Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشتاد و دومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با طرح و بررسی لایحه های مختلف برگزار شد. ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان پیش از ظهر امروز با حضور همه اعضای شورا و شهردار زنجان با بررسی دستور کارهای مختلف انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدای جلسه  رئیس شورای شهر زنجان ضمن گرامیداشت سالروز درگذشت استاد شهریار و روز شعر و ادب و عنوان یک خبر خوب اظهار کرد: شب گذشته معاونت استانداری مجوز ادامه عملیات پادگان از ستاد ارتش را اخذ کرده و تا 4 ماه دیگر شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

حمیدی با بیان اینکه حدود 20 اکیپ پیمانکاری با شهرداری زنجان همکاری میکنند ادامه داد: سالانه حدود 80 میلیارد ریال سود به جیب پیمانکاران می‌رود بدون اینکه با رعایت استانداردها آسفالت‌ریزی انجام شود و تضمینی بابت کارهای خود داشته باشند و پیشنهاد بنده گرفتن تضمین 5 ساله از پیمانکاران بابت کار انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به طرح سبزه میدان گفت: از روز یکشنبه تجهیزات کارگاهی در سبزه میدان مستقر شده است و به زودی شاهد پیشرفت روند کار خواهیم بود.

گزارش تسنیم از جلسه شورای شهر قم؛ از تغییر در خطوط اتوبوسرانی تا نصب 4 پل عابر مکانیزهدر جلسه شورای شهر رشت مطرح شد: پروژه پارک آبی «گیل‌لند» اقتصاد شهر رشت را متحول می‌کندنقص‌های شورای شهر شهرکرد رفع نشده است; «تک روی» بزرگترین معضل شورای پنجمامامعلی دادخواه عضو شورای شهر در ادامه اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس از شهرداری تقاضا داریم که در خصوص روان سازی و زیباسازی مسیر عبور و مرور دانش آموزان توجه بیشتری شود.

وی افزود: اکنون شاهد آن هستیم که پیشانی شهر در اختیار یک شرکت تاکسیرانی برای تبلیغات گسترده قرار گرفته است که امیدواریم این امر نیز با توجه بیشتر و با فرهنگ سازی اصلاح شود.

احمد نصیری دیگر عضو شورای شهر گفت: با توجه به حفاری‌های زیادی که در سطح شهر وجود دارد و مشکلاتی که برای همشهریان به وجود آورده است شهرداری باید نظارت بیشتری بر این نوع پروژه‌ها داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در راستای جبران عقب ماندگی عملیات طرح سبزه میدان باید به صورت شبانه روزی انجام شود. 

نصیری همچنین پیشنهادی مبنی بر نظر سنجی از همشهریان در خصوص رضایت یا عدم رضایت از شرایط جدید ناوگان اتوبوسرانی داشت و گفت: امیدواریم با عدم رضایت مردم کارهای خود را زیر سوال نبریم.

سجاد خدایی نایب رئیس شورای شهر با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر اظهار داشت: برخی از این موضوعات با توجیه اقتصادی سازندگان، عدم اقدامات پیشگیرانه و دلایل متعدد دیگر این موضوع را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: پیشنهاد بنده این است که با رعایت چارچوب های مشخص و داشتن وحدت رویه این امور برون سپاری شود.

خدایی با اشاره به جمع آوری زبالههای شهر به صورت دستی و سنتی گفت: این امر اصلا زیبنده شهر زنجان نیست و با توجه به اینکه جز 4 شهر پاکیزه کشور هستیم باید به جمع آوری زباله به صورت مکانیزه انجام شود. 

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به ایجاد تعهد سازمانی و با یک روش ضابطهمند اگر کوتاهی از جانب مشاوران و مدیران انجام پذیرفت پاسخگوی کارهای خود باشند.

خدایی با اشاره به یکی از همین کوتاهیها در خصوص مشکل مالکیتی پارک رضوان گفت: هر چند حکمی صادر شده است و شهرداری را محکوم کرده و شهرداری پیگیر حق و حقوق خود است ولی مشکلاتی عدیدهای را ایجاد کرده است.

وی در ادامه با اشاره با سرمایه گذاری افق گفت: با زحمت فراوان کارها انجام میشود ولی وقتی یک معارض پیدا میشود و که باعث مشکلاتی میگردد و این مشکل فقط مختص شهر زنجان نیست و اتوبوسهای بخش خصوصی پس از اتمام قرار داد 10 ساله خود که امسال به اتمام میرسد قرارداد خود را فسخ میکنند و تا کنون رانندگان  44 دستگاه اتوبوس قرارداد خود را فسخ کرده اند.

