Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سورنا ستاری عصر سه‌شنبه درجلسه رونق تولید و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان گلستان در فرمانداری گنبدکاووس، اظهار داشت: علاوه بر توجه و حمایت جدی از نیروی انسانی نخبه و با استعداد، تکیه بر ظرفیت‌ و پتانسیل‌های درونی کشور نیز مسیر توسعه را هموار کرده و به آن سرعت می‌بخشد.

وی بابیان اینکه توسعه، فرایندی درون‌زا است، افزود: استفاده از ظرفیت‌های درون کشور بدون چشم‌داشت به دیگر کشورها یک اصل مهم در توسعه است که بایستی مورد توجه قرار گیرد و البته این به معنی قطع ارتباط با دیگر کشورها و یا کمک فنی و علمی گرفتن از آنها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ستاری اضافه کرد: در بحث استان‌ها نیز چنین الگویی وجود دارد و هر استان بایستی متناسب با ظرفیت‌های درونی خود در مسیر توسعه گام بردارد و نباید انتظار داشته باشد از دیگر استان‌ها و یا از مرکز، به کمک او بیایند و به عبارتی استان ها نباید منتظر غول چراغ جادو باشند. 

وی، خام‌فروشی را آفت توسعه کشور دانست و تصریح کرد: امروز خام‌فروشی درهر شکلی که باشد از نفت گرفته تا محصولات پتروشیمی، کشاورزی و معدنی، آفت توسعه هستند زیرا خام‌فروشی هیچ ارزش افزوده‌ای ندارد و اصولا نیاز به مهندس، دانشگاه و نخبه ندارد و از هر کسی برمی‌آید.

رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: امروز توسعه بر مدار نیروی انسانی نخبه و با استعداد و تکیه بر ظرفیت های درونی می‌چرخد و باید به سمت ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات و ظرفیت‌های داخلی با بهره‌گیری از دانش فنی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان باشیم.

دکتر ستاری گفت: وظیفه دولت نیز ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حمایت از نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها است اگرچه در این حوزه دولت از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آنان در راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری و مراکز نوآوری استقبال می‌کند.

وی همچنین ظرفیت‌های گلستان در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و فرهنگی را بسیار خوب دانست و اضافه کرد: مساحت این استان نصف کشور هلند است اما مقایسه کنید کشور هلند در بخش کشاورزی چقدر درآمد دارد؟ همین ایجاد درآمد را می‌توان با بهره گیری از جوانان نخبه و ظرفیت‌های کشاورزی در گلستان انجام داد.

دکتر ستاری تصریح کرد: وضعیت زیست بوم گلستان و ضرورت توجه بیشتر به بخش کشاورزی آن، توسعه صنعت گردشگری و استفاده بهینه از تاریخ و فرهنگ غنی منطقه بویژه آثار تاریخی، صنایع دستی و اسب ترکمن با راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، جملگی می تواند محلی برای ایجاد درآمد و توسعه اقتصادی این استان قرار گیرند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین با اذعان به کوتاهی این معاونت در توجه به گلستان و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد پارک‌های علم و فناوری، قول مساعد داد تا خط اعتباری ویژه ای برای این استان برای ایجاد زیرساخت‌ها، اختصاص دهد و برای راه اندازی چند مرکز نوآوری و حمایت از نخبگان در شهرهای گرگان و گنبدکاووس تامین اعتبار کند. 

وی گفت: مسوولان و مردم گلستان بدانند که با خام‌فروشی به توسعه نمی‌رسند و تنها راه توسعه این استان تکیه بر نیروی انسانی با استعداد و نخبه و بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های درونی آن است که به اندازه معادن و خام فروشی محصولات، ارزش افزوده دارند تنها باید از آنها حمایت کرد و آموزش‌های لازم درحوزه استارت‌آپ ها را به آنها داد.

دکتر ستاری دربخش دیگری از سخنان خود نیز از ارائه ۱۴۰ خدمت به شرکت‌های دانش بنیان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: درصورت راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی در گلستان، ضمن سرمایه‌گذاری در آن، یک خط اعتباری ویژه نیز به این صندوق اختصاص می‌یابد تا عقب ماندگی‌های استان درحوزه پارک‌های علم و فناوری و مراکز نوآوری جبران شود.

به گزارش ایرنا، دراین جلسه استاندار گلستان، سه تن از نمایندگان مردم این استان درمجلس شورای اسلامی و سه تن از فعالان حوزه اقتصاد و شرکت های دانش بنیان گلستان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و سه موافقت‌نامه راه اندازی دو مرکز نوآوری در گرگان و گنبدکاووس و حضور شرکت استارت‌آپ علی بابا درحوزه گردشگری گلستان به امضای مدیران استان و دو شهرستان آن رسید.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو

معاون وزیر نیرو از اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی در زیر مجموعه‌های وزارت نیرو خبر داد و گفت: در این راستا تا کنون ۶۰ نفر جذب شده‌اند و فرآیند جذب ۱۲۶ نفر نیز در حال انجام است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مریم کارگر نجفی معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: رویکرد ما بهره گیری هر چه بیشتر از توان نخبگان در مجموعه‌های وزارت نیرو است.

"کانکت پلاس" پلی برای بازگشت نخبگان و تأسیس شرکت دانش بنیان

وی ادامه داد: در زمان حاضر از حدود 10 هزار شرکت دانش بنیان فعال در کشور بیش از هزار شرکت در حوزه وزارت نیرو فعال هستند که زمینه فعالیت 80 درصد از این شرکتها نیز در حوزه برق است.

کارگر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وزارت نیرو در دولت سیزدهم توفیقات خوبی داشته است، اظهار کرد: عمده این موفقیت در گذر از پیک تابستان 1401 و 1402 در حوزه آب و برق خود را نشان داد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو از اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی در زیر مجموعه‌های وزارت نیرو خبر داد و گفت: در این راستا تاکنون 60 نفر جذب شده‌اند و فرآیند جذب 126 نفر نیز در حال انجام است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو به سرعت گرفتن جهاد آبرسانی به روستاها در کشور اشاره کرد و گفت: رکورد زنی در کاهش اجرای پروژه‌ها از نظر زمانی، از دیگر موفقیتهای وزارت نیرو در دولت سیزدهم است. همچنین وزارت نیرو در حوزه نظام بهره‌وری طی 2 سال گذشته رتبه برتر را در جشنواره شهید رجایی کسب کرده است.

شایان ذکر است، به منظور تحول در دستگاه‌های اجرایی و ارتقا نظام حکمرانی کشور، طرح جذب نخبگان و استعدادهای برتر علاقه‌مند به فعالیت در دستگاه‌های دولتی به همت بنیاد ملی نخبگان اجرایی می‌شود، در این طرح نخبگان و استعدادهای برتر شناسایی و برای اشتغال به دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شوند.

شناسایی مشمولان این تسهیل، بر اساس آخرین مدرک تحصیلی، امتیاز حاصل از فعالیت‌های نخبگانی و تأیید کارگروه تخصصی انجام می‌شود.

متقاضیان در صورت کسب حداقل امتیاز لازم (بر اساس آخرین مدرک تحصیلی) و احراز سایر شرایط، از مزایای این تسهیل بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • استفاده حداکثری از ظرفیت «اسکاپ» برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور
  • نیروی جوان به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می کند
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو
  • دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با کارکنان راه و شهرسازی استان هرمزگان
  • بازوی رباتیک جایگزین نیروی کار انسانی می‌شود + فیلم