Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار «پارسینه»، سه دیپلمات فرانسوی گفته اند «امانوئل بن»، کارشناس مسائل خاورمیانه که دیپلماسی مکرون را هدایت می‌کند، روز دوشنبه در جده با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، دیدار کرده است. این سفر پیش از حملات اخیر برنامه ریزی شده بود. دفتر مکرون حاضر به اظهار نظر در این باره نشد.
تیرماه گذشته امانوئل بن از سوی مکرون برای دیدار با مقامات ارشد به ایران فرستاده شد تا از ارتباط شخصی خود با دونالد ترامپ برای تسهیل گفتگو میان ایران و آمریکا استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  منابع دیپلماتیک به رویترز گفته اند امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، نگران آن است که حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی به اقدامات انجام شده برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا ضربه بزند.
این منابع گفته اند فرانسه که می‌خواهد کاهش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس را از طریق دیپلماتیک دنبال کند، تلاش می‌کند با دقت در مورد مبدا حمله سخن بگوید.
ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، روز سه شنبه در جریان دیدار از قاهره به خبرنگاران گفت: «تا کنون فرانسه مدرکی که بتواند بر اساس آن بگوید این پهپاد‌ها از چه جایی آمده اند ندارد و اگر کسی هم مدرکی دارد من خبر ندارم.»
اشاره وزیر خارجه فرانسه به «پهپادها» در حالی صورت می‌گیرد که مقامات آمریکایی مدعی هستند این حمله با موشک‌های کروز ساخت ایران انجام شده است. حوثی‌های یمن پیش از این اعلام کرده بودند این حمله را به ۱۰ فروند پهپاد انجام داده اند.
او اضافه کرد: «ما به یک راهبرد کاهش تنش در این منطقه نیاز داریم و هر اقدامی که علیه این کاهش تنش باشد یک اقدام بد برای وضعیت منطقه خواهد بود.»   فرانسه همچنین خواهان یک ارزیابی مستقل از حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان، شامل محل آغاز حمله و تسلیحاتی که به کار رفته اند است. مقامات آمریکایی گفته اند در این حمله از تسلیحات ایرانی استفاده شده، اما تا کنون مدرکی ارائه نکرده اند.
کشور‌های اروپایی تلاش می‌کنند تهران و واشنگتن را متقاعد کنند برای حل تنش‌ها و اختلافات خود با یکدیگر گفتگو کنند، اما تا کنون هیچ یک ازطرفین نرمشی نشان نداده است.
یک منبع دیپلماتیک فرانسوی به رویترز گفته است «وقتی دو طرف نمی‌خواهند همکاری کنند، کار چندانی نمی‌توانیم انجام دهیم.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فرانسه امانوئل مکرون عربستان سعودی آرامکو بقیق پالایشگاه سعودی امانوئل بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد

رئیس‌جمهور فرانسه امروز – پنجشنبه – ضمن هشدار نسبت به «احتمال مرگ اروپا»، تاکید کرد که این قاره در «نقطه بحرانی» قرار دارد و جهت مقابله با رقبای جهان باید اقدامات بیشتری انجام داد.

به گزارش ایسنا، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنرانی در دانشگاه سوربُن فرانسه واقع در پاریس، پایتخت این کشور بیان کرد: «خطری مبنی بر مرگ اروپا وجود دارد. اروپا در نقطه بحرانی قرار دارد و در مقابل رقبایی که با سرعت بالا در حال تجدید تسلیحات هستند، باید اقدامات بیشتری انجام دهد.»

خبرگزاری فرانسه به نقل از رئیس‌جمهور این کشور نوشت: «اروپا احتمال دارد بمیرد و این فقط به انتخاب‌های ما بستگی دارد.»

وی افزود: «در شرایطی که قوانین تجارت آزاد جهانی توسط رقبای اصلی به چالش کشیده شده است، خطر عقب ماندن به لحاظ اقتصادی برای اروپا وجود دارد و باید الگوی رشد خود را بازنگری کند.»

ماکرون ۴۶ ساله که همچنان سه سال از دومین و آخرین دوره‌اش در ریاست‌جمهوری باقی می‌ماند، گفت: «در دنیایی که قوانین بازی تغییر کرده است، اروپا در برابر خطراتی که در جهان مواجه می‌شود، مسلح نیست.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه سخنرانی‌اش صراحتا هشدار داد: «طی یک دهه آینده، خطر تضعیف اروپا یا حتی سقوط آن بسیار زیاد است. از اروپا می‌خواهیم از یک اقلیت راهبردی بیرون بیاید؛ مسئله‌ای که او را بیش از اندازه به انرژی روسیه و در حوزه امنیت به ایالات متحده وابسته کرده است.»

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • این زن فرستاده جدید آمریکا در غزه می‌شود/عکس
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران