Web Analytics Made Easy - Statcounter

۳ تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای فارسان، گندمان و بلداجی امروز (۲۶ شهریور) با حضور وزیر نیرو در استان چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، عملیات اجرایی طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر فارسان از سال 1395 آغاز شد و اینک این طرح با طول 110 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و شش کیلومتر خط انتقال و با ظرفیت 600 مترمکعب در روز تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با اجرای این طرح 11 هزار فقره انشعاب فاضلاب نصب و 69 هزار نفر جمعیت زیر پوشش قرار داده شده است.

 

در قالب این طرح فاضلاب شهرهای فارسان با جمعیت 31 هزار و 442 نفر، باباحیدر با جمعیت 11 هزار و 259 نفر، پردنجان با 8 هزار و 992 نفر، گوجان با جمعیت 6 هزار و 332 نفر، کران با سه هزار و 385 نفر، فیل‌آباد با 2 هزار و 212 نفر، عیسی‌‌آباد با 2 هزار و 731 نفر و دهچشمه با 2 هزار و 653 نفر جمع‌آوری و تصفیه می‌شود.

 

تصفیه خانه فاضلاب شهر گندمان نیز با طول 36 و نیم کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و طول خط انتقال 1.5 کیلومتر دارای ظرفیت یک هزار مترمکعب در روز است.

 

برای اجرای کل این طرح 80 میلیارد ریال اعتبار هزینه و 600 فقره انشعاب فاضلاب نصب شده است.

 

شهر گندمان دارای یک هزار و 897 خانوار در 75 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

 

همچنین طرح تصفیه‌خانه شهر بلداجی با اعتباری بالغ بر 125 میلیارد ریال و با نصب یک هزار فقره انشعاب فاضلاب اجرا شده است.

 

طول شبکه جمع آوری فاضلاب این طرح 71 و چهار کیلومتر و طول خط انتقال آن 1.8 کیلومتر است.

 

شهر بلداجی با سه هزار و 613 خانوار در فاصله 65 کیلومتری شهرکرد واقع شده است.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد عاشورا عاشورای حسینی اربعین حسینی ماه محرم استان بوشهر مسجد طراز اسلامی شیراز خبرگزاری شبستان عزاداری محرم وزیرنیرو چهارمحال و بختیاری دولت تدبیر و امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب لرستان هشت مصوبه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است که شش مورد از آنها در حوزه فاضلاب و دو مورد در حوزه آب است، اظهار داشت؛ مشکلی که در لرستان وجود دارد این بوده که هیچ‌کدام از شهرهای استان آب شرب پایدار ندارند.

وی با اشاره پیشرفت ۷۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب خرم‌آباد، پیشرفت ۶۸ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب بروجرد، پیشرفت ۴۴ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب دورود، پیشرفت ۶۷ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت و پیشرفت ۹۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب پلدختر، عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از طرح‌ها، پروژه «قمرود» است که تا کنون هیچ اعتباری برای آن اختصاص پیدا نکرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، ادامه داد: بخشی از این پروژه در لرستان از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا و برخی از روستاها از آب شرب بهره‌مند شده‌اند، گفت: همچنین آبرسانی به شهر «شاپورآباد» الیگودرز در قالب این پروژه تا کنون عملیاتی شده است.

اکبریان، افزود: مابقی پروژه آبرسانی به روستاها در قالب طرح «قمرود» اعتباری برای تکمیل ندارند.

کد خبر 6087679

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب