Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@06:08:49 GMT

آغاز ثبت نام اربعین حسینی(ع) برای اتباع و مهاجرین خارجی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۴۵۴۵

آغاز ثبت نام اربعین حسینی(ع) برای اتباع و مهاجرین خارجی

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از آغاز ثبت نام اتباع برای سفر اربعین در سامانه سماح خبر داد. ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از آغاز ثبت نام اتباع برای سفر اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: این افراد می‌توانند برای تکمیل ثبت نام به دفاتر خدمات اتباع مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سربازان برای شرکت در مراسم اربعین چه کنند؟

 

محمودی درباره سفر اربعین حسینی(ع) اتباع و ثبت‌نام این افراد درسامانه سماح اظهار داشت: با توجه به اهمیت مراسم اربعین و راهپیمایی عظیم عاشقان حسینی (ع)  در قدم اول طبق توافقی که میان جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق ایجاد شد، صدور ویزا برای حضور شهروندان ایرانی در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) به صورت موقت حذف شد.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که بسیاری از پناهندگان و اتباع خارجی دارای مدرک معتبر  در ایران، جزء عاشقان و دلدادگان امام حسین (ع) هستند و شرکت در مراسمی چون راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) یکی از آرزوهای بزرگ آنهاست با هماهنگی ها و پیگیری های زیادی که در خصوص سفر اربعین اتباع و مهاجرین خارجی در وزارت کشور انجام شد این مژده را می دهیم که امسال پناهندگان نیز همچون ایرانی ها عازم این سفر معنوی خواهند شد.

محمودی در ادامه با اشاره به این که برای سفر به عراق جهت شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع)، از طریق دفاتر خدمات اتباع و در ثبت‌نام در سامانه سماح اقدام خواهد شد افزود:از اتباع و مهاجرین خارجی درخواست می شود که ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و در زمان مناسب به دفاتر خدمات اتباع مراجعه کنند.

وی در ادامه درباره جزئیات و مراحل ثبت نام گفت: پناهندگان افغانستانی می توانند با در دست داشتن کارت آمایش 13 یا 14، کارت هویت و یا گذرنامه معتبر به یکی از دفاتر یاد شده مراجعه کرده و پس از ثبت‌نام اولیه در سامانه سیام اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و پرداخت هزینه های مربوطه به سامانه سماح دسترسی پید کرده و ثبت نام سفر اربعین خود را قطعی کنند.

انتهای پیام/

R1381/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اربعین وزارت کشور

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اربعین وزارت کشور اربعین وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا

به گزارش خبرنگار مهر، در بیانیه ستاد مردمی پیاده‌روی اربعین حسینی راهیان کربلا به مناسبت شب انتقام از اشغالگران صهیونیستی آمده است: سحرگاه دیشب، شب تجدید میثاق با امام روح‌الله، خمینی کبیر, شب یادبود فرزندان روح الله، شب حاج احمد متوسلیان‌ها؛ شب همت‌ها و باقری‌ها؛ شب زین‌الدین‌ها و بروجردی‌ها؛ شب کاظمی‌ها و باکری‌ها؛ شب آوینی‌ها، خرازی‌ها؛ شب حججی‌ها و تهرانی مقدم‌ها؛ شب چمران‌ها، صیادها و بالاخره شب به ثمر نشستن مجاهدت‌های سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی بود و فرزندان روح‌الله حماسه آفریدند و بار دیگر با امامین انقلاب تجدید عهد کردند.

در این بیانیه آورده شده است: رژیم اشغالگر قدس با ابابیل سپاه آخرالزمانی سیدالشهدا درهم کوبیده شد. حضرت روح‌الله وعده فتح قدس از کربلا داد و فرمود راه قدس از کربلا می‌گذرد. سحرگاه دیشب، صدای لبیک یا حسین (ع) در قدس طنین‌انداز شد و غزه نام حسین (ع) را فریاد زد و جهان به کربلا سجده و عشق در عاشورا دلنوازی کرد و راز کربلا هویدا شد.

در ادامه آمده است: جنگ ما، جنگ مکتب ماست علیه تمامی ظلم و جور و این جنگ سلاح نمی‌شناسد، این جنگ محصور در مرز و بوم نیست زیرا جنگ ما، جنگ قداست، عزت و شرف و استقامت علیه نامردمی‌هاست و امروز روزی پُرنشاط برای همه آزادگان عالم است.

همچنین تصریح شده است: ای مسلمانان و آزادگان عالم! در این بُرهه از تاریخ که سرنوشت جهان و مستضعفان عالم رقم می‌خورد بر همه تکلیف است که با تمام قدرت و توان در هر چه باشکوه برگزار شدن اربعین حسینی (۱۴۰۳ شمسی) کوشا باشیم و آگاه باشیم که راه قدس از کربلا و از مسیر آخر الزمانی اربعین می‌گذرد.

در پایان بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا تصریح شده است: نقشه راه را حضرت روح الله چهار دهه قبل ترسیم کرد و لشکر ۲۰ میلیونی مستضعفین عالم از کربلا به قدس می‌رسد و پیام روح‌الله به منصه ظهور رسید و به عالم ارسال شد و ما راست‌قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند و ما همه در رکاب امام عشق هستیم و بار دیگر عهد می‌بندیم که برای دفاع از مظلومان عالم به فرمان ولی امر مسلمین، حضرت امام خامنه‌ای عزیز، تا آخرین نفس ایستاده‌ایم.

کد خبر 6078306

دیگر خبرها

  • بازگرداندن ۸۵ هزار افغانستانی غیر مجاز به کشورشان
  • طرد ۸۵ هزار تبعه غیر مجاز افغانستان از استان کرمان
  • دیدار مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با خانواده‌های شهدای فاطمیون
  • ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغانستان از کرمان به میهنشان بازگشتند
  • طرد ۸۵ هزار اتباع غیرمجاز از کرمان
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • ممنوعیت اشتغال اتباع غیر مجاز در قزوین
  • طرد بیش از ۲۷ هزار تبعه غیر مجاز از البرز
  • نشست هم اندیشی مدیران استانداری قم و فرماندهی انتظامی استان
  • به‌کارگیری اتباع غیرمجاز ۳ تا ۶ ماه حبس دارد