Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@15:06:33 GMT

وقتی جان دانش آموزان فردوسی فدای مصلحت اندیشی می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۴۴۷۲

وقتی جان دانش آموزان فردوسی فدای مصلحت اندیشی می شود

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: چندین سال است در جلسات شورای آموزش و پرورش فردوس مسئله کمبود شدید فضای آموزشی با توجه به رقم بالای مدارس تخریبی به عنوان چالش مهم یاد می شود.

این کمبود فضای آموزشی در حالی است که آموزش و پرورش فردوس دارای چندین مدرسه نوساز بوده که در اختیار سایر ارگانها قرار دارد و علی رغم اصرار مسئولان آموزش و پرورش فردوس در سال های اخیر مبنی بر نیاز شدید به این مدارس، دستگاه ها حاضر به تخلیه این اماکن نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسات شورای آموزش و پرورش وقتی صحبت از تخلیه این اماکن می شود پای مصالح شهرستان پیش کشیده می شود که به عنوان مثال یکی از مدارس که در اختیار  دانشکده ای است اگر تخلیه شود این دانشکده در شهرستان تعطیل و یا به شهرهای همجوارمنتقل خواهد شد.

این در حالی است که هر لحظه خطر جان دانش آموزانی که در مدارس تخریبی درس می خوانند را تهدید می کند ولی مسئولان شهرستان هر بار با مصلحت اندیشی و اینکه فلان دانشکده در صورت تخلیه و واگذاری به آموزش و پرورش امتیازش ممکن است از فردوس لغو شود موضوع را توجیه کرده اند.

در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش فردوس نیز که در آستانه بازگشایی مدارس تشکیل شد بار دیگر مدیر آموزش و پرورش فردوس دغدغه اصلی خود مبنی بر لزوم تخلیه مدارسی که در اختیار سایر ارگانها قرار دارد را مطرح و خواستاراتخاذ تصمیم درستی از سوی شورا شد.

فردوس رتبه اول مدارس تخریبی استان

مدیر آموزش و پرورش فردوس در شورای آموزش و پرورش شهرستان با بیان اینکه شهرستان فردوس با داشتن ۲۸ درصد مدارس تخریبی رتبه اول مدارس فرسوده استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در شرایطی فعلی باید اماکن نوسازی که بصورت استیجاری در اختیار سایر ارگانها است به آموزش و پرورش برگردانده شود.

 ناظری ادامه داد: در صورت عدم تخلیه این مدارس باز هم بیش از ۴۰۰ دانش آموز که آینده سازان این کشور هستند مجبورند در مدارسی سال تحصیلی جدید را شروع کنند که در صورت بروز حوادث غیر مترقبه مانند زلزله، جان آنها به طور جدی در معرض تهدید قرار می گیرد.

جلسه ای بی نتیجه

وی از اعضای شورای آموزش و پرورش خواست در صورتی که اماکن مورد نظر امسال نیز تخلیه نخواهد شد با رای مثبت خود تصویب کنند تا دانش آموزان همچنان در مدارس فرسوده به تحصیل ادامه دهند.

ناظری در عین حال تاکید کرد: متاسفانه دانشکده فنی و مهندسی و پیراپزشکی که چندین سال است اماکن آموزشی ما در اختیار آنهاست هیچگونه اقدامی برای احداث ساختمان نکرده اند در حالی که برخی دانشکده های شهرهای همجوار با قدمت کمتر دارای ساختمان ملکی شده اند.

مزدآور یکی از اعضای شورای اسلامی شهر فردوس نیزدراین جلسه با بیان اینکه برای ساختمان دانشکده های فردوس باید مجوز ماده ۳۲ و یا ۲۱۵ گرفته شود افزود: با گرفتن این مجوزبرای کارهای عمرانی یک دانشکده اعتبار اختصاص داده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر اعضای جلسه شورای آموزش و پرورش فردوس در این جلسه نیز نتوانستند تدبیری اساسی برای کمبود فضای آموزشی مدارس بیندیشند و نتیجه ای حاصل نشد.

آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس

در ادامه این جلسه رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس گزارشی از پروژه مهر و آماده سازی مدارس جهت بازگشایی ارائه کرد و گفت: دو ماه مانده به بازگشایی مدارس پروژه مهر در فردوس بصورت کامل اجرایی و آماده بازگشایی مدارس بودیم.

ناظری از قبولی ۲۲ نفر از کنکورهای امسال فردوس در رشته پزشکی خبر داد و افزود: دانش آموزان فردوس امسال در کسب رتبه های برتر در المپیادها و میانگین نمرات برتر کشوری خوش درخشیدند.

وی از اختصاص ۸۲ میلیون تومان جهت خرید تجهیزات مدارس حاشیه ای شهر خبر داد و تصریح کرد: برای رونق بازار فردوس تمام خرید ها را از داخل فردوس انجام دادیم.

کد خبر 4721312

منبع: مهر

کلیدواژه: فردوس مدارس تخریبی ماه محرم قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد عاشورا ایلام شیراز مراسم عزاداری خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:
- قدردانی از کارکنان سپاه در سامان
- جلسه قرارگاه شهید سلیمانی در اردل
- حضور دانش آموزان سامانی در اردوی دور روزه حاج قاسم
- غرق شدن کودک در فلارد
- شورای آموزش و پرورش لردگان
- شورای آموزش و پرورش بلداجی
- نواخته شدن زنگ سلامت در لردگان
- پاکسازی ورودی شهر لردگان با مشارکت دانش آموزان
- مسابقه نقاشی به مناسبت روز زمین پاک در کیان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها