Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش یک موسسه مدافع حقوق بشر فعال در استرالیا درباره وضعیت حقوق بشر در کشور‌های بحرین و عربستان نشان می‌دهد ۲۰ کودک بحرینی در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی به شکل خودسرانه بازداشت شده‌اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی موسسه دموکراسی و حقوق بشر «الخلیج» GIDHR , این موسسه در تازه‌ترین گزارش‎ خود در ماه سپتامبر امسال، گزارش فشرده‌ای درباره وضعیت حقوق بشر بحرین، یمن و عربستان در فاصله ماه‌های ژانویه تا اوت سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش, ۲۰ کودک در فاصله ژانویه تا ماه مه ۲۰۱۹ در بحرین به شکل خودسرانه بازداشت شده اند. همچنین ۶ کودک به مدت حداقل ۲ روز و حداکثر ۲ هفته ناپدید و در مکان‌های نامشخص نگهداری شده اند. طبق این گزارش، در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، ۳۳ کودک بحرینی شکنجه شده اند و ۳۳ مورد آزار و اذیت علیه ۱۷ کودک زندانی -از بدرفتاری گرفته تا محرومیت از حقوق- به ثبت رسیده است.

در بخش دیگری از این گزارش به تراژدی انسانی یمن در جنگی که نیرو‌های ائتلاف به سرکردگی عربستان به راه انداخته اند، اشاره شده است که طبق آن حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار کودک یمنی در مناطقی زندگی می‌کنند که شاهد بالاترین میزان خشونت است؛ ۳۶۰ هزار کودک در یمن دچار سوء تغذیه هستند و بیش از ۸۰ هزار کودک یمنی زیر ۵ سال نیز به علت گرسنگی جانشان را از دست داده اند.

در این گزارش همچنین به اعدام دسته جمعی ۳۷ شهروند عربستانی به اتهامات سیاسی در عربستان پرداخته شده و آمده است ۲۰ شهروند دیگر نیز هم اکنون در صف اجرای حکم اعدامند که ۳ تن از آن‌ها قبل از آنکه به سن ۱۸ سالگی برسند، بازداشت شده اند. در خصوص عربستان به شکنجه زنان فعال بازداشت شده نیز اشاره شده است.

در خصوص وضع حقوق بشر در امارات متحده عربی، این گزارش به بازداشت ۸ نفر اشاره می‌کند که تابعیت لبنانی داشته اند و با وجود گزارش‌هایی در زمینه شکنجه و بدرفتاری با آنها، محاکمه شده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحرین عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سعودی الشرق امروز سه شنبه در گزارشی مفصل به گام‌های جدید ایران و عربستان سعودی در راستای تقویت و اصلاح روابط دوجانبه پرداخته است.

در این گزارش به ازسرگیری سفرهای حج عمره زائران ایرانی پس از گذشت ۹ سال و همچنین تعیین سرکنسول جدید عربستان سعودی در مشهد اشاره شده است.

در متن این گزارش آمده است: روابط عربستان سعودی و ایران پس از آشتی تاریخی میان دو کشور، گام های جدیدی را در مسیر تقویت و اصلاح بر می دارد. روز دوشنبه هفته جاری فرودگاه مدینه منوره پذیرای نخستین گروه از عمره گذاران ایرانی از سال ۲۰۱۶ تاکنون بود. همچنین «عبدالله العنزی» سفیر عربستان سعودی در ایران از تعیین سرکنسول جدید عربستان در شهر مشهد مقدس خبر داده است.

کد خبر 6086499 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • مدیران نگران چه هستند؟
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • حضانت فرزند در قوانین ایران؛ مراحل، شرایط و حقوق والدین
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است