Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، حجت الاسلام ابراهیم اکبری معاون فرهنگی و دانشجویی در جلسه فرهنگی با روسای دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از بسیج همه ظرفیت های فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در استقبال از ترم تحصیلی جدید خبر داد.

در این جلسه که با حضور روسای دانشکده ها و اعضای این شورای فرهنگی در دفتر معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد کرج برگزار شد؛ حجت الاسلام ابراهیم اکبری ضمن تسلیت و تعزیت ایام حزن و اندوه آل الله بر لزوم تاسی و تمسک به سیره اهل بیت علیهم السلام به ویژه امام حسین(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: مادامی که مسیر انقلاب اسلامی بر محور آرمان‌های امام و فلسفه نهضت عاشورا مدیریت شود؛ در تمام عرصه ها به ویژه در میدان نهادینه شدن ارزش های دینی و انقلابی در جامعه موفق خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید، بر بسیج همه ی ظرفیت های فرهنگی تاکید نموده و خاطرنشان کرد: اهتمام و جدیت روسای دانشکده ها در هرچه باشکوه برگزار شدن برنامه های ترم تحصیلی به ویژه استقبال از دانشجویان جدید الورود، در ایجاد انگیزه و نشاط فرهنگی در دانشگاه تاثیرگذار خواهد بود.

اکبری افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که دانشجوی جدید الورود و دیگر دانشجویان از اینکه در فضای دانشگاه هستند احساس شادابی و بالندگی کنند و در این راستا با برنامه ریزی های صورت گرفته برای دانشجویان جدید الورود در سطح هر دانشکده گردهمایی هایی باشکوه با حضور رئیس و مسئولان دانشکده برگزار گردد.

از دیگر برنامه های پیشنهادی در این شورا تهیه و اهدای بسته های فرهنگی شامل کتاب و دیگر ملزومات فرهنگی به دانشجویان جدید دانشگاه بود.

همچنین در ادامه جلسه روسای دانشکده ها برنامه ها و پیشنهادات خود را در خصوص برنامه های استقبال از ترم تحصیلی جدید اعلام و در این زمینه مطرح نمودند که پس از بحث و تبادل نظر، در خصوص پیاده سازی آیین نامه شئون فرهنگی و رفتاری دانشجویان در سطح دانشگاه و مراحل اجرای آن در سطح دانشکده ها راهکارهایی اتخاد شد.

298 / 167 دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج شورای فرهنگی روسای دانشکده ها بسیج فعالیت های فرهنگی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج شورای فرهنگی روسای دانشکده ها بسیج فعالیت های فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۴۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان فعال و دانشجویان دختر وارد فضای اشتغال دانش‌بنیان می‌شوند

خبرگزاری علم و فناوری آنا - حسین بوذری؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس براساس نیاز صنعت به دانشگاه و دانشگاه به صنعت و توسعه فناوری‌های پیشرفته سال ۱۴۰۲ را آغاز کرد و در این راستا به موفقیت‌هایی هم دست پیدا کرد.

انعقاد تفاهم‌نامه با شهرک‌های صنعتی درزمینه تکنولوژی هوش و دیمند پول (توسعه فناوری براساس ارزمحوری) با هدف توسعه فناوری‌ها از دیگر اقداماتی بود که دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در سال گذشته (۱۴۰۲) انجام داد.

همچنین فعال کردن زیرساخت‌های چندین سرای نوآوری و توسعه مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس، ایجاد مدرسه اشتغال، ارتباط با صنعت و توسعه مراکز تحقیقاتی در سال گذشته انجام شد.

خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درراستای بررسی فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های این دانشگاه در سال جدید گپ و گفتی را با حامد افشاری رئیس این دانشگاه ترتیب داده است که در ادامه می‌‌خوانید.

فعالیت سراهای نوآوری و مرکز رشد در واحد شهرقدس

آنا: سال ۱۴۰۲ در حوزه علم و فناوری و تولید دانش‌بنیان چه فعالیت‌هایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس انجام و چه دستاورد‌هایی حاصل شد؟

افشاری: در رویکرد جدید با توجه به نیاز‌های صنعت، مباحث توسعه و فناوری را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس هدف‌گیری کردیم؛ به همین منظور در زمینه تکنولوژی هوش و دیمند پول (توسعه فناوری براساس ارزمحوری) و براساس نیاز و تقاضای بازار گام برداشتیم و در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به این سمت و سو رفتیم که تمام فناوری‌های دانشگاه براساس سند تحول اتفاق می‌افتد و توسعه فناوری‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس براساس رویکرد دیمند پول یا کشش تقاضای بازار است.

در این راستا ارتباطاتی با صنایع منطقه گرفته شده و جلساتی را برگزار و با تشکیل کارگروه که در این رویداد با شهرک‌های صنعتی شکل گرفت یک دفتر مشترکی به‌منظور ایجاد ارتباط صنعت با دانشگاه راه‌اندازی کردیم تا نیاز‌های صنعت را شناسایی کنیم و در زمینه توسعه فناوری که توسط اعضای هیئت علمی و دانشجویان محقق ما اتفاق می‌افتد این نیازسنجی صنایع انجام شده است.

همچنین یکسری زیرساخت‌هایی را برای توسعه فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس ایجاد کردیم؛ ازجمله این نوع زیرساخت‌ها فعال کردن چند سرای نوآوری و توسعه مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس، ایجاد مدرسه اشتغال، ارتباط با صنعت و توسعه مراکز تحقیقاتی است که بتوانند توسعه‌دهنده فناوری براساس نیاز صنعت باشند.

آنا: چه تعداد هسته، واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان و با چه کارکردی در دانشگاه‌تان مستقر هستند؟

افشاری: تعداد هسته‌ها و واحد‌های فناور که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت فعالند، با توجه به تعدد سرا‌های فناوری بسیار متنوع هستند؛ بنابراین از این هسته‌ها و سرا‌ها که در مراکز دانشگاهی مستقر هستند، محصولاتی را هدف‌گیری کرده‌ایم؛ ازجمله اینکه دنبال تولید نهال شناسنامه‌دار هستیم و چندین هسته و واحد فناور در صفادشت مستقر هستند که در زمینه توسعه فضای هوش مصنوعی (ای.او.تی) را هدف‌گیری کرده‌ایم و یکسری هسته‌هایی به این منظور فعال هستند.

همچنین در مجموعه سرای قریب مهارت‌افزایی، توانمندسازی فارغ‌التحصیلان، شاغلان و بانوان فعال و دانشجویان خواهر را داریم که بتوانند وارد فضای اشتغال و دانش‌بنیان شوند و درتلاشیم خواهران تحصیلکرده در حوزه فناوری در جامعه فعال شوند و تعدادی از این هسته‌ها با مشارکت و فعالیت بانوان در سرای قریب مستقر هستند و فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌اند که این فعالیت‌ها در سال جدید (۱۴۰۳) توسعه پیدا خواهند کرد؛ امیدواریم شاهد این جریان باشیم تا بانوان و زنان این سرزمین بتوانند علاوه بر اشتغال، تولید ثروت و کارآفرینی فعالانه در جامعه حضور داشته باشند.

توسعه صنایع منطقه‌ای مدنظر سرای نوآوری برج قریب

آنا: برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در سال جدید (۱۴۰۳) در حوزه‌های مختلف به‌خصوص در حوزه علم و فناوری، دانش‌بنیان و تقویت آن چیست؟

افشاری: برنامه دانشگاه در سال ۱۴۰۳ افزایش کیفیت واحد‌های فناور و هسته‌هایی است که در سرای قریب و سایر مراکز واحد‌ها مستقر هستند.

در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و شبکه‌سازی، حوزه سازندگان، فعالان و تأمین‌کنندگان حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر با توجه به اهمیت آن، این انرژی‌ها در کشور رایج بوده و برنامه‌های متعددی را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

علاوه بر اینکه در سال ۱۴۰۲ آغاز فعالیت تولید جلبک رقم خورده، توسعه و گسترش این کار را با کیفیت بالا خواهیم داشت تا بتوانیم به صورت کیفی محصولات جلبک را در صنایع مختلف کاربردی کرده و ارائه کنیم و در ادامه محصولات مرتبط با نهال، سرای باغبانی و جلبک را در سال ۱۴۰۳ پیش رو داریم؛ همچنین تشکیل و فعال کردن تیم‌های خلّاق دانشجویی، توسعه فعالیت دانشجویان فعال در بخش صنایع خلّاق و فناوری‌های نرم فرهنگی، ایجاد فضای کارآفرینی و اشتغال برای دانشجویان هسته مختلف فناور با هدف تولید محصولات را در برنامه کاری خواهیم داشت.

در سرای نوآوری برج قریب هم مباحث توسعه صنایع منطقه‌ای درنظر گرفته شده و این موضوعات در حال پیگیری است و در تداوم این فعالیت‌ها سرای توسعه فناوری جلبک و فرآورده‌های آن در صفادشت راه‌اندازی شده و این نوید را می‌دهیم که سرای نوآوری برج قریب سال ۱۴۰۳ با قدرت و قوت کار خود را پیگیری وبه نتیجه خواهد رساند و در واحد ملارد هم توسعه نهال و فناوری‌های مربوط به تولید نهال را در دستورکار قرار دادیم، امیدواریم سرای باغبانی را در واحد ملارد راه‌اندازی کنیم که شروع کار و عرضه نهال‌های استاندارد در واحد ملارد انجام شود.

آنا: فعالیت‌های برجسته و تازه‌ترین فعالیت سرای نوآوری برج قریب در سال ۱۴۰۲ چه بوده و چه برنامه‌ای برای ۱۴۰۳ برای این سرا متصور هستید؟

افشاری: در سرای فناوری و نوآوری برج قریب توسعه صنایع منطقه‌ای را در دستورکار داریم و با توجه به اینکه با ستاد احیای صنایع ارتباط گرفتیم در زمینه آموزش، مشاوره و خدمات حوزه صنایع موضوعات را پیگیری می‌کنیم، همچنین سرای نوآوری برج قریب در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر، سرای جلبک و سرای باغبانی جزء چهار سرایی است که با قدرت و کیفیت لازم کار خود را دنبال خواهد کرد تا به نتایج مطلوب برسد.

دعوت از دانشجویان برای توسعه صنایع منطقه‌ای

آنا: در حوزه مهارت و کارآفرینی چه فعالیت‌هایی در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت و چه برنامه‌ای برای سال جدید دارید؟

افشاری: در بخش کارآفرینی و ایجاد اشتغال، مدرسه اشتغال و چندین مدرسه مهارت و کارآفرینی را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس ایجاد کردیم؛ از جمله مدرسه مهارت و کارآفرینی در زمینه طلا و جواهرسازی، آشپزی، مکانیک خودرو، مباحث مرتبط با حوزه کدنویسی و برنامه‌نویسی کامپیوتر، مدرسه زبان‌های خارجی و مدرسه عالی مهارتی حقوق را برای دانشجویان داریم و توسعه این مدارس را در دستورکار قرار دادیم.

آنا: برای توسعه زیست‌بوم فناوری در کشور چه پیشنهادی دارید و دانشگاه متبوع شما هم برنامه‌ای دارد؟

افشاری: ایجاد استان تهران‌غرب احتمالاً در سال ۱۴۰۳ اتفاق بیفتد و دنبال این هستیم که یک منطقه یا ناحیه نوآوری و فناوری در غرب استان تهران ایجاد کنیم؛ چراکه ناحیه نوآوری و فناوری می‌تواند در توسعه زیست‌بوم فناوری نقش‌آفرینی کند و مباحثی مانند توسعه فضای فناوری‌های پزشکی را در غرب استان تهران هدف‌گذاری کرده‌ایم و دنبال این هستیم که دانشجویان از صنایع منطقه‌ای بازدید کنند تا با نگاه روشن و دقیق بحث‌های توسعه و فناوری را براساس نیاز‌های صنعت داشته باشند.

آنا: و سخن پایانی ...

افشاری: جوانان، دانشجویان، استادان، کارکنان و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی را به فعالیت جهادی دعوت می‌کنم تا با تلاش برای کارآفرینی، فناوری و تولید محصولات فناورانه با هدف عبور جامعه از بحران اقتصادی امیدآفرینی و موفقیت را برای جامعه به ارمغان بیاورند.

انتهای پیام/

حسین بوذری

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • اهدای ۲ قطعه زمین به متراژ ۶ هزار مترمربع برای اجرای برنامه‌های دانشگاه آزاد بوشهر
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • ورود دانشجویان هنجارشکن به این دانشگاه ممنوع شد
  • بانوان فعال و دانشجویان دختر وارد فضای اشتغال دانش‌بنیان می‌شوند
  • کسب رتبه الف توسط چهار مجله پژوهشی دانشگاه کردستان
  • اشتغال ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اهواز / فارغ‌التحصیلان در مدارس سما جذب می‌شوند
  • ارائه خدمات علمی به مردم بهمئی توسط دانشجویان پیام نور
  • نقش دانشگاه هنر اصفهان در ارتقاء جایگاه هنر و توسعه شهر
  • دانشجو و دانشگاه باید دارای هوش و تحلیل سیاسی باشد