Web Analytics Made Easy - Statcounter

آغاز سال جدید تحصیلی در حوزه‌های علمیه تهران با حضور آیت‌الله نوری همدانی، عبور تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سماح از مرز ۵۳۱ هزار نفر و برگزاری دومین گردهمایی «فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» از مهمترین اخبار ۲۶ شهریور در حوزه قرآن و معارف است.

خبرگزای شبستان، گروه قرآن و معارف: آنچه در ادامه می آید مروری است بر اخبار مرتبط با حوزه های قرآنی و معارفی در بیست و ششمین روز از شهریور ماه ۹۸:

 

برگزاری دومین گردهمایی «فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» با محور اربعین

 

دومین گردهمایی «فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» و چهارمین همایش «هیأت‌های فعال در عرصه اربعین» با محوریت اربعین و تمدن نوین اسلامی به همت جامعه ایمانی مشعر و با همکاری مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این همایش با هدف ایجاد هماهنگی‌های لازم بین نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب در حوزه اربعین و فعالین این عرصه و همچنین پیگیری اهداف مشترک و همسو جهت فرهنگ سازی در این امر در تاریخ ۲۸ و ۲۹ شهریورماه در شبستان کربلا واقع در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، دومین گردهمایی فعالان اربعین یک محوریت اصلی به‌نام اربعین و تمدن نوین اسلامی و هشت محور فرعی دارد که به مباحث و جنبه‌های مختلف اربعین پرداخته است.

 

ثبت‌نام در سامانه سماح برای زائران اربعین الزامی است/ ثبت اطلاعات بیش از ۵۳۱ هزار نفر

 

حجت‌الاسلام والمسلمین «صحبت‌الله رحمانی» ضمن اشاره به لزوم نام‌نویسی متقاضیان سفر اربعین حسینی در سامانه «سماح»، گفت: به متقاضیان توصیه می کنیم ثبت نام خود را به روزهای آخر و نزدیک موسم اربعین موکول نکنند.

 

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: امسال برای سفر به پیاده‌روی اربعین حسینی نیازی به روادید وجود ندارد اما ثبت نام در سامانه و تکمیل اطلاعات الزامی است.

 

وی تصریح کرد: روند ثبت نام در سامانه سماح بعد از آغاز ایام محرم و عاشورای حسینی شتاب بیشتری گرفته و متقاضیان به سهولت می توانند کار نام نویسی را انجام دهند. تاکنون بیش از ۵۳۱ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.

 

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه درگاه اینترنتی سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir/ با خدمات دهی مناسب در خدمت متقاضیان است، گفت: متقاضیان می توانند از طریق دفاتر خدمات زیارتی سازمان حج و زیارت در سراسر کشور یا حتی از طریق اینترنت خانگی به این سامانه وصل شوند و عملیات نام نویسی را به سهولت انجام دهند.

 

آغاز سال جدید تحصیلی در حوزه‌های علمیه تهران با حضور آیت‌الله نوری همدانی

 

 

حجت الاسلام «محمدهادی رحیمی صادق» از برگزاری آئین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خبر داد و اظهار کرد: آئین آغاز سال تحصیلی جدید 98-99 حوزه علمیه استان تهران، همچون سال های گذشته باشکوه هرچه تمام و با حضور همه طلاب، اساتید، مدیران، کارکنان مدارس علمیه برادران و خواهران، شخصیت های حوزوی و فرهنگی و مسئولین سیاسی استان تهران و ائمه جمعه و جماعات در روز چهارشنبه 27 شهریورماه 98 ساعت 9 صبح در مصلی بزرگ حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود.

 

مدیر حوزه علمیه تهران ادامه داد: شروع آئین سال تحصیلی جدید با حضور و سخنرانی مرجع تقلید مجاهد و انقلابی حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: گرچه بسیاری از کلاس های درس مدارس علمیه استان تهران هم اکنون برقرار است و برخی در مردادماه و بعضی مدارس از اوایل شهریور ماه و دیگر مدارس نیز بعد از عاشورا کلاس های درس خود را شروع کرده اند اما مراسم رسمی افتتاحیه سال تحصیلی جدید روز چهارشنبه، ۲۷ شهریور برگزار می شود و علاوه بر بیانات آیت الله نوری همدانی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور و آیت الله رشاد نیز استفاده می کنیم.

 

وی ابراز کرد: ویژگی مهم آئین سال تحصیلی جدید این است که این مراسم بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای و در چله دوم انقلاب برگزار می شود.

 

اعزام حافظان کل و مربیان مهد قرآن به‌شهر به عتبات عالیات

 

به گفته «محمد حسن برفامی» تعداد 76 نفر از حافظان کل، اساتید و مربیان عضو مهد قرآن بهشهر به عتبات عالیات اعزام شدند.

 

بنابر این گزارش، مدیر مهد قرآن بهشهر با تأکید بر تکریم قهرمانان قرآن (حافظان کل) به عنوان سرمایه های معنوی، تصریح کرد: این حفاظ طی دوره های برگزاری آزمون «ترنم وحی» موفق به دریافت گواهینامه حفظ کل قرآن شده اند.

 

وی تصریح کرد: شناسایی، استفاده از ظرفیت های علمی و تجربی و آموزشی این نخبه های قرآنی در جهت شکوفایی دیگر قرآن آموزان از دیگر اهداف این سفر معنوی بوده است .

 

این گزارش می افزاید: شرکت حافظان کل، مربیان و خادمان قرآن در مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در جوار مضجع شریف آن امام همام و حضرت ابوالفضل العباس (ع) تشرف به حرم مطهر امیرالمومنین امام علی (ع) در نجف اشرف، اجرای برنامه های پرسش و پاسخ حافظان کل در شبستان های حرم و شرکت در مراسم محفل انس با قرآن بعثه مقام معظم رهبری در عراق با قرائت حافظ کل محمد حسنی و تجلیل حافظان کل از جمله برنامه های این سفر روحانی بوده است .

 

فعال‌سازی سامانه تقریرات دروس خارج حوزه

 

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه، سامانه تقریرات دروس سطح خارج به نشانی taghrir.ismc.ir از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در اختیار طلاب و روحانیون قرار گرفته است.

 

این سامانه وظیفه گردآوری و فراهم کردن زمینه گفتگو پیرامون تقریرات علمی طلاب سطح خارج حوزه را در فضای مجازی بر عهده داشته و خدمات مورد نیاز مدرسان، طلاب و علاقه‌مندان به دروس خارج را ارائه می کند.

 

نمایش تقریرات طلاب در فضای مجازی و ثبت اثر علمی به نام آن‌ها، بهره‌مندی از امتیازات ویژه ارائه تقریرات، در نظر گرفتن امتیاز خاص برای طلاب مبلغ و مهاجر ساکن در شهرستان‌ها و... از جمله امتیازات ویژه این سامانه است.

 

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در جوار سیدالکریم(ع)

 

 

دو هزار و هشتادمین محفل انس با قرآن کریم، جمعه، ۲۸ شهریورماه، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مصلای ری آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود.


اجرای این مراسم معنوی را حمید عبیری بر عهده دارد و مهدی عادلی، قاری بین‌المللی؛ سیدکاظم محسنیان، قاری و حافظ ممتاز و محمود باباخان، حافظ قرآن آیاتی از کلام‌الله مجید را در آن تلاوت می‌کنند.

 

گفتنی است، آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) جمعه ها میزبان کرسی های تلاوت می شود.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد عاشورا عاشورای حسینی اربعین حسینی ماه محرم استان بوشهر مسجد طراز اسلامی شیراز خبرگزاری شبستان عزاداری محرم بسته خبری اربعین حسینی فعالیت های قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

حجت الاسلام  قاسم علیپور امروز ( پنج شنبه ۳۰ فروردین)  در اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان که در حوزه علمیه صاحب الزمان لنگرود برگزارشد گفت:  جامعه امروز بیش از هر دورانی  نیاز به روحانی دارد. 

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان گفت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تشکیل شورای فرهنگی تلاش بر این است  تا نیرو‌های مستعد از مدارس شناسایی و جذب شوند.


وی حضور روحانیان در مدارس را ضروری دانست و افزود: تجربه نشان داده استقرار طلاب در مدارس، بین دانش‌آموزان علاوه بر ارتقای معنویات و اخلاقیات آنها موجب تسریع در پیشرفت علمی آنها می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان در ادامه با اشاره به اجرای موفق مصوبات شورای عالی در مدارس علمیه تصریح کرد: برنامه‌های دقیق و مدون در شورای عالی مصوب و ابلاغ شده که اجرا و پیاده‌سازی مناسب آن در حوزه‌ها ضروری است و مدیران نباید در اجرای برنامه‌ها سلیقه‌ای عمل کنند. 

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان از حضور بیش از هزار طلبه برای تحصیل در حوزه‌های علمیه استان را فرصتی برای گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه عنوان کرد و افزود: از این توانمندی و ظرفیت عظیم باید در مدارس آموزش و پرورش استفاده کرد تا ضمن پرورش استعداد‌های دانش‌آموزان، نیرو‌های کیفی جذب شده، و بتوانیم پاسخ‌گوی نیاز روزافزون جامعه به روحانیت باشیم. 

مدیر کل صداوسیمای گیلان هم در این مراسم با اشاره به بهره گیری از طلاب و روحانیان در رسانه ملی گفت: برای نقد فیلم و سریال بصورت گفتگو محور و همچنین در نویسندگی از روحانیان متخصص در این حوزه بهره‌مند خواهیم شد.

تقی ربانی افزود: صدا و سیمای مرکز گیلان آمادگی دارد تا بصورت ویژه برنامه‌هایی با موضوع مهدویت و مبحث انتظار را با طرح و ایده‌ای نو با همکاری حوزه‌های علمیه گیلان تولید کند.


وی همچنین از مسئولان حوزه علمیه گیلان خواست در صورت همکاری با صدا وسیما این مرکز می‌تواند فعالیت‌های حوزه علمیه را در قالب مستند‌هایی ساخته و از رسانه ملی پخش کند.

در پایان مدیران و معاونان حوزه‌های علمیه گیلان هم نظرات خود را در خصوص ساخت برنامه‌های فاخر فرهنگی و مذهبی بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود
  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • آغاز رژه پیاده و موتوری روز ارتش در گیلان
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود