Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@12:42:59 GMT

آموزش زبان ترکی در مدارس آذربایجان‌شرقی ارائه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۵۳۹۳

آموزش زبان ترکی در مدارس آذربایجان‌شرقی ارائه می‌شود

محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه همواره مدافع آموزش زبان مادری بوده ام و نه آموزش به زبان مادری، افزود: با آموزش زبان ترکی آذری در مدارس، حربه برخی افراد برای اهداف خاص خنثی می شود.

وی از آمادگی کامل استان برای استقبال از سالتحصیلی جدید خبر داد و گفت: قدردان تلاش تمامی دست اندرکاران توسعه علمی و پرورشی استان هستم و امیدوارم سالتحصیلی جدید نیز با آمادگی کامل و تمهید مقدمات مناسب، آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پورمحمدی با اشاره به اهمیت شغل معلمی در دین مبین اسلام، ادامه داد: توسعه همه جانبه هر جامعه ای، وابسته به تعلیم و تربیت صحیح است و امیدوارم تمامی مسئولان نظام آموزشی کشور، نهایت تلاش خود برای تحقق این مهم را به کار گیرند.

وی همچنین با بیان اینکه جایگاه معلمی و استادی، همواره مورد توجه و احترام اقشار مختلف مردم بوده و هست، اظهار کرد: صیانت از جایگاه فعلی معلمین و افزایش تکریم آنان در جامعه، امری ضروری است و باید همواره تلاش های این قشر به عنوان الگوهایی موفق برای نوجوانان و جوانان، تبیین شود.

استاندار آذربایجان شرقی، معلمین را از جمله تاثیرگذارترین اقشار جامعه دانست و اضافه کرد: مدیریت ارشد استان، پیگیر حل مشکلات فرهنگیان است و از تمامی مدیران مربوطه در این حوزه نیز انتظار دارد برای حل مشکلات این قشر تلاش کند.

پورمحمدی با قدردانی از همکاری مدیران مدارس استان در پرهیز از اخذ شهریه و کمک مردمی اجباری برای ثبت نام ادامه داد: ما همواره نیازمند مشارکت مردم و خیرین در بخش های مختلف هستیم ولی با کمک اجباری به مدرسه، همواره مخالف بودیم.

توجه ویژه به مسائل فرهنگی در جشن های آغاز سالتحصیلی، پرهیز فرمانداری ها از اختصاص بودجه عمرانی مدارس به حوزه های دیگر از مواردی بود که استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه به آن ها تاکید کرد.

۳۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس شرق کرمان چهارشنبه غیرحضوری شد

 بنا بر اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان های شرقی استان کرمان از پنج شهرستان شرقی چهار شهرستان نرماشیر، فهرج، ریگان و گُنبکی با توجه به تداوم بارش ها و آب گرفتگی معابر، مدارس تمام مقاطع تحصیلی چهارشنبه تعطیل است.
به گفته فرمانداران شهرستان های شرقی استان کرمان تعطیلی مدارس به جهت حفظ سلامتی دانش آموزان بوده و کلاس های درس به صورت غیرحضوری پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا،لازم به ذکر است از پنج شهرستان شرقی استان کرمان، فرماندار شهرستان بم هنوز تصمیمی برای تعطیلی مدارس در روز چهارشنبه اتخاذ نکرده است.

به گزارش ایرنا، هواشناسی کرمان با پیش‌بینی بارش شدید باران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته ضمن اعلام هشدار قرمز از احتمال وقوع سیل در برخی مناطق استان خبر داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • بکوشیم در راه خدا کار انجام دهیم
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مدارس شرق کرمان چهارشنبه غیرحضوری شد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • توزیع کود یارانه دار در آذربایجان شرقی
  • توزیع کود یارانه دار در استان