Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جان بابایی در مراسم بزرگداشت روز جهانی ایمنی بیمار در بیمارستان طالقانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: قسمت اعظم این سنجه‌ها فرآیندی است نه هزینه‌ای و با اصلاح فرآیندها در مراکزی که ایمنی بیمار پایین باشد، قابل حصول است.

وی ادامه داد: به زودی با تمهیداتی، دریافتی حقوق پرسنل درمان و کادر بیمارستان‌ها متاثر از اعتباربخشی‌ها خواهد شد و اقدام در این راستا در دستور کار معاونت درمان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان وزارت بهداشت، تصریح کرد: کاهش ایمنی ناشی از خطاهای پزشکی در سه زمینه تجویز دارویی، عفونت‌های بیمارستانی و فرآورده‌های خونی است.

جان بابایی با اشاره به اینکه فعل و انفعالات روی داده در بدن بیمار سیال و مداخلات درمانی مکانیکال هستند، گفت: بنابراین، خطاهای پزشکی اجتناب ناپذیر است ولی مهم این است که این خطاها شناخته و گزارش شوند تا بتوان از رویداد آنها برای آینده پیشگیری کرد.

وی بیان داشت: به نظر می رسد مهم ترین بخش کار برای ارتقای ایمنی بیمار گزارش درست همین خطاهاست تا بتوان بر اساس آنها به قضاوت درستی رسید و برای کاهش خطاها برنامه ریزی کرد.

معاون وزیر بهداشت افزود: مراکزی که این خطاها را گزارش نکنند در اعتبارسنجی‌ها لحاظ می شوند و مدیرانی که ۴۸ ساعت بعد از گزارش خطا اقدامی در جهت مداخله انجام ندهند، بازخواست می شوند.

وی خاطرنشان کرد: همه دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها باید هوشیار باشند که علت‌یابی خطاها مهم است. ایمنی، حق طبیعی بیمار است و از سال گذشته شتاب برنامه‌ها و اقداماتی که از دهه قبل در جهت ارتقای ایمنی بیمار انجام شده است، افزایش یافته است.  

جان بابایی ادامه داد: خوشبختانه در طرح تحول سلامت،  ارتقای امکانات رفاهی بیمارستان ها روند افزایشی پیدا کرد و جزو حقوق بیمار محسوب شد.

وی اظهار داشت: زیرساخت ها و تغییراتی که در این راستا باید انجام شود مهم هستند و توجه به وضعیت اتاق عمل‌ها، پسماندها، استریل لوازم، کاهش بستری‌های غیرضروری و طولانی، تداخلات دارویی، کاهش تجویز آنتی بیوتیک‌ها و کورتون‌ها باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت، تاکید کرد: آموزش کادر بیمارستانی در راستای درک مفاهیم ایمنی بیمار و به کار بستن شاخصه‌های آن‌ بسیار مهم است. انجام پژوهش در زمینه ایمنی بیمار در دانشگاه‌ها و به کار بستن داده‌های این پژوهش ها در بیمارستان‌ها به ارتقای ایمنی کمک شایانی می کند.

جان بابایی در پایان گفت: قسمت زیادی از عفونت‌های بیمارستانی مربوط به بخش‌های ویژه در بیمارستان‌هاست که با رعایت دستورالعمل‌ها و کدهای کاهش میزان بستری، می توان عفونت‌ها را کنترل کرد.

کد خبر 4721217 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت بهداشت بیمارستان وزارت بهداشت اورژانس کشور پرونده الکترونیک سلامت دارو سیگار بیمارستان جامعه پزشکی پرستار سعید نمکی سازمان غذا و دارو بهداشت دهان و دندان سرطان تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کانون هموفیلی ایران، وی گفت: بیماری هموفیلی حدود ۱۷ نوع دارد که در نوع فاکتورهای این بیماری فاکتور ۸ و ۹ مهم ترین فاکتور به شمار می آیند.

برپروشان به مهم‌ترین عامل موثر در ابتلا به بیماری هموفیلی اشاره کرد و بیان داشت: هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که بر توانایی بدن برای تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارد و منجر به خونریزی بیش‌ازحد می‌شود. این بیماری معمولا ارثی است و از مادر به فرزند منتقل می‌شود.

وی افزود: تامین دسترسی عادلانه به درمان و دارو یکی از مهمترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران بخصوص در شهرستان‌های مختلف کشور است.

مدیرکانون هموفیلی ایران به مشکلاتی که بیماران هموفیلی زن با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: زنان هموفیلی با توجه به داشتن عادت‌های ماهیانه طولانی مدت، بیشتر در معرض خطر هستند و باید بسیار بیشتر مراقب بهداشت شخصی خود باشند.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران هموفیلی گفت: سازمان غذا و دارو و دولت باید در برابر این موضوع اثبات مسئولیت نموده و عدالت در توزیع دارو را ایجاد کنند تا بتوان به حل مشکلات بیماران هموفیلی امیدوار شد.

وی همچنین به تاثیر کمک از طرف خیرین اشاره کرد و افزود: جهت ادامه کار درمانگاه نیاز به حمایت شدید داریم و در حال مذاکره با بخش خصوصی و مسئولان هستیم که واحد مسئولیت اجتماعی زرین رویا به منظور کمک به بهداشت زنان هموفیلی از اهدای ۵۰۰ هزار پد بهداشتی بانوان تا پایان سال به کانون هموفیلی ایران خبر داد، مای لیدی همچنین به مناسبت روز جهانی هموفیلی، ۴۲ هزار پد بهداشتی بانوان را به بیماران هموفیلی اهدا کرد، که این اقدام‌ها می‌توانند در حمایت از بیماران هموفیلی موثر باشند.

وی افزود: در کنار این موضوع باید مشکلات مالی نیز برطرف شود تا بتوان برای حل مشکلات بیماران هموفیلی، اقدامات مناسبی را انجام دهیم و تجهیزات خود را کامل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • روایت رسانه‌های اسرائیلی از پنهان‌کاری ارتش صهیونیستی درباره موفقیت‌های عملیات «وعده صادق»
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • برخورد کامیون با ۲ خودرو ۳ مصدوم بر جا گذاشت
  • برخورد کامیون با ۳ خودرو ۳ مصدوم بر جا گذاشت
  • بازتعریف یارانه بنزین به فرد جهت بهینه کردن مصرف بنزین، کاهش هدررفت و مقابله با قاچاق
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • آغاز اکران آنلاین یک فیلم پلیسی-جنایی
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران