Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه انواع ارقام کلزا با عملکرد خوب و پتانسیل بالا در کشور وجود دارد که بیش از ۵۴ رقم را شامل می‌شودگفت: در چهار سال گذشته تولید کلزا در کشور از ۶۰هزار تن به ۴۲۰ هزار تن رسیده است. ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، عباس کشاورز بعد از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه  اظهار داشت: مرکز تحقیقات برای محصولات اساسی باید یک پروژه کلان استراتژی تهیه و برای آن یک محصول ملی انتخاب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم تهیه پروژه ملی برای گندم دیم افزود: سازمان تحقیقات باید این پروژه را  مبتنی بر نظر خواهی از کشاورزان و بررسی مشکلات  ملی و منطقه‌ای تهیه کند به گونه‌ای که بتواند پاسخگوی نیاز کشور بوده و اثرگذاری زیادی در بخش اقتصادی داشته باشد.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه  وظیفه ما ترویج انتقال یافته‌های جدید به تعدادی از کشاورزان است افزود: توسعه کشاورزی تنها با ترویج محقق نمی‌شود چرا که ترویج کانال انتقال است.

کشاورز با اشاره به اینکه ترویج روش‌های مختلفی از جمله ایجاد پایلوت، انتخاب کشاورز نمونه، مزرعه نمایشی وغیره دارد افزود: مراکز ترویج استان‌ها برای برنامه‌های خود بودجه ملی هدارند که می‌توانند از آن استفاده کنند.

7000 هکتار از اراضی گیلان ‌به کشت کلزا اختصاص می‌یابدنبرد کشاورزان کرمانشاه با آفت «سنک» کلزا؛ آفت سنک کلزا بومی ایران استافزایش جمعیت آفت «سنک» در مزارع کلزای استان کرمانشاه؛ آفت سنک ارتباطی با بذر ندارد

وی گفت: در صحبت‌های خود با استاندار قرار شد سال آینده برای انتقال یافته‌های بخش کشاورزی مقداری کمک کنند تا یافته‌ها به ویژه در عرصه دیم، بیشتر در غرب کشور تقویت شود.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی  ابراز کرد: در غرب کشور از جمله همدان، کردستان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان و اردبیل سطح زیر کشت اراضی آبی نسبت به دیم خیلی کم است چرا که همگی در منطقه زاگرس و البرز قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه مناطق غرب کشور علت شرایط توپوگرافی و از نظر بارندگی از میانگین کشور بالا‌تر است اما فضا برای زراعت آبی محدود است افزود: هر زراعتی یک شرایط اقلیمی و توپوگرافی خاص خود را دارد.

کشاورز تصریح کرد: منطقه غربی کشور با دو مشکل سرمای شدید و کاهش مدت زمان روز رو به رو هستند به همین دلیل کشاورزی در این مناطق خیلی طولانی است.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی درباره قیمت بذر نیز گفت:  از آنجایی که بذر به طور عمومی 40 تا 60 درصد در افزایش تولید تاثیرگذار است، قیمت آن نیز در همه محصولات چندین برابر ‌محصول است.

وی با اشاره به اینکه در محصولات اساسی کشاورزان از کمک‌های یارانه ای بذر استفاده می‌کنند افزود: در برخی محصولات مثل چغندرقند، ذرت و سیب زمینی کمکی وجود ندارد.

کشاورز درباره کشت کلزا نیز بیان کرد: برای احیای اراضی و افزایش حاصل خیزی خاک باید کلزا بکاریم از طرف دیگر کلزا 40 درصد روغن دارد و خوارکی انسان و گیاهی است که حتی بعد از روغن گیری می‌توان از کنجاله آن برای مصرف دام و طیور استفاده کرد.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه انواع ارقام کلزا با عملکرد خوب و پتانسیل بالا در کشور وجود دارد که بیش از 54 رقم را شامل می‌شود بیان کرد: در چهار سال گذشته تولید کلزا در کشور از 60هزار تن به 420 هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی کلزا دو برابر قیمت گندم است، عنوان کرد: کشت کلزا به نفع کشاورزان است چراکه رقیب محصولی نیست و از گندم و جو هم زود‌تر برداشت می‌شود.

انتهای پیام/

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر رشد داشته است.

به گفته او، تاکنون یک ریال از وجه گندم خریداری شده پرداخت نشده است که امیدواریم جایزه تحویل و نحوه پرداخت به گونه ای باشد که میزان خرید به بیش از سال گذشته برسد.

هاشمی با بیان اینکه هفته آینده برداشت انبوه گندم آغاز می شود، افزود: تا قبل از برداشت انبوه گندم باید نحوه پرداخت مطالبات گندمکاران و جایزه گندم مشخص شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به بارش های اخیر و تحقق پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش های مناسب در اردیبهشت برآورد می شود که میزان تولید گندم به بالای ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در فارس
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد