Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@12:44:31 GMT

ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح اجباری است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۴۲۵۱

ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح اجباری است

مدیر حج و زیارت گیلان با بیان اینکه امسال گذرنامه زائران اربعین حسینی لغو شده است، اظهار کرد: ثبت‌نام در سامانه سماح و گرفتن بیمه اجباری است.

حسن فعال در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه زائران اربعین حسینی برای حضور در مراسم پیاده‌روی حتما باید در سامانه سماح به آدرس «samah.haj.ir» ثبت‌نام کنند، گفت: علاقمندان همچنین می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی و یا دفاتر پیشخوان دولت نام‌نویسی را اتجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال گذرنامه زائران اربعین حسینی لغو شده است، اظهار کرد: ثبت‌نام در سامانه سماح و گرفتن بیمه اجباری است.

مدیرحج و زیارت گیلان با اشاره به اینکه همه زائران گیلانی اربعین حسینی از مرز مهران اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: زائرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکنند از خروج آنان از مرز مهران جلوگیری می‌شود.

فعال از استقرار کارگزاران سامانه سماح در مرزهای ایلام و کرمانشاه جهت ثبت‌نام زائران خبر داد و گفت: زائران اربعین حسینی هنگام ثبت‌نام در سامانه سماح امکان تعیین تاریخ اعزام خودشان را دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 24 هزار زائر گیلانی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند، یادآور شد: از اول شهریورماه لغایت 25 مهرماه امکان ثبت‌نام اربعین در سامانه سماح وجود دارد.

مدیر حج و زیارت گیلان از ثبت‌نام 9000 زائر گیلانی اربعین در سامانه سماح خبر داد و خاطرنشان کرد: هزینه ثبت‌نام هر زائر 25 هزار تومان است که 22 هزار تومان برای بیمه پرداخت می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سامانه سماح گيلان اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانوایی ها نان ساده پخت کنند/ نان کنجدی اجباری نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر جندقی افزود: مراکز طبخ نان از چهار جهت شامل بهداشت فردی، بهداشت ساختمان، بهداشت تجهیزات مورد استفاده و بهداشت ماده غذایی خام مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی درباره افزودن موادی نظیر سبوس و انواع سبزیجات و کنجد به نان توسط نانوایی‌ها و مباحث مرتبط با سلامت آن، گفت: در این زمینه استاندارد ملی وجود دارد که در آن لیستی از موادی که در حین طبخ نان می‌توان به نان اضافه کرد وجود دارد و موادی مانند کنجد و سیاه دانه نیز در این لیست وجود دارد که مقدار مورد استفاده آنها باید رعایت شود.

رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت تصریح کرد: نانوایی‌ها حق ندارند تمام نان‌هایی که طبخ می‌کنند نان کنجدی باشد زیرا برخی افراد ممکن است نسبت به مصرف کنجد یا سیاه دانه حساسیت داشته باشند، بنابراین نانی که طبخ می‌شود باید مطابق استاندارد بوده و ابتدا پخت نان ساده در اولویت باشد و بر حسب تقاضای مشتری می‌توانند موادی مانند کنجد و سیاه دانه نیز به نان اضافه نمایند.

کد خبر 6083824 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اجباری شدن ثبت الکترونیکی مجوز‌های کسب وکار درسیستان و بلوچستان
  • طوفان در خانه عنکبوت - کوچ اجباری
  • درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان
  • مدت زمان حضور زائران عمره و تمتع/ تأمین ارز حجاج
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • کمپین به شیراز رسید/ ادامه‌ی نه گفتن پرستاران به اضافه‌کار اجباری
  • نانوایی ها نان ساده پخت کنند/ نان کنجدی اجباری نیست
  • جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد