Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی متن این مصوبه که در تاریخ 20 شهریور 1398و به استناد تبصره 1 بند ب فصل هفتم نقشه مهندسی فرهنگی کشور ابلاغ شده است به شرح ذیل است:

آیین‌نامه داخلی «ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور» به استناد تبصره 1 بند ب فصل هفتم نقشه مهندسی فرهنگی کشور به شرح ذیل ابلاغ می‌­شود:

ماده 1- اختصارات:

ماده ­واحده: ماده­ واحده وظایف و ترکیب اعضای ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور مصوب جلسه 748 در تاریخ 27 /03 / 1393 شورای عالی انقلاب فرهنگی

نقشه: نقشه مهندسی فرهنگی کشور

شورای عالی: شورای عالی انقلاب فرهنگی

شورای ستاد: شورای ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور

دبیر: دبیر ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور

ماده2- ارکان ستاد:

شورای ستاد

رئیس

دبیر

ماده 3- وظایف شورای ستاد:

وظایف شورای ستاد که از اعضای حقیقی و حقوقی مندرج در بند ب ماده­واحده، تشکیل شده است، عبارت است از:

تقسیم کار ملی و ایجاد هماهنگی و انسجام‌بخشی اجرای نقشه

تصویب سیاست‌های اجرایی و خطوط راهنمای مربوط به اقدامات ملی برای ابلاغ به دستگاه‌ها

انتخاب اقدامات ملی برای مطالبه برنامه‌های اجرایی از دستگاه‌ها در سال‌های مختلف

تصویب برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌ها برای اجرای مفاد نقشه

بررسی و تأیید اسناد و برنامه­‌های ملی و بخشی اولویت‌دار

نظارت بر حسن اجرای نقشه

نظارت بر پیشرفت عملکرد طرح‌ها و برنامه‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی

بررسی وضع موجود فرهنگی کشور بر اساس شاخص­های مصوب

رصد، پایش و آینده­‌نگری اوضاع محیطی، رقبا و تحولات جهانی فرهنگی و اجتماعی

بررسی و تأیید پیشنهادها به منظور تکمیل و به‌روزرسانی دوره‌ای نقشه­ و ارائه به شورای عالی و تصویب نهایی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

ماده 4- جلسات عادی شورای ستاد، براساس برنامه معین و با دعوت دبیرتشکیل خواهد شد. همچنین جلسات فوق‌العاده شورای ستاد در صورت لزوم با دستور رئیس و یا درخواست اکثریت اعضاء و تأیید رئیس ستاد برگزار می‌شود.

ماده 5- جلسات ستاد به­‌صورت ماهانه و جلسات کمیسیون­‌های تخصصی (موضوع تبصره 3 بند ب ماده ­واحده) هر دو هفته یکبار برگزار خواهد شد.

ماده 6- جلسات شورای ستاد با حضور 2/3 اعضاء(16 نفر) رسمیت می‌یابد و مصوبات آن با رأی اکثریت مطلق حاضرین (حداقل 9رأی) به تصویب می­‌رسد. در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد حاضران برای دو جلسه متوالی، رئیس می‌تواند تصویب موضوعات در دستور را از طریق شورای معین و شورای عالی پیگیری نماید.

ماده 7- طبق حکم تبصره 2 بند ب ماده­‌واحده، به تشخیص رئیس ستاد، در موارد لازم از نمایندگان رؤسای قوا، معاونان رئیس‌­جمهور، معاونان قوة قضائیه، اعضای هیئت وزیران، رؤسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، سازمان­‌های عمومی غیردولتی، فرهنگستان‌ها و یا سایر نهادهای ذی­ربط برای شرکت در جلسات شورای ستاد دعوت به عمل خواهد آمد. مدعوین مذکور در جلسه ستاد و در خصوص تصمیم‌­گیری نسبت به موضوع یا موضوعاتی که به واسطه آن به جلسه دعوت شده­‌اند، دارای حق رأی می‌باشند.

تبصره: هم‌چنین حضور معاونان، مشاوران و کارشناسان ستاد و سایر صاحب‌نظران با تأیید دبیر و بدون حق رأی در جلسات شورای ستاد بلامانع خواهد بود.

