Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی به ظرفیت مطلوب دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزایش توانمندی در عرصه مهارتی و کارآفرینی را راهبرد اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد. ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید علی بدری بعدازظهر امروز در آئین معارفه سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: مهارت‌آموزی امروزه در جامعه بیش‌ازپیش موردتوجه قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود 17 هزار نوع شغل در دنیا گفت: البته بسیاری از این مشاغل در حال از بین رفتن و منسوخ شدن هستند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان داشت: حوزه علم و تکنولوژی‌های جدید با سرعت در حال گسترش است؛ بنابراین نیاز است در این مقوله آموختن مهارت متناسب با پیشرفت علم و تکنولوژی موردتوجه قرار گیرد.

بیرجند| 1400 متقاضی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی از ارائه آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوندبیکاری 40 درصدی فارغ التحصیلان حاصل بی توجهی به مهارت آموزی استنهضت مهارت افزایی در خراسان جنوبی/گسترش مراکز مدیریت مهارت آموزی دانشجویان در جوار دانشگاه‌ها

بدری به ظرفیت‌های مناسب و متعدد دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد و از جمله آن را وجود ایده‌های نو با مهارت‌های جدید عنوان کرد و افزود: در حال حاضر هر دانشگاهی که درصدد ایجاد رشته‌ای مهارتی باشد باید از دانشگاه علمی کاربردی مجوز بگیرد.

وی با تأکید بر اهمیت آینده‌پژوهی و ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: باید ظرفیت استان‌ها در این زمینه مورداستفاده قرار گیرد.

معاون اداری، مالی و‌ مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی بیش از هر موضوعی به دنبال افزایش مهارت‌های مورد نیاز جامعه است.

بدری بیان داشت: نیاز امروز جامعه مهارت‌آموزی در کنار کسب علم و دانش است که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی در دستور کار قرارگرفته است.

 به گزارش تسنیم، در این آئین محمدتقی قربانیان به‌عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان منصوب شد و از زحمات بهزاد بهرامی نسب رئیس اسبق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان تجلیل شد.

انتهای پیام/ ع

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: اگرچه فراگیری همدلی با کودکان مهارتی بسیار مهم و ضروری است، اما بسیاری از خانواده‌ها با آن غریبه‌اند و آگاهی از آن ندارند.

سمیه سلیمانی در گفت و گو با ایسنا، مهارت‌های زندگی را لازمه بهزیستی دانست و افزود: فراگیری آشنایی با مهارتی تحت عنوان «همدلی» یا به عبارتی درک احساس دیگران ضروری است.

وی با بیان اینکه روانشناسان از سال ۱۹۵۷ تلاش داشتند تا دریابند منشاء همدلی کجاست و چگونه می‌توان فرزندان همدل‌تری تربیت کرد، اظهار کرد: بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده مشخص شد در کنار عواملی چون نظم و انضباط، گرمی و عشق در رابطه، صبوری، تأیید و تشویق و تنبیه به موقع والدین، بهترین پیش‌بینی کننده همدلی در مردان و زنان ۳۰ ‌ساله رابطه‌ای بود که آن‌ها در ۵ سالگی با والدین خود داشتند.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی بیان کرد: در این تحقیقات مشخص شد هرچه رابطه والدین و فرزندان در سنین دبستان خوب و صمیمی‌تر باشد، کودکان، همدلی (توانایی درک احساسات و عواطف دیگران و دیدن دنیا از زاویه دید آن‌ها) را بهتر یاد می‌گیرند و بزرگسالان همدل‌تری می‌شوند و هرچه رابطه والد و فرزندان در این سنین رو به سردی و فاصله و «ول کن بابا» و حوصله‌اش را ندارم پیش رود در بزرگسالی احتمال اینکه کودک به سمت خودمحوری، خودکامگی، بی‌توجهی به حال و احوال و خواسته‌های دیگران پیش رود، بیشتر است.

وی در پاسخ به اینکه چطور می‌توان مهارت همدلی خود را ارتقاء داد؟ گفت: همان‌طور که گفته شد این یک مهارت مهم برای ایجاد رابطه قوی و ارتباط مؤثر است.

سلیمانی با بیان اینکه برای فراگیری و بهبود مهارت همدلی چند راه وجود دارد که می‌توان آنها را به کار گرفت، اذعان کرد: تمرین گوش دادن فعال، خود را جای آن‌ها گذاشتن، توجه کردن به نشانه‌های غیرکلامی، تمرین کردن ذهن آگاهی، خواندن داستان و به دنبال بازخورد بودن بخشی از این راه‌ها برای بهبود مهارت همدلی است.

وی با تأکید بر اینکه باید گوش دادن فعال را تمرین کرد، افزود: وقتی فرزندتان با شما صحبت می‌کند بدون وقفه با تلاش برای ارائه راه‌حل به آنچه می‌گوید تمرکز کنید. با برقراری تماس چشمی، تکان دادن سر و پرسیدن سؤالات «شفاف» نشان دهید به او گوش می‌دهید.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی همچنین از والدین خواست خود را جای فرزندشان بگذارند و سعی کنند مسائل را از دید طرف مقابل ببینید، مثلاً تصور کنید اگر در موفقیت‌های آن‌ها بودید چه احساسی داشتید یا سؤالاتی بپرسید تا درباره تجارب آن‌ها بیشتر بدانید.

وی با بیان اینکه باید به نشانه‌های غیرکلامی توجه کرد، تصریح کرد: مردم اغلب احساسات خود را از طریق زبان بدن، لحن صدا و حالات چهره خود بیان می‌کنند باید به این نشان‌ها توجه کرد تا درک بهتری از احساس طرف مقابل داشته باشید.

سلیمانی همچنین تمرین کردن ذهن آگاه را ضروری دانست و افزود: ذهن می‌تواند به شما کمک کند تا آگاهی بیشتری ‌نسبت به افکار و احساسات خود ایجاد کنید که به نوبه خود می‌تواند به درک بهتر و همدلی با دیگران کمک کند.

وی در خصوص خواندن داستان گفت: این کار می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های همدلی خود را توسعه دهید، زیرا به شما امکان می‌دهد جهان را از دیدگاه‌های مختلف ببینید و احساسات و انگیزه‌های شخصیت داستانی را درک کنید.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با تأکید بر اینکه والدین باید به دنبال بازخورد باشند، اظهار کرد: باید از دوستان و اعضای خانواده در مورد مهارت‌های همدلی خود بازخورد بخواهید. آن‌ها ممکن است بتوانند پیشنهاداتی در مورد چگونگی بهبود شما ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: همدلی مهارتی است که با تمرین و تلاش می‌توان آن را توسعه داد. با تمرکز بر درک و ارتباط با دیگران، می‌توان مهارت‌های همدلی خود را بهبود ببخشید و روابط قوی‌تری ایجاد کنید.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در پایان گفت: اگرچه فراگیری همدلی با کودکان مهارتی بسیار مهم و ضروری است اما بسیاری از خانواده‌ها با آن غریبه‌اند و آگاهی از آن ندارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود