Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:38:07 GMT

بیشترین ماموریت اورژانس میبد مربوط به تصادف است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۵۴۱۵

بیشترین ماموریت اورژانس میبد مربوط به تصادف است

علیرضا فصیحی روز سه شنبه به مناسبت چهل و چهارمین سالروز تاسیس (۲۶ شهریور ماه)

 اورژانس پیش‌بیمارستانی در گفت و گو با ایرنا افزود: یک سال گذشته چهار هزار و ۵۵۹ ماموریت امدادی انجام شد که از این تعداد هزار و ۵۸۳ مورد آن مربوط به تصادف است.

به گفته وی سه ماه گذشته ماهانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ ماموریت انجام شد و ۹ نفر در اثر تصادف در پنج ماهه گذشته در جاده‌های این شهرستان فوت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصیحی، مدت زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه در شهر میبد را هفت تا ۹ دقیقه و در جاده‌ها ۱۵ دقیقه در شرایط بدون ترافیک عنوان کرد.

وی از دیگر فعالیت‌ها را حضور و خدمات رسانی در مراسم‌ها و راهپیمایی‌ها و پیاده روی‌ها و نیز پویش فشار خون ذکر کرد و یادآور شد: این مرکز در پویش (کمپیین ) فشارخون مقام دوم را از نظر ثبت تعداد بیماران فشار خونی در سامانه ملی در استان یزد کسب کرد.

این مسئول ادامه داد : میبد سه پایگاه فعال و پنج دستگاه آمبولانس دارد که سه آمبولانس فعال و از  ۲ دستگاه دیگر به عنوان نقلیه پشتیبان استفاده می‌شود.

فصیحی اظهار کرد: از مجموع پایگاه‌ها ۲ مورد در خیابان امام محله یخدان و خیابان هفتم تیر میبد مستقر است و یک پایگاه جاده‌ای هم در مسیر نیوک ندوشن فعال است در صورت وقوع حادثه نزدیک‌ترین آمبولانس به محل اعزام و در صورت نیاز به اعزام آمبولانس‌های بیشتر با همکاری اورژانس شهرستان اردکان خدمات امدادرسانی انجام می‌گیرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی میبد به اختصاص کد ۲۴۷ برای بیماران قلبی و ۷۲۴ به بیماران سکته مغزی برای ارائه سریع‌ترین خدمات‌رسانی به این گروه از بیماران خبر داد .

وی ادامه داد : تمام نیروهای اورژانس میبد دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند و امور رانندگی را شخصا انجام می‌دهند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی میبد از شهروندان خواست هنگام تماس با این مرکز نیاز به نشانی دقیق است و اطرافیان بیمار و زخمی‌ها در مسائل پزشکی پرهیز و به گفته‌های اپراتور اورژانس نیز دقیقا توجه کنند.

فصیحی تاکید کرد : برای تسریع در کمک رسانی مردم مسیر را  برای برای حرکت آمبولانس باز و به عوامل و تکنسین‌های اورژانس کمک و از ایجاد تنش و درگیری با این نیروها جدا خودداری کنند.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴ / ۲۰۴۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد ایرنا امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی‌ در فارس و اصفهان

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق‌شدگی در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، گفت: بیشترین فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی مربوط به استان‌های فارس و اصفهان بوده است. - اخبار اجتماعی -

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از رشد 22 درصدی آمار مصدومان غرق‌شدگی در فروردین سال 1403 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری 118 نفر دچار غرق‌شدگی شده‌اند که از این تعداد متأسفانه 64 نفر فوت کرده‌اند.

رشد 59 درصدی مصدومان غرق‌شدگی در نخستین ماه سال

وی افزود: آمار حوادث و مصدومان غرق‌شدگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 59 درصد و آمار فوتی‌ها 2 درصد رشد داشته است.

54 فوتی در تصادفات هفته آخر فروردین/ 11 فوتی بر اثر غرق‌شدگی

استان‌های دارای بیشترین آمار فوتی و مصدوم غرق‌شدگی

یکتاپرست ادامه داد: بیشترین آمار غرق‌شدگی در استان‌های بوشهر با 15 مصدوم و هرمزگان با 8 نفر بوده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بیشترین فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی نیز مربوط به استان فارس با 11 فوتی و اصفهان با 7 نفر فوتی بوده است.

دریاها عمده علت غرق‌شدن در تابستان

وی با بیان این که غرق‌شدگی در هر بازه زمانی دلیل خاصی دارد؛ بیان کرد: برای مثال در تابستان بیشترین آمار غرق‌شدگی مربوط به غرق شدن در دریاهاست و در برخی بازه‌های زمانی مربوط به غرق‌شدگی در استخرهای کشاورزی است. در فروردین ماه امسال بیشترین آمار غرق‌شدگی به دلیل طغیان رودخانه‌ها و یا در اثر سیلاب بوده است.

یک توصیه مهم به مردم برای پیشگیری از غرق شدگی

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس کشور تأکید کرد: توصیه ما به مردم این است که در هنگام گردش در طبیعت از استقرار در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند و در حریم آب‌های جاری مستقر نشوند و اتومبیل خود را نیز در این مکان‌ها پارک نکنند زیرا گاهی مردم تصور می‌کنند که حجم آب رودخانه اندک است اما بارش‌های موسمی می‌تواند باعث طغیان رودها و گرفتار شدن در سیلاب شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • تصادف در جاده حیران با ۵ مصدوم
  • پرواز بالگرد اورژانس کردستان برای امدادرسانی
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان
  • ۵ مصدوم در تصادف رانندگی جاده حیران
  • ۵ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در جاده حیران
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی‌ در فارس و اصفهان
  • ۳ کشته و زخمی در تصادف زنجیره‌ای جاده فیروزآباد به جم