهای خودروهای سایز متوسط و بزرگ در بازار ژاپن در اوت ۲۰۱۹ میلادی، به ترتیب تویوتا، هوندا، نیسان، مزدا، ایسوزو، سوبارو، سوزوکی، هینو، لکسوس، میتسوبیشی و داهیتسو است.

در کلاس خودروهای سایز کوچک نیز به ترتیب شرکت‌های خودروسازی داهیتسو، سوزوکی، هوندا، نیسان، میتسوبیشی، تویوتا، مزدا و سوبارو موفق شده‌اند گوی رقابت را از سایر شرکت‌های خودروسازی فعال در ژاپن بربایند.

یکی از نکاتی که کارشناسان با بررسی جداول و آمارهای مختلف از میزان فروش خودروهای پرطرفدار و محبوب در بازار ژاپن به آن اشاره می‌کنند، آن است که مشتریان و شهروندان در این کشور تمایل بسیار زیادی به خریداری و استفاده از خودروهای وطنی از خود نشان می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خودرو ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول خودروهای برقی چین لرزید

غول خودروهای برقی چینی بی‌وای‌دی افزایش ۱۸.۶ درصدی سود سه‌ماهه چهارم را گزارش داد که پایین‌ترین میزان از سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ است زیرا فروش خودروهای برقی در بزرگترین بازار خودروی جهان در بحبوحه جنگ بی‌رحمانه قیمت‌ها شتاب خود را از دست داده است.

به گزارش ایسنا، سود خالص در سه ماهه گذشته به ۸.۶۷ میلیارد یوان (۱.۲۰ میلیارد دلار) رسید که درآمد با افزایش ۱۵.۱ درصدی به ۱۸۰.۰۴ میلیارد یوان رسید.

بی‌وای‌دی اعلام کرد که برای کل سال ۲۰۲۳، سود خالص ۸۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۳۰.۰۴ میلیارد یوان رسید. بی‌وای‌دی قیمت شروع نسخه جدید سدان برقی سیل خود را ۵.۳ درصد کمتر از مدل قبلی خود تعیین کرد.

بیشترین تخفیف ارائه شده امسال ۲۱.۶ درصد است. محاسبات رویترز نشان داد که بی‌وای‌دی در سال گذشته قیمت ۱۳ مدلی را که ۹۳ درصد از کل فروش آن در چین را تشکیل می‌دادند، به طور متوسط ۱۷ درصد کاهش داد.

امسال چندین خودروساز دیگر از جمله تسلا، جیلی، آیون انرژی، لیپ‌موتور و اکسپنگ به جنگ قیمت ملحق شده‌اند اما تخفیف‌های آنها در مقایسه با بی‌وای‌دی از نظر عمق و تعداد مدل‌ها کمرنگ است.

بی‌وای‌دی در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۴۰ هزار خودرو صادر کرد که حدود هشت درصد از فروش جهانی آن است. فروش خودروها و محصولات مرتبط با آن که ۸۰ درصد از درآمد عملیاتی بی‌وای‌دی را تشکیل می‌دهند، ۲۳.۰۲ درصد حاشیه سود ناخالص را در سال ۲۰۲۳ به ثبت رساند که ۲.۶۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

بی‌وای‌دی همچنین از شاسی‌بلند الکتریکی کامپکت Yuan Up رونمایی کرد که جدیدترین محصول سری Dynasty با قیمت پایه ۹۶ هزار و ۸۰۰ یوان است.

داده های انجمن خودروهای مسافری چین نشان می‌دهد که فروش خودروهای برقی چین در سال گذشته ۲۰.۸ درصد پس از افزایش ۷۴.۲ درصدی در سال ۲۰۲۲ رشد داشته است، در حالی که رشد فروش پلاگین هیبریدی از ۱۶۰.۵ درصد به ۸۲.۵ درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، چین مشوق هایی مانند خرید و فروش خودرو و کاهش پیش پرداخت وام‌های خودرو برای جلب نظر مشتریان محتاط ارائه کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهش تولید خودروهای تجاری
  • بی‌وای‌دی‌های جدید در راه است
  • آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو
  • معاون وزیر نفت : در مرز‌های کشور گازوئیل لیتری ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد/ بارنامه جعلی صادر می‌شود، بدون اینکه باری جابه‌جا شده باشد
  • فروش خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی در استان سمنان
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • توقیف یک دستگاه خودروی آب‌فروش در منطقه رودهن
  • رشد ۲ رقمی تولید خودرو ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری
  • غول خودروهای برقی چین لرزید
  • آئودی R8 به خط پایان رسید؛ پایان تولید سوپرکار افسانه‌ای آلمانی