ماده 8 – وفق شق (1) بند ب ماده واحده، در غیاب رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، رئیس شورای ستاد هماهنگی و راهبری نقشه مهندسی فرهنگی می­باشد.

ماده 9- وظایف رئیس شورای ستاد:

تایید دستور جلسات شورای ستاد

اداره جلسات شورای ستاد

ابلاغ مصوبات شورای ستاد به دستگاه‌های اجرایی

ارائه پیشنهادها و مصوبات شورای ستاد به شورای عالی در موارد نیاز به تصویب نهایی در شورای عالی

اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای مصوبات شورای ستاد

ماده 10- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، قائم­‌ مقام رئیس و دبیر شورای ستاد هماهنگی و راهبری نقشه مهندسی فرهنگی کشور می‌باشد و محل دبیرخانه ستاد، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

تبصره: ستاد فرهنگ و کمیسیون فرهنگی- اجتماعی دبیرخانه شورای عالی فرهنگی مسئولیت انجام امور کارشناسی دستورات ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور را بر عهده خواهند داشت. دستور جلسات در قالب طرح و لایحه نیز می تواند پیشنهاد شود.

ماده 11- وظایف دبیر:

دبیری جلسات شورای ستاد

اعلام مصوبات شورای ستاد به شورای عالی در موارد لزوم

ارجاع گزارش‌های سالانه پیشرفت اجرای نقشه به شورای عالی

ماده 12- مصوبات شورای ستاد در چارچوب این آیین‌نامه با ابلاغ رئیس به دستگاه‌ها، لازم‌الاجرا می‌باشد.

ماده 13- این آیین‌نامه در قالب 13 ماده و 2 تبصره، در جلسه اول به تاریخ 29/4/1398 ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی به تصویب رسید و از تاریخ ابلاغ، لازم‌الاجرا است.

کد خبر 4721220

منبع: مهر

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب گردشگری ادبیات ترجمه ماه محرم بازار نشر نشر نو ادبیات کودک و نوجوان فرهنگ ایثار و شهادت تجدید چاپ سوریه وزارت ارشاد فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‎نامه فروش اینترنتی دارو به زودی ابلاغ می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیدرضا مظهری، با اشاره به تسهیل دسترسی بیمار به دارو با اجرای فروش اینترنتی دارو، افزود: در طول یک سال حدود ۵۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی در کشور ثبت می‌شود.

وی گفت: با اجرای این طرح، وقتی نسخه الکترونیکی برای بیمار تجویز و کد رهگیری ارسال شود، سامانه‌هایی در اختیار بیمار قرار می‌گیرد که محدوده‌ی جستجو و محل تحویل داروی مورد نیاز را انتخاب می‌شود.

مظهری با اشاره به مشمول شدن فروش اینترنتی دارو در حوزه سرپایی، افزود: در این سکوها حتی امکان ارتباط صوتی و تصویری بین مسئول فنی داروخانه با بیمار فراهم می‌شود تا در صورت نیاز برای مصرف دارو آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: با اجرای این طرح سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز افزایش خواهد یافت.

مظهری با بیان اینکه داروهایی که حمل آنها نیاز به شرایط ویژه (سرما) دارد مشمول این سرویس‌ها نمی‌شوند، گفت: برای بیماران خاص که داروهای بسیار حساس و گران‌قیمت مصرف می‌کنند با ورود نهادهای حاکمیتی و وزارت بهداشت، سرویس دهی متفاوت در نظر گرفته می‌شود.

دیگر خبرها

  • کلاف سردرگم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • کلاف سر در گم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • ۵ مسأله اصلی مازندران در نقشه مهندسی فرهنگی معرفی شد
  • محمد مخبر حکم جدید صادر کرد
  • «سید محمود حسینی پور» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد + سوابق
  • «سید محمود حسینی پور» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • ابلاغ آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث‌داران تمدنی
  • آیین‎نامه فروش اینترنتی دارو به زودی ابلاغ می‌شود
  • آیین نامه فروش اینترنتی دارو به زودی ابلاغ می‌شود