Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@21:13:14 GMT

۹۹ درصد از اراضی ملی شهرستان ورامین سنددار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۳۴۷۹

۹۹ درصد از اراضی ملی شهرستان ورامین سنددار شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین از ارائه سند برای ۹۹ درصد از اراضی ملی این شهرستان به منظور جلوگیری از تصرف‌های غیرقانونی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ورامین، احمد فدایی اردستانی اظهارداشت: با هدف جلوگیری از تصرف غیر قانونی از اراضی ملی توسط سودجویان، بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی شهرستان ورامین از سند دفترچه ای و سند تک برگ کاداستر به نام دولت جمهوری اسلامی برخوردار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شهرستان ورامین از ۳۱۴ هزار هکتار اراضی ملی برخوردار است که از این میزان، ۳۱۰ هزار هکتار دارای سند دفترچه ای و تک برگ کاداستر شده اند.


فدایی گفت: در برش شهرستانی، سهم ورامین در اجرای طرح کاداستر (صدور سند تک برگی) در سال ۹۷ در حدود ۴۶ هزار هکتار در نظر گرفته شده بود که با اقدامات صورت گرفته، تا پایان سال گذشته، این طرح در ۷۵ هزار هکتار اجرا شد.


وی افزود: سال گذشته ۴۵۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان ورامین رفع تصرف شد و با دریافت حکم از مراجع قضایی، ۱۱۶ هکتار دیگر از اراضی ملی به زودی رفع تصرف خواهد شد.


وی اظهار داشت: در حال حاضر ورامین از ۲۲۰ هزار هکتار مرتع برخوردار است که ۳۱ هزار رأس دام با مجوز، از این مراتع استفاده می کنند.


فدایی گفت: ۳۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان ورامین، اراضی بیابانی است که با هدف جلوگیری از پیشروی بیابان، ۱۱ هزار و ۲۵۸ هکتار جنگل دست کاشت تاغ در این بخش از شهرستان احداث شده است.


وی تصریح کرد: با هدف افزایش سطح زیر کشت جنگل های دست کاشت، سال گذشته در ۳۵۸ هکتار اراضی بیابانی ورامین تاغ کاشته شد و امسال نیز با تأمین اعتبار مورد نیاز، ۲۵۰ هکتار دیگر به سطح زیر کشت تاغ افزوده می شود.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین افزود: با هدف مدیریت آب، عملیات آبخیزداری و مدیریت هرزآب در سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی ورامین انجام شد و با اجرای ۵۳۰ هکتار هلالی در جنگل های تاغ، از هدر رفت آب جلوگیری شد.


وی اظهار داشت: یکی از آفات مهم تاغزارها، ملخ کوهان دار است که سال گذشته در سطح ۳ هزار هکتار، کار مبارزه با این آفت انجام گرفت و با تأمین اعتبار مورد نیاز، عملیات مبارزه با ملخ کوهان دار، امسال در سطح ۵ هزار هکتار انجام می شود.

پایان پیام/659

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد عاشورا اربعین حسینی عزاداری محرم عاشورای حسینی ماه محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز کانون های مساجد استان بوشهر شهرستان ورامین سند مالکیت اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت و در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۵ هکتار از اراضی ملی روستای دولت آباد از توابع بخش اسفندقه که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، ادامه داد: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

کد خبر 6086743

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • رفع تداخلات ارضی از ۶۸ درصد زمین‌های کشاورزی
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت