Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@21:08:06 GMT

پل دایره‌ای؛ سازه‌ای برای ترغیب پیاده‌روی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۳۴۰۵

پل دایره‌ای؛ سازه‌ای برای ترغیب پیاده‌روی

در کانال Christianshavn واقع در شهر کپنهاگ، پلی متشکل از چند دایره احداث شده است تا مردم را به پیاده‌روی بر فراز آب‌های پایتخت دانمارک سوق دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بندر کپنهاگ از زمان‌های دور تا به امروز، مرکزی برای فعالیت‌های دریایی به شمار رفته است که پل دایره‌ای این تاریخچه را زنده نگه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پل جدید که  Cirkelbroen نام گرفته است،  باعث ایجاد ارتباط بیشتر بین ساکنان محله Christianshavn شده است و صمیمیت و سرزندگی را برای آن‌ها به ارمغان آورده است.

پل Cirkelbroen از پنج سازه دایره‌ای شکل با دکل‌هایی با ارتفاعات متفاوت ساخته شده است که این دکل‌ها به وسیله ۱۱۸ کابل فلزی در قسمت بالا نگه داشته شده است و به پل نمایی کشتی‌مانند بخشیده است.  دایره‌های پل به یک دایره بسیار بزرگ‌تر که به مسیر پیاده روی بندر کپنهاگ وصل می‌شود، راه پیدا می‌کند. ساکنان پایتخت دانمارک می‌توانند روی پل دایره‌ای قدم بزنند، دوچرخه‌سواری کنند و بدوند، علاوه‌براین، عابران می‌توانند در حین عبور از روی پل، توقف کرده و چشم‌اندازهای زیبای طراف را نظاره کنند. دایره‌ها به شکل زیگزاگی به هم متصل شده است که این کار باعث کاهش سرعت عابران در حین پیاده‌روی و استراحت کوتاه آن‌ها می‌شود.

پل دایره‌ای Cirkelbroen بندر کپنهاگ که طولی برابر با ۴۰ متر را به خود اختصاص داده است در نرده‌های چوبی بسیار مقاومی محصور شده است که ایمنی عابران را در حین تردد تضمین می‌کند. روزانه بیش از ۵ هزار نفر از پل دایره‌ای عبور می‌کند که طراحان پل امیدوارند این میزان تردد باعث ایجاد صمیمیت بیشتر و برقراری تعاملات اجتماعی بین مردم شهر کپنهاگ شود.

کد خبر 389870

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عابر پياده پل دانمارک شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، گفت: بارش باران های بهاری شب گذشته در بیشتر شهرستان باعث جاری شدن روان‌آب و تشکیل سیلاب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا نصرآبادی با اشاره به وجود بیش از 2300  سازه آبخیزداری در سطح استان، اظهار داشت: تا ظهر پنجشنبه حدود 13 میلیون مترمکعب رواناب در این سازه‌ها مدیریت شده‌اند و با توجه به ادامه بارندگی‌ها این میزان افزایش خواهد داشت. 

وی افزود: وجود این سازه‌ها باعث شد، حجم زیادی از سیلاب مدیریت و میزان خسارت‌های کاهش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به پیامدهای تغییر اقلیم، گفت: تغییر زمان بارندگی‌ها و نیز نوع آن که شکل رگباری به خود گرفته و همچنین خشکسالی‌ها که موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و کاهش نفوذ پذیری خاک شده است، سیلابی شدن بارش‌ها را به دنبال دارد.

نصرآبادی تصریح کرد: در این بارندگی‌ها دو بندسار که متعلق که متعلق به این اداره کل نبوده شکسته است و خساراتی به بار آورده است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از شهروندان تقاضا کرد: قبل از ساخت بندسار با مراجعه به ادارات منابع طبیعی از مشاوره فنی رایگان همکاران این اداره کل برخوردار شوند تا در زمان وقوع سیلاب متحمل خسارت نشوند. 

وی ادامه داد: وجود سازه‌های آبخیزداری در کنار طرح‌های نهالکاری می‌تواند شرایط منطقه را برای کاهش پیامدهای خشکسالی و سیلاب بهینه کند. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد
  • پسر جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز
  • سایبان خودرو بدون پایه
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • جزئیات ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در سریلانکا
  • روتردام در مسیر کاهش مصرف مواد خام تا سال ۲۰۳۰
  • جزئیات تازه در پرونده مرگ زهره فکور صبور
  • جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد