Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس نتایج تحقیق جدید دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در ایالات متحده، خوردن پنیر به محافظت از رگ‌های خونی در برابر آسیب‌های ناشی از نمک کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال دیلی، محققان دریافتند آنتی اکسیدان‌هایی که به طور طبیعی در پنیر وجود دارند، ممکن است به محافظت از رگ‌های خونی در برابر آسیب‌های نمک در رژیم غذایی کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که افراد بزرگسال رژیم غذایی سدیمی به میزان زیاد مصرف می‌کنند، دچار اختلال عملکرد در رگ‌های خونی می‌شوند. اما وقتی این افراد روزانه چهار وعده پنیر در کنار همان رژیم با سدیم زیاد مصرف کنند تاثیر سدیم بر بدن از بین می‌رود.

محقق این تحقیق، بیلی آلبا اظهار کرد: این یافته‌ها ممکن است به افراد کمک کند تا در مواد غذایی مصرفی خود تعادل ایجاد کنند.

آلبا گفت: اگرچه رهنمودهای زیادی برای کاهش مصرف سدیم در رژیم غذایی وجود دارد، اما برای بسیاری از افراد این کار دشوار است و مصرف محصولات لبنی بیشتر مانند پنیر ممکن است یک راه حل جایگزین برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی و بهبود سلامت رگ‌ها باشد بدون اینکه سدیم دریافتی را کاهش دهند.

در حالی که سدیم یک ماده معدنی است که در میزان اندک برای بدن انسان حیاتی است. البته مقدار زیاد سدیم در رژیم غذایی با عوامل خطر قلبی عروقی مانند فشار خون بالا همراه است.

انجمن قلب آمریکا میزان بیش از 2300 میلی‌گرم سدیم در روز را توصیه نمی‌کند و مقدار ایده‌آل برای بیشتر بزرگسالان را نزدیک به 1500 میلی‌گرم می‌داند.

لسی الکساندر از دانشگاه پن اظهار کرد: در مطالعات پیشین نشان داده شد افرادی که هر روز میزان مجازی لبنیات مصرف می‌کنند، معمولا فشار خون پایین‌تر و به طور کلی سلامت قلبی عروقی بهتری دارند. در این تحقیق این ارتباطات با دقت بیشتری بررسی شد و همچنین برخی از عملکردهای دقیق پنیر بر سلامت قلب مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این تحقیق، محققان 11 بزرگسال را که مشکل فشار خون حساس به نمک نداشتند را بررسی کردند و هر یک به مدت هشت روز رژیم غذایی خاصی را رعایت کردند که شامل رژیم غذایی کم سدیم و بدون لبنیات بود و در رژیم دوم کم سدیم و پنیر بیشتر و رژیم سوم رژیم غذایی پر سدیم و بدون لبنیات و رژیم مملو از سدیم و پنیر زیاد نیز آخرین رژیم غذایی شرکت‌کنندگان بود.

در رژیم‌های غذایی کم سدیم، شرکت‌کنندگان روزانه 1500 میلی‌گرم نمک مصرف کردند، در حالی‌که رژیم‌های غذایی حاوی سدیم زیاد شامل 5500 میلی‌گرم نمک در روز بود. رژیم‌های غذایی با پنیر زیاد نیز شامل 170 گرم یا حدود چهار وعده از چندین نوع پنیر مختلف در روز بود.

در پایان، شرکت‌کنندگان بعد از یک هفته مورد آزمایش قرار گرفتند.

در این تحقیق، محققان با استفاده از میزان ناچیزی از داروی استیل کولین، ترکیبی که راحتی رگ‌های خونی را نشان می‌دهد، استفاده کردند.

شرکت‌کنندگان همچنین تحت کنترل فشار خون قرار گرفتند و نمونه ادرار نیز برای اطمینان از مصرف مقدار صحیح نمک در طول هفته بررسی شد.

محققان دریافتند که پس از گذشت یک هفته بعد از مصرف سدیم زیاد، بدون رژیم غذایی پنیر، رگ‌های خونی شرکت‌کنندگان به استیل کولین واکنش نشان ندادند و رگ‌ها سخت‌تر شدند.

الکساندر گفت: عملکرد رگ‌های خونی شرکت‌کنندگان در رژیم غذایی پر سدیم و بدون هیچ گونه پنیر مانند رگ‌های افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار پیشرفته بود، اما با مصرف پنیر این اثرات از بین رفت.

آلبا گفت: نتایج حاکی از آن است که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پنیر می‌تواند یک عامل موثر در کاهش تاثیرات منفی سدیم باشد.

وی گفت: مصرف مقادیر زیاد سدیم باعث افزایش مولکول‌هایی می‌شود که برای سلامتی رگ‌های خونی و سلامت کلی قلب مضر هستند. شواهد علمی نشان می‌دهد مواد مغذی در لبنیات دارای خواص آنتی‌اکسیدانی مفیدی هستند که موجب از بین بردن تاثیرات منفی مصرف سدیم بر بدن می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رگ خونی نمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذا‌هایی که ما را نابود می‌کنند

یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی، بلوک‌های ضروری را برای عملکرد‌های بهینه بدن، حمایت از رشد و عملکرد بهتر سیستم ایمنی فراهم می‌کند. برعکس، انتخاب‌های غذایی نامناسب و ناسالم، مانند غذا‌های فرآوری شده، میان وعده‌های شیرین و چربی‌های ناسالم، می‌تواند منجر به کمبود مواد مغذی، التهاب و بیماری‌های مزمن مانند چاقی، دیابت و اختلالات قلبی عروقی شود. ما عاشق مصرف روزانه چندین غذا هستیم که به شدت بر سلامت ما تأثیر می‌گذارد و حتی می‌تواند آسیب خاصی به اندام‌های ما وارد کند.

در این مطلب به فهرستی از غذا‌های لذیذ و دوست داشتنی که می‌توانند بر اندام‌های بدن ما تأثیر بگذارند، اشاره شده است.

آسیب چیپس به مغز
چیپس حاوی چربی‌های ناسالم و سدیم بالایی است که می‌تواند بر سلامت مغز تأثیر منفی بگذارد. مصرف منظم چنین تنقلاتی می‌تواند منجر به التهاب در مغز، اختلال در عملکرد شناختی و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر شود. افزودنی‌های مصنوعی و نگهدارنده‌هایی که معمولا در چیپس یافت می‌شوند ممکن است باعث بروز استرس اکسیداتیو و آسیب به سلول‌های مغز شود. بر اساس مطالعه‌ای که در مجله نورولوژی منتشر شده، مصرف غذا‌های بسیار فرآوری شده مانند چیپس و کلوچه، به طور منظم، می‌تواند تأثیر بدی بر عملکرد شناختی ما داشته باشند.

آسیب نودل به چشمان
هیچ شواهد مستقیمی وجود ندارد که نشان دهد نودل ذاتا برای چشم مضر است. با این حال، نودل‌های فوری و انواع فرآوری شده مشابه، اغلب فاقد مواد مغذی ضروری برای سلامت چشم، مانند ویتامین‌های A، C و E و آنتی اکسیدان‌هایی مانند لوتئین و زآگزانتین هستند. مصرف طولانی مدت غذا‌های دارای مواد مغذی کم امکان دارد باعث تضعیف سلامت کلی از جمله سلامت چشم شود. علاوه بر این، مصرف بیش از حد سدیم و چربی‌های ناسالم موجود در برخی از محصولات نودل می‌تواند بر سلامت قلب و عروق تأثیر منفی بگذارد که به طور غیر مستقیم بر سلامت چشم نیز تأثیر می‌گذارد. یک رژیم غذایی متعادل و غنی از میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل کلید حمایت از سلامت مطلوب چشم است.

آسیب شکلات شیری به پوست
طبق مطالعه‌ای که در ژورنال آنلاین درماتول انتشار یافته، شکر و محصولات لبنی پر چرب، محتوای کالری بسیاری از شکلات‌ها را تغییر می‌دهند، شکلات‌های شیری سرشار از قند و چربی‌های ناسالم هستند و به طور بالقوه می‌توانند مشکلات پوستی را تشدید کنند. مصرف غذا‌های شیرین مانند شکلات شیری ممکن است به افزایش سطح انسولین کمک کند و منجر به التهاب و بدتر شدن آکنه شوند. علاوه بر این، شکلات‌های شیری اغلب حاوی لبنیات هستند که می‌تواند باعث واکنش‌های پوستی در افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت به لبنیات شود. انتخاب شکلات تلخ با محتوای کاکائو بیشتر و شکر کمتر می‌تواند انتخاب بهتری برای سلامت پوست باشد.

آسیب روغن پالم به قلب
تأثیر روغن پالم بر سلامت قلب اغلب مورد بحث است. در حالی که برخی از مطالعات نشان می‌دهد که محتوای چربی اشباع بالای آن ممکن است سطح کلسترول LDL را افزایش دهد، برخی دیگر استدلال می‌کنند که پروفایل اسید چرب متعادل آن می‌تواند اثرات خنثی کننده یا حتی مفیدی داشته باشد. طبق مطالعه‌ای که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده: وقتی روغن پالم جایگزین چربی‌های ترانس در رژیم غذایی شد هیچ اثر نامطلوب قابل توجهی بر سلامت قلب دیده نشد. با این حال، طبق گزارش منتشر شده توسط سازمان ایمنی غذای اروپا (EFSA)، روغن پالم در مورد سمیت بالقوه اسید‌های چرب مورد انتقاد قرار گرفته است. این گزارش حاکی از آن است که وقتی روغن پالم گرم می‌شود، گلیسیدول تولید می‌شود که یک ماده سرطان زای بالقوه است.

آسیب غلات شیرین
غلات شیرین به دلیل عوامل متعددی می‌توانند هضم غذا را مختل کنند. اولا، آنها معمولا فیبر کمی دارند، یک ماده مغذی برای حفظ حرکات منظم روده و ارتقاء هضم سالم ضروری است. علاوه بر این، محتوای قند بالا در این غلات می‌تواند منجر به افزایش سریع و متعاقب آن افت سریع قند خون شود که ممکن است باعث ناراحتی گوارشی، نفخ و یبوست شود. علاوه بر این، غلات قندی اغلب فاقد مواد مغذی ضروری برای عملکرد بهینه دستگاه گوارش هستند. مصرف بیش از حد غلات قندی نیز می‌تواند بر تعادل باکتری‌های روده تأثیر منفی بگذارد و منجر به مشکلات گوارشی و پیامد‌های بالقوه درازمدت شود.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • خطرات از دست دادن آب بدن؛ چگونگی تأمین
  • اسرائیل اینگونه از سربازان خود در غزه محافظت می کند
  • دانشگاه USC: کشف یک دردسر جدید برای مصرف فست‌ فود و منوی کافی شاپ در دوران نوجوانی
  • دانشگاه یو اس سی: کشف یک دردسر جدید در رابطه با مصرف فست‌ فود و منوی کافی شاپ در دوران نوجوانی
  • خودآزاری با برخی رژیم‌های غذایی!
  • غذا‌هایی که ما را نابود می‌کنند