Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:54:29 GMT

استان اصفهان دارای بزرگ‌ترین شبکه شهری کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۳۶۶۷

استان اصفهان دارای بزرگ‌ترین شبکه شهری کشور

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: استان اصفهان با دارا بودن 107 شهر از بزرگترین شبکه شهری کشور برخوردار است که دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح های توسعه فراشهری و شهری است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، حمیدرضا امیرخانی درخصوص جزئیات طرح های فراشهری استان، اظهار کرد: از 107 شهر استان 101 شهر مشمول نظام جامع و 6 شهر مشمول نظام هادی است و این استان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح های توسعه فراشهری و شهری است که با دارا بودن 107 شهر از بزرگترین شبکه شهری کشور برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از این 101 شهر، 98 شهر دارای طرح جامع ابلاغی و 3 شهر باغبهادران- جوشقان قالی – کامو و چوگان دارای مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و در مرحله ارسال به دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری جهت اخذ تنفیذ است و در سال جاری تهیه طرح جامع ویژه شهر نطنز و نایین در دستور کار این اداره کل است و همچنین برنامه طرح جامع شهر اصفهان با رویکرد نوین به عنوان پایلوت کشوری در دست تهیه است.

امیرخانی درخصوص وضعیت طرح های تفصیلی شهری، گفت: از 98 شهر استان، 27 شهر دارای طرح تفصیلی مصوب، 29 شهر در دست تهیه طرح، 27 شهر در مرحله تامین اعتبار و در دستور کار سال 98 و 18 شهر در دستور کار سال های 99 و 1400 هستند .

وی افزود: شهرهای مورد نظر جهت تهیه طرح تفصیلی در سال 98 شامل انارک، جندق، حبیب آباد، تودشک، حسن آباد، سجزی، محمدآباد، نصرآباد، نیک آباد، عسگران، میمه، ورزان، بوئین میاندشت، افوس، نایین، بافران، دولت آباد، کمشچه، اژیه، ورزنه، هرند، زرین شهر، ورنامخواست، سده لنجان، زاینده رود، چرمهین و سمیرم هستند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان با اشاره به اقدامات شاخص انجام شده طی سال های اخیر در حوزه شهرسازی و معماری، گفت: تدوین دستورالعمل بررسی نقشه های پایه از نظر شکلی و داده های مورد نیاز برای تهیه طرح های تفصیلی، تدوین نظام مستندسازی فرآیند تهیه طرح های تفصیلی شهری، تامین اعتبار و تسریع در فرآیند عقد قرارداد تهیه طرح های توسعه شهری، تشکیل واحد GIS در معاونت شهرسازی و بررسی شکلی و تحویل نقشه 15 شهر استان و برقراری رویکردهای مشارکت از جمله اقدامات شاخص این اداره کل طی سالهای 97 و 98 بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فضای شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در حکمی سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در حکمی سعید صادقانی را به عنوان «سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای» منصوب کرد.

در متن حکم شهردار اصفهان خطاب به سعید صادقانی آمده است:

«با عنایت به لزوم نظارت بر حسن اجرای طرح‌های توسعه شهری و فرایندهای مرتبط با تغییر کاربری، بنا به پیشنهاد معاون محترم شهرسازی و معماری به موجب این حکم جنابعالی را که فردی متعهد متخصص و صاحب تجربه در حوزه شهرسازی و معماری هستید، به سمت سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای منصوب می‌نمایم.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب با نگاهی تحول‌آفرین و با بهره‌گیری از نظرات صاحبان اندیشه و با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی در ارائه خدمت صادقانه متواضعانه و بدون منت به مردم همت گمارید تا اصفهان بیش از پیش شهر زندگی باشد.

امید است صرفاً رضایت خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با بهره‌گیری از ظرفیت همکاران و کارشناسان متخصص در انجام وظایف آن اداره کل موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 747510

دیگر خبرها

  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد
  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • افت فشار آب در شبکه شهری کنارک
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند