Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@14:51:33 GMT

آمار رکود دوسوم صنايع کوچک صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۳۶۲۹

آمار رکود دوسوم صنايع کوچک صحت ندارد

خبرگزاری آریا- معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران گفت: انتشار خبری مبنی بر قرارگیری دو سوم بنگاه های کوچک و متوسط کشور در شرایط رکود و نیمه رکود به هیچ وجه آمار درستی نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا، «اصغر مصاحب » افزود: سرجمع نزدیک به 80 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور وجوددارد که 43 هزار از این واحدها در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: واحدهای تولیدی کوچک و متوسطی که در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند بین 25 تا 30 درصد غیر فعال یا نزدیک به غیر فعالند.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران گفت: بطورکلی در صنایع کوچک و متوسط امکان دارد برخی ها این بحث را مطرح کنند که واحدهای صنعتی در حال حاضر با 100 درصد ظرفیت فعالیت نمی کنند بی تردید چنین حرفی پذیرفته است اما اینکه گفته شود دو سوم واحدهای کوچک و متوسط در حالت رکود و تعطیلی قرار دارندبه یقین این آمار درست نیست برای اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بصورت روزانه، ماهیانه، فصلی و شش ماهه آمار و وضعیت واحدهای صنعتی را به مراجع ذی صلاح ارائه و همینطور قابل رصد است.
وی افزود: اطلاعات سازمان مزبور برخط و چیزی نیست که بتوان این آمار و اطلاعات را کتمان،اضافه یا کم کرد.
مصاحب اظهارداشت: تحلیل کلی اینکه تعداد واحدهای صنعتی کوچک و متوسط غیر فعال در شرایط حاضر به میزان دو سوم نخواهد بود.
وی ادامه داد: برای فعال سازی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در چهار حوزه از قبیل توسعه صنعتی و فناوری، بهمرسانی ها ، انتقال تکنولوژی و ارتقای سطح دانش واحدها برنامه ریزی شده است.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران گفت: بحث توسعه بازار یکی از گلوگاه های مهم بسیاری از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در کشور است.
وی افزود: واحدهای بزرگ ممکن است دپارتمان های بازار، تحقیق و توسعه و مواردی از این دست را داشته باشند اما این امکان برای بسیاری از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط فراهم نیست و به همین دلیل سازمان بحث توسعه بازار این واحدها را بطور عام پیگیری می کند.
مصاحب بیان داشت: سازمان صنایع کوچک جدا از این بحث کار آفرینی و امور توسعه بنگاه ها و همینطور تامین مالی و سرمایه گذاری صنایع کوچک و متوسط را در دستور کار دارد.
وی گفت: مضاف بر اینکه پلتفرمی برای بهره برداری واحدهای کوچک و متوسط طراحی شده که بتوانند از این پلتفرم استفاده کنند برای اینکه هم ارزش افزوده بیشترو هم آورده کمتری نیاز داشته باشند.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران افزود: مقام معظم رهبری شعار محوری سال جاری را رونق تولید تعیین کرده است.
وی اظهارداشت: برای عملی کردن این شعار همه باید پای کار باشندبه عبارتی اگر قرار بر اینکه رونق تولید در کشور اتفاق بیفتد نمی شود سیاست های پولی،مالیاتی، بیمه ای و غیره در یک مسیر حرکت کندو صنعت بخواهد مسیر خود را به تنهایی برود و بار همه را به دوش بکشد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، مصاحب در ادامه ضمن اشاره به ایجاد ستاد تسهیل در سطح ملی و استانی یادآورشد: هدف از شکل گیری این ستاد حل و فصل مشکلات واحدهای صنعتی با حضور دستگاه های مرتبط ازجمله بانک ها، امور مالیاتی، بیمه ها و غیره است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمار رکود صنایع کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز گذشته (۵ اردیبهشت) در جریان سفر عملیاتی خود به عسلویه با تأکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع‌آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، گفت: این شرکت متعهد شده است امسال بخشی از مشعل‌های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری شوند، همچنین بخش دیگری از مشعل‌های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تأمین می‌کنند، تا سه سال آینده مهار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل‌های گازی ادامه داد: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه‌ای است که مشعل‌ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید، طرح‌ها و پروژه‌ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می‌شود، تصریح کرد: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مختلف خواهیم بود.

این مقام مسؤول با اشاره به بهره‌برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، تاکید کرد: امسال ۱۲ طرح از طرح‌های پتروشیمی عملیاتی می‌شوند که افزون بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در زمینه ارزآوری نیز نقش‌آفرین خواهند بود. صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

کد خبر 6088531

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است