Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@11:58:11 GMT

فروشگاه زنجیره ای رفاه در قشم پلمپ شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۴۲۶۰

فروشگاه زنجیره ای رفاه در قشم پلمپ شد

رحمانی گفت: فروشگاه رفاه قشم به علت تخلفات بهداشتی و صنفی و به دستور مقام قضایی پلمب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قشم، ساعتی پیش مسعود رحمانی ؛رئیس دادگستری و رضا  صفایی دادستان شهرستان قشم به صورت سرزده از شعبه فروشگاه زنجیره ای رفاه قشم بازدید نموده و بعد از بررسی میدانی و محرز شدن تخلفات این فروشگاه، دستور پلمپ این واحد صنفی را صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان قشم تخلفات بهداشتی و صنفی را علت پلمپ شعبه فروشگاه زنجیره ای رفاه قشم بیان کرد.

وی یادآور شد: در دادستانی قشم، حساسیت ویژه‌ای بر روی برخورد با تخلفات بهداشتی و صنفی داریم، چرا که به دلیل انتقال مواد غذایی از سایر استان‌های کشور و بُعد مسافت و همچنین گردشگرپذیر بودن جزیره و منطقه آزاد قشم ، معتقدیم این جزیره در این خصوص از شرایط متفاوتی برخوردار است که می‌توان با تشدید نظارت‌ها، بازرسی‌ها و مقابله با متخلفان به امنیت غذایی مردم کمک شایانی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قشم همچنین یادآور شد: از فرد فرد مردم نیز انتظار می‌رود که در اعمال نظارت‌ها با توجه به وجود سامانه‌های مربوطه چه در خصوص قیمت و چه در رابطه با موازین بهداشتی و صنفی با مسئولان مربوطه تماس بگیرند، همچنانکه دادستانی نیز در صورت وجود و بروز تخلفات اقدامات لازم را در قبال خاطیان انجام می‌دهد.

وی در ادامه افزود: این مهم است که مردم به هنگام خرید این گونه اقلام  از سلامت آن‌ها اطمینان داشته باشند چرا که اندک غفلتی می‌تواند سبب بروز حوادثی تلخ برای شهروندان شود.

صفایی گفت: حضور مستقیم و میدانی مسئولان، سبب تاثیرگذاری بیشتر و همچنین تسریع در روند اقدامات تنبیهی برای متخلفان می‌شود که می‌توان بُعد بازدارندگی نیز داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه همه آحاد جامعه از تولید کننده گرفته تا توزیع و مصرف کننده در تأمین امنیت غذایی مردم مسئول هستند، گفت: با متخلفان و خاطیان در این زمینه، هیچ تعارفی نداریم و برخورد قانونی خواهیم کرد.

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم عزاداری محرم اربعین حسینی رادیو کانون های فرهنگی هنری مساجد عاشورا خبرگزاری شبستان استان بوشهر فروشگاه رفاه پلمپ قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست‌ اداره نظارت بر موادغذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: با پیگیری کارشناسان نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی معاونت غذا و دارو، حدود ۲۰ هزار و ۷۰۰ عدد ظروف بسته بندی مورد استفاده در صنایع غذایی نیشابور، به علت رعایت نکردن ضوابط فنی و بهداشتی توقیف شد.

سمانه رمضانی افزود: پیرو دستور های سازمان غذا و دارو  همه ملزومات بسته بندی که در تماس با ماده غذایی هستند باید مجوز بهداشتی داشته باشند از این رو به همت  کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی کارخانه های  تولید کننده ملزومات بسته بندی پایش مستمر می شوند.

وی  تاکید کرد: شهروندان مواد غذایی و آشامیدنی و اقلام سلامت محور را از مراکز مجاز تهیه و هنگام خرید به تاریخ تولید و مصرف، پروانۀ بهداشتی و علامت سیب سلامت محصول دقت  کنند.

 سرپرست‌ اداره نظارت بر موادغذایی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت:   شهروندان همچنین در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا داشتن شکایت در خصوص مواد غذایی بسته‌بندی‌شده، آرایشی و  بهداشتی و اقلام سلامت محور مراتب را از طریق شماره تماس ٠۵١۴٣٣۵٢٣١١ و یا از طریق سامانه fms.nums.ac.ir به معاونت غذا و دارو نیشابور گزارش دهند

دیگر خبرها

  • پلمب یک رستوران بدلیل تخلفات بهداشتی در شادگان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • کشف ۱۰ فقره سرقت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • معرفی ۴ فروشگاه لوازم کشاورزی متخلف به تعزیرات حکومتی در جیرفت
  • ‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور
  • خوش خبری برای مادران دارای فرزند شیرخوار در یزد
  • تخصیص بسته غذایی به مادران دارای فرزند شیرخوار
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک از فردا