Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «مهدی محمودی» روز سه‌شنبه درخصوص سفر اربعین حسینی (ع) اتباع و ثبت نام این افراد در سامانه سماح اظهار داشت: با توجه به اهمیت مراسم اربعین و راهپیمایی عظیم عاشقان حسینی (ع) در قدم اول طبق توافقی که میان جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق ایجاد شد، صدور ویزا برای حضور شهروندان ایرانی در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) به صورت موقت حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: از آنجایی که بسیاری از پناهندگان و اتباع خارجی دارای مدرک معتبر  در ایران، جزو عاشقان و دلدادگان امام حسین (ع) هستند و شرکت در مراسمی چون راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع) یکی از آرزوهای بزرگ آنهاست با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های زیادی که درخصوص سفر اربعین اتباع و مهاجران خارجی در وزارت کشور انجام شد این مژده را می‌دهیم که امسال پناهندگان نیز همچون ایرانی‌ها عازم این سفر معنوی خواهند شد.

محمودی در ادامه با اشاره به این که برای سفر به عراق جهت شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع)، از طریق دفاتر خدمات اتباع و در ثبت‌نام در سامانه سماح اقدام خواهد شد، تصریح کرد: از اتباع و مهاجران خارجی درخواست می شود که ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و در زمان مناسب به دفاتر خدمات اتباع مراجعه کنند.

وی در ادامه درباره جزئیات و مراحل ثبت‌نام خاطرنشان کرد: پناهندگان افغانستانی می‌توانند با در دست داشتن کارت آمایش ۱۳ یا ۱۴، کارت هویت و یا گذرنامه معتبر به یکی از دفاتر یاد شده مراجعه کرده و پس از ثبت‌نام اولیه در سامانه سیام اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و پرداخت هزینه‌های مربوطه به سامانه سماح دسترسی پیدا کرده و ثبت نام سفر اربعین خود را قطعی کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور اربعین حسینی سامانه سماح سامانه سماح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان

به گزارش خبرآنلاین از سنندج، عبدالملکی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان با اشاره به انجام تعداد ۶۲ گشت‌ مشترک توسط ادارات ذیربط در سال ۱۴۰۲ از شناسایی ۳۱ نفر کارفرمای متخلف که اقدام به بکارگیری اتباع غیر مجاز نموده بودند، خبر داد

وی افزود: در همین راستا تعداد ۵۹ نفر تبعه خارجی غیرمجاز دستگیر و پرونده قضایی تشکیل شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898655

دیگر خبرها

  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان
  • جریمه ۶ میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی