Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است نصب قیمت بر کالا‌ها موجب کاهش فشار به مصرف‌کننده و ایجاد آرامش در بازار می‌شود. تاریخ انتشار: 16:58 - 26 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۰۳۷۳

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت درج قیمت روی کالاها، گفت: از آنجایی که یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای ثبات بازار و جلوگیری از کم فروشی و گران فروشی درج قیمت روی کالا‌ها است، تعزیرات باید با فروشندگانی که از نصب قیمت خودداری می‌کنند، برخورد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدور فاکتور در همه مراحل توزیع، از عمده‌فروشی تا رسیدن به دست مصرف‌کننده الزامی است

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی صدور فاکتور در همه مراحل توزیع، از عمده‌فروشی تا رسیدن به دست مصرف‌کننده را الزامی دانست و افزود: مردم باید از مراکز و مغازه‌هایی خرید کنند که قیمت بر روی کالا‌ها درج شده باشد چراکه با تحقق این مهم، دستگاه‌های نظارتی به راحتی با فرد خاطی برخورد می‌کنند.

ارائه فاکتور از کم فروشی جلوگیری می‌کند

وی با بیان اینکه نصب قیمت بر کالا‌ها موجب کاهش فشار به مصرف‌کننده و ایجاد آرامش در بازار می‌شود، اظهار کرد: ارائه فاکتور از کم فروشی جلوگیری می‌کند چراکه فروشنده می‌داند در صورت تخلف امکان ردیابی و اثبات خطا فراهم است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: درج قیمت یکی از عناصر مهم در روابط بین عرضه‌کننده و خریدار است و شاید به همین دلیل، یکی از مواردی که قانون در صورت ارتکاب آن، برای تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات، مجازات تعیین کرده «درج نکردن قیمت روی کالا و خدمات است».

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه در کنار درج قیمت، صدور فاکتور از ضروریات مهمی است که باید واحد‌های صنفی رعایت کنند، تاکید کرد: در همه مراحل باید صدور فاکتور صورت گیرد تا امکان نظارت بر بازار بیش از پیش تسهیل شود.

ضرورت برخورد با فروشندگانی که از درج قیمت بر کالا خودداری می‌کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید با فروشندگانی که از درج قیمت خودداری می‌کنند، برخورد قانونی شود، گفت: واحد‌های صنفی حق ندارند کالایی که قیمت مصرف کننده بر روی آن درج شده را به بهایی بالاتر از قیمت درج شده به فروش برسانند و هرگونه بهانه جویی برای افزایش قیمت پذیرفته نبوده و تخلف گرانفروشی محسوب می‌شود که در این صورت سازمان‌های نظارتی باید به موضوع ورود کرده و بازار را سامان دهند.

منبع:خانه ملت
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کالا قیمت اقتصاد میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با مراکز فعال در زمینه قاچاق کالا‌های خارجی

مرتضی شریفی گفت: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» یکی مصادیق جهت تحقق این شعار مبارزه جدی با قاچاق است. با توجه به تاکیدات رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و تاثیر آن بر جهش تولید ضروری است برنامه‌ریزی جهت مبارزه با این پدیده شوم جهت رشد تولید و تقویت تولید داخلی صورت گیرد.

شریفی با بیان اینکه از راهکار‌های پیشنهادی فرهنگ‌سازی استفاده مردم از کالای ایرانی و عدم استفاده از کالا‌های خارجی که مشابه داخلی آن موجود است، افزود: مردم می‌توانند با معرفی مراکز فعال در امر قاچاق به هر نحو از طریق سامانه‌های پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ یا سامانه مردم‌رسی به شماره ۱۰۰۰۴۹۹۶ در مبارزه با قاچاق مشارکت داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • بیشترین نارضایتی مردم از خودرسازان چیست؟ | ویدئو
  • رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت
  • کشف ۳۰ قوطی شیر خشک قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد
  • کم فروشی و گران‌فروشی محصولات سلامت‌محور خط قرمز است
  • قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • وضعیت قیمت شیرخشک بعد از تغییر سیاست‌های ارزی
  • برخورد با مراکز فعال در زمینه قاچاق کالا‌های خارجی
  • آغاز طرح تشدید نظارت و بازرسی از مراکز تامین، تولید و بسته بندی کالا‌های اساسی درآذربایجان شرقی