Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@18:56:35 GMT

واکنش ملک سلمان به حمله به تاسیسات نفتی شرق عربستان

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۳۹۲۷

واکنش ملک سلمان به حمله به تاسیسات نفتی شرق عربستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به موضع گیری درباره عملیات بزرگ یمنی ها به تاسیسات نفتی سعودی در شرق این کشور پرداخت.

وی در جریان نشست کابینه عربستان که امروز سه شنبه برگزار شد، مدعی شد: عربستان توان برخورد با حملات بزدلانه را دارد. عربستان توان برخورد با آثار این حملات بزدلانه که فقط تاسیسات حیاتی عربستان را هدف قرا نمی دهد بلکه امداد رسانی نفت دنیا را هدف قرار می دهد و ثبات اقتصاد جهانی را تهدید می کند، را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاه سعودی از کشورهای برادر، دوست و مسئولان بین المللی و سازمانهای منطقه ای و بین المللی که این حمله را محکوم کرده اند، قدردانی کرد.

کابینه سعودی در نشست خود که به ریاست ملک سلمان برگزار شد، مدعی شد: هدف از این حمله خرابکارانه بی سابقه که صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند در درجه اول امداد رسانی انرژی جهانی است و امتداد اقدامات خصمانه سابق علیه شرکت آرامکو با استفاده از سلاح ایرانی است. جامعه بین المللی باید به مسئولیت خود عمل کند و طرفی که در ورای این حملات است را محکوم کند و با این حملات که شریان اقتصاد جهانی را نشانه می گیرد، مقابله کند. این ادامه حملاتی است که آزادی کشتیرانی را تهدید کرد و بر ثبات رشد اقتصادی جهانی تاثیر گذاشت. عربستان از اراضی و تاسیسات حیاتی خود دفاع خواهد کرد و توان مقابله با این اقدامات هر که منشاء آن باشد را داراست و از جامعه بین المللی می خواهد که اقدامات کوبنده تری برای توقف این قبیل تجاوزات آشکار به عمل آورد.

کد خبر 4721279

منبع: مهر

کلیدواژه: ملک سلمان عربستان سعودی یمن ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عربستان سعودی ایران دونالد ترامپ عراق فلسطین سوریه نتانیاهو روسیه افغانستان جنگ 2015 یمن جان بولتون ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب هرگونه آسیب به تاسیسات هسته ای ایران /حمله به شهرهای ایران صحت ندارد /بخاطر یک پهپاد مشکوک، سامانه پدافندی فعال شده بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های پدافندی ایران با نفوذ چند ریزپرنده برخورده کرده و آنها را منهدم کرده است.

بنابر گزارش ایسنا، در پی این رویداد صداهایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است.

بعد از آن رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند.

به گزارش اسپوتنیک، در پی این رویدادها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.

آژانس در ایکس نوشت: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند.

همچنین بنابر آنچه در کانال‌های خبری آمده است: درپی شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان پس از شلیک پدافندهوایی به ریزپرنده‌ها، شبکه تلوزیونی ایران( press tv) حمله خارجی به شهرهای ایران به نقل از منابع آگاه را تکذیب کرد.

منبع خبری فارس هم گزارش داده است: سامانه پدافند هوایی ایران پس از مشاهده یک پهپاد مشکوک فعال شده است.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896956

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / نخست وزیر سابق: هیچ کس اینگونه اسرائیل را رسوا نکرده / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تکذیب هرگونه آسیب به تاسیسات هسته ای ایران /حمله به شهرهای ایران صحت ندارد /بخاطر یک پهپاد مشکوک، سامانه پدافندی فعال شده بود
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • گاردین:ایران و اسرائیل را از آستانه جنگ بزرگ دور کنید / حمله به تاسیسات هسته ای ایران تشدید تنش خواهد بود
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه