Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@10:53:26 GMT

تاثیر حملات انصارالله به آرامکو بر قیمت بنزین در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۵۳۲۱

تاثیر حملات انصارالله به آرامکو بر قیمت بنزین در آمریکا

به دنبال حملات روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان، قیمت بنزین امروز در آمریکا نزدیک به ۱۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، به دنبال حملات  روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان، قیمت بنزین امروز در آمریکا نزدیک به ۱۵ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: درخواست عربستان برای واردات بنزین از ایران

گزارش وب‌سایت کلوپ موتور نشان داد، متوسط قیمت بنزین ملی در آمریکا ۳ سنت افزایش یافت و به ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۹ دلار در هر گالن رسید.

روز شنبه، تاسیسات نفتی عربستان در منطقه البقیق و الخریص هدف حملات پهپادی قرار گرفت، تولید نفت این کشور ۵.۷ میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

جینتی کاسلانو، سخنگوی وب سایت کلوپ موتور گفت: «آمریکا می‌توانند انتظار داشته باشند که قیمت محلی بنزین این هفته شروع به افزایش کند. این افزایش می‌تواند در ماه جاری میلادی تا یک چهارم قیمت هر گالن ادامه داشته باشد.»

«چه این روند کوتاه یا بلندمدت باشد، با قیمت نفت خام و اینکه تاسیسات عربستان با چه سرعتی تعمیر شود و به تولید بازگردد، تعیین خواهد شد.»

بزرگترین پالایشگاه و تأسیسات فرآوری نفت جهان در مناطق «البقیق» و «الخریص» روز شنبه به وسیله ۱۰ فروند پهپاد تهاجمی ارتش و گروه‌های مردمی یمن به آتش کشیده شد.

بلومبرگ در این رابطه نوشت: این اتفاق بدترین شوک برای بازارهای نفتی از زمان حمله صدام، دیکتاتور معدوم عراق، به کویت در سال ۱۹۹۰ است. این میزان نفت از دست رفته، حتی از کسری عرضه نفت ایران، ناشی از انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ نیز بیشتر است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن بلومبرگ حملات پهپادی امریکا عربستان یمن ایران آمریکا عراق صدام مشرق انقلاب اسلامی کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن عملیات‌های خود علیه اسرائیل را افزایش می دهد

به گزارش همشهری آنلاین، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای، از تداوم جنایات هفت ماهه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه انتقاد کرد؛ جنایاتی که آخرین مورد آن، کشتار وحشیانه مردم در بیمارستان «ناصر» در خان‌یونس بوده است.

انصارالله با بیان اینکه کشتارهای جمعی مردم غزه، نشانگر کینه‌توزی و جنایتکاری بی‌سابقه صهیونیست‌هاست، تأکید کرد: اگر حمایتهای آمریکا و غرب و سکوت خفت‌بار کشورهای عربی و ناتوانی سازمان ملل نبود، جنایات صهیونیستها علیه ملت فلسطین هم صورت نمی‌گرفت.

این جنبش یمنی با تأکید بر ادامۀ حمایت‌های ملت این کشور از مردم فلسطین، از نیروهای مسلح یمن خواست که عملیات‌های دریایی خود را علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریاهای سرخ و عرب و اقیانونس هند افزایش دهند.

کد خبر 846486 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه یمن

دیگر خبرها

  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ارتش یمن عملیات‌های خود علیه اسرائیل را افزایش می دهد
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • افزایش چشمگیر قیمت بنزین در آلمان
  • رهبر انصارالله: آل سعود قرآن را برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی تحریف می‌کند
  • آل سعود قرآن را برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی تحریف می‌کند
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ شنبه ۱ اردیبهشت