Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در واکنش به لایحه نهایی ارسالی از سوی قوه قضائیه به عنوان «صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» به دولت، ابراز امیدواری کرد که این لایحه به عنوان مهمترین اولویت در اسرع وقت به مجلس کنونی ارسال شود.

پروانه سلحشوری درباره لایحه نهایی ارسالی از سوی قوه قضائیه به عنوان «صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» گفت: باید درباره این لایحه از آیت الله  رئیسی تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لایحه را می‌توان به عنوان مهمترین اولویت در اسرع وقت به مجلس ارسال کرد. امیدوارم مجلس کنونی بتواند این اقدام را به اتمام برساند.

این نماینده مجلس افزود: اگر این اقدام در اولین فرصت به اتمام نرسد، معلوم نیست در دوره‌های بعد اقدامی در این باره انجام می‌شود یا خیر.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: از دیگر اقدامات مناسب در زمینه این لایحه این است که آن در انظار عمومی گذاشته شده تا افراد با تخصص‌های مختلف همچون حقوقدانان، فعالان حقوق زنان و دیگر افراد صاحب ایده وارد عمل شوند و بتوانند نظرات خود را ارائه دهند.

به گفته این نماینده مجلس این لایحه پس از تصویب و گذر از مجلس باید به شورای نگهبان رفته تا مواد آن مورد بررسی قرار بگیرد. امید است، در این باره کارهای کارشناسی انجام شود.

نماینده مردم تهران افزود: بنده از این اقدام خوشحال هستم، چون این لایحه بعد از ۶ سال زحمت به ثمر رسیده است. از تمامی اعضای فراکسیون زنان مجلس و قوه قضائیه تشکر می‌کنم. در ضمن باید از آیت الله رئیسی، ریاست قوه قضائیه هم تشکر ویژه  کرد، او بر اساس قولی که داده بود، لایحه را به سرانجام رساند.

سلحشوری گفت: سال گذشته فراکسیون زنان مجلس به علی لاریجانی، رئیس مجلس نکاتی را درباره این لایحه مطرح کرد تا به آقای صادق لاریجانی، رئیس وقت قوه قضائیه درباره این لایحه تاکید کند، اما این درخواست در آن دوران به سرانجام نرسید. در شرایط فعلی اقدام  آیت الله رئیسی قابل تحسین است و این اقدام گام بزرگی برای تامین امنیت زنان و خشونت زدایی در خانواده محسوب می‌شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۵۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود

حیدری گفت: از آنجایی که ما مرز‌های طولانی با پاکستان داریم، سفر رییس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرز‌های کشورمان خواهد داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «شهریار حیدری» نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به پاکستان، اظهار کرد: پاکستان یکی از کشور‌های مهم در همسایگی ایران است و از آنجایی که ایران و پاکستان دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی زیادی با یکدیگر هستند، سفر رئیس‌جمهور و دیگر مقامات کشورمان به پاکستان، بسیار مهم بوده و منجر به توسعه روابط دو کشور خواهد شد.

وی افزود: سفر رئیس‌جمهور به پاکستان در شرایطی انجام شده که دولت جدید پاکستان به تازگی بر سر کار آمده است و قطعاً یکی از دغدغه‌های جدی ما آن است که دولت جدید پاکستان، اقدام جدی‌تری برای حفظ امنیت مرز‌ها انجام بدهد.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آنجایی که ما مرز‌های طولانی با پاکستان داریم، امنیت این مرز‌ها بسیار مهم است و سفر رئیس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرز‌های کشورمان خواهد داشت.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر ضرورت توجه به مسائل امنیتی، قطعاً سفر رئیس‌جمهور به پاکستان برای تقویت روابط دو کشور در حوزه مسائل اقتصادی نیز دارای اهمیت است و لازم است موانع تجاری روابط ایران و پاکستان رفع شوند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه
  • اسرائیلی‌ها بدانند هر عملی انجام دهند با واکنش بزرگ ایران مواجه می‌شوند