نایب رئیس شورای شهر ادامه داد: هر چند در پی جبران این خسارتها شهرداری اقدامات ارزشمندی در خصوص بازسازی و نوسازی اتوبوسهای فرسوده انجام داده است که قابل تقدیر است ولی باید به این امر توجه ویژه کرد.

انتهای پیام/ ع

R7557/P1494/S6,59/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه قم

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: پس از انجام مطالعات خردنگر و کلان‌نگر، هشت گزینه توسط مشاور برای احداث تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه بررسی و در نهایت یک گزینه انتخاب شد.

لیلی نیک خلق احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به انجام مطالعات فاز یک و دو تقاطع غیر همسطح میدان سپاه توسط مهندسین مشاور هگزا اظهار کرد: فاز یک طرح تقاطع میدان سپاه در سال ۱۳۹۹ تهیه شده بود اما با توجه به اهمیت موضوع، مطالعات جدیدی انجام شد.

وی افزود: در این راستا سه جلسه کمیته تصویب طرح‌ها و دو جلسه کارشناسی با حضور تمام ارکان تصمیم‌گیری برگزار شد و طی این جلسات مقرر شد مطالعات جامع خُردنگر و کلان‌نگر راجع این پروژه انجام شود.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به تهیه هشت گزینه برای اجرای این پروژه توسط مشاور تاکید کرد: در این مطالعات عملکرد محورها و تقاطع‌های مجاور و تأثیر آن بر میدان سپاه نیز بررسی شد.

نیک خلق احمدی با اشاره به اینکه در میان تمام گزینه یک گزینه نهایی انتخاب شده و طراحی فاز دو نیز انجام شده است گفت: برآورد ریالی پروژه تا پایان اردیبهشت ماه کامل می‌شود و خردادماه مناقصه این پروژه را در دستور کار خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در منفی یک یک چپ گرد از فاز پنج عمار یاسر به خیابان جمهوری خواهد داشت اضافه کرد: همسطح قابلیت تقاطع دارد و می‌تواند میدان هم باشد. از طرفی امکان یک چپ گرد چراغ دار از جمهوری به فاز پنج عمار یاسر در همسطح پروژه پیش بینی شده که در صورت وجود پس زدگی ترافیکی اجرا خواهد شد.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم اضافه کرد: اجرای رمپ جهتی شرق به جنوب به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع در کنار زیرگذر غرب به شرق به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع دیده شده است.

نیک خلق احمدی با اشاره به تهیه نقشه‌های فاز دو سیویل و آب‌های سطحی و تأیید آنها گفت: نقشه‌های فاز دو از نظر سازه هم در دست بررسی است و برآورد نهایی به زودی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به انجام مطالعات جامع خرد نگر و کلان نگر برای محور آیت الله صدوقی، تصریح کرد: جلسات کارشناسی در این زمینه برگزار شده و در حال حاضر گزینه مطرح است که تقاطع این محور با خیابان شهید اخلاقی احداث شود تا بار ترافیکی آیت الله صدوقی به سمت فاز پنج عمار یاسر و جمهوری هدایت شود.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به اینکه در طرحی میدان سپاه از سمت خیابان اخلاقی به فاز پنج عمار یاسر یک روگذر طراحی شده اما مسیر برگشت از فاز پنج به خیابان اخلاقی وجود نخواهد داشت، اضافه کرد: تلاش ما بر این است که بار ترافیکی این محدوده وارد خیابان اخلاقی و محور صدوقی نشده و از مسیرهای جایگزین مانند جمهوری و پیامبر اعظم (ص) استفاده شود.

نیک خلق احمدی با اشاره به پیش‌بینی گذرگاه عابر پیاده در تقاطع غیرهمسطح سپاه، گفت: مسئله گذرگاه عرضی عابر پیاده برای ما در تمام طراحی‌ها اولویت دارد و پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 746657

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • لزوم مدیریت علمی آب موجود در بستر دریاچه ارومیه
  • ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم تملک شد
  • بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه در قم
  • بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه قم
  • تاکید شورا بر مخالفت با بازگشایی خیابان عدل
  • لزوم بازنگری برخی مسائل پیش روی رشد اقتصاد در استان تهران
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان