Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:31:18 GMT

خاطرات فرزند دبیرکل حزب الله لبنان درباره برادر شهیدش

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۵۵۷۴

خاطرات فرزند دبیرکل حزب الله لبنان درباره برادر شهیدش

فرزند دبیر کل حزب‌الله در بیست و دومین سالگرد شهادت برادرش در گفتگو با العهد به ویژگی های شخصیتی او پرداخت و تصاویری از کودکی خود با او را برای اولین بار منتشر کرد.

وی گفت: شهید سید هادی شخصیتی جذاب و کاریزماتیک داشت و برخی خصوصیات را از دبیرکل حزب‌الله به ارث برده بود.

وقتی او با حدود ۲۰ کودک دیگر در حال بازی فوتبال بودند، همسایه‌ها از میان همه آنها ، فقط هادی را برای آب خوردن یا استراحت صدا می‌زدند و مرتب از او می‌پرسیدند چیزی نیاز دارد یا خیر؟ به این دلیل که وی شخصیت محبوبی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید جواد با بیان اینکه توصیف کامل شخصیت سید هادی آسان نیست، گفت: او از بچگی زیرک و باهوش بود و در جمع دوستان برنامه ریزی با او بود و وقتی در مورد بازی مشخصی نظر می داد، همه بدون چون و چرا گوش می کردند به این دلیل که وی از ویژگی "رهبری" برخوردار بود و با وجود سن کم "مغز متحرک" صدایش می کردند.

وی ادامه داد: سید هادی به دلیل اینکه عامل هیجان و زندگی در منزل بود، قلب خانه به شمار می آمد و بین او و مادرم وابستگی زیادی بود و از ساعت های اول صبح به مادر در کارهای خانه کمک می کرد.

سید جواد در مورد حرف شنوی شهید سیدهادی از دبیرکل حزب‌الله گفت: یک بار تصمیم گرفته بود خودرو بخرد اما پدر به او گفت، ترجیح می‌دهم این کار را نکنی، باید با جوانان مقاومت و هم محله‌ای‌ها یکسان باشیم و از نظر مالی با آنها تفاوتی نداشته باشیم.

پس از آن هر چند پدر برای قانع کردن سید هادی وقت زیادی نگذاشت اما او به دلیل محبت و دوستی پدر محال بود خواستش را رد کند به همین دلیل به جای ماشین یک موتور خرید.

وی یکی دیگر از خصوصیات اخلاقی برادر شهیدش را تاکید بر صله رحم و دیدار خویشاوندان و تواضع و خاکی بودن وی دانست. سید جواد در پایان با یادآوری اینکه پدرش چگونه هنگام شهادت برادرش صبور بود، افزود: من در آن زمان 16 سال بیشتر نداشتم و نمی‌توانستم زیاد در مراسم شهادت هادی بایستم، اما پدر ساعت‌ها بدون خستگی و با آرامش سرپا می‌ایستاد و به راحتی اطرافیانش توجه داشت؛ لحظه‌ای که پیکر شهید سید هادی را آوردند خوب به یاد دارم، پدرم در نهایت آرامش بود.

سید هادی نصرالله در 12 سپتامبر 1997 در منطقه اشغالی "اقلیم تفاح" واقع در جنوب لبنان به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد معاون دبیرکل حزب‌الله از کشورهای عربی به دلیل کمک به رژیم صهیونیستی برای دفع حمله ایران

به گزارش قدس آنلاین، «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه  NBC News گفت: ایران به‌دنبال گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه نیست، اما اگر به آن تحمیل شود، آماده جنگ است.

نعیم قاسم افزود: با ارزیابی واکنش ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق، می‌خواهیم هدف ایران از این پاسخ را مشخص کنیم؛ همه مقامات ایرانی گفتند که هدف ما رساندن موشک‌هایمان به اسرائیل است و این هدف محقق شد؛ چراکه بیش از ۱۲ موشک بالستیک به پایگاه «نواتیم» در «نقب» و پایگاه دیگر در «جبل الشیخ» رسیدند و اسرائیلی‌ها به چهار فروند از آنها اعتراف کردند.

وی افزود: هدف ایران دستیابی به چیزی استثنایی نبود، بلکه می‌خواست موشک‌هایش را به اراضی اشغالی برساند و این کار را کرد.

وی درباره تلاش برخی کشورهای عربی برای دفع حمله ایران نیز گفت: شایسته هیچ کشور عربی نبود که از اسرائیل در این زمینه حمایت کند و در این زمینه هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست. در هر صورت این ملت‌ها هستند که اتخاذ کنندگان این تصمیمات را مجازات خواهند کرد. از نظر ما، مشارکت یا عدم مشارکت آنها در حمایت از اسرائیل هیچ سودی ندارد و دیدیم که آمریکا، فرانسه، انگلیس و اسرائیل همگی برای مقابله با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی متحد شدند و در نهایت موشک‌هایی که ایران می‌خواست به اراضی اشغالی برساند را رساند و من معتقدم که این پیامی برای همه آنها است.

نعیم قاسم ادامه داد: ایران به طور عملی و واضح اعلام کرد که به دنبال جنگ نیست و به حمله به ساختمان کنسولگری در دمشق پاسخ داده و دیگر درصدد ادامه تنش نیست. من معتقدم که ایران در آنچه می‌گوید صادق است، اما اگر اسرائیل دوباره به ایران حمله کند، چه مستقیم و چه علیه منافع ایران در منطقه، تهران حق دارد پاسخ دهد، در واقع ایران می‌گوید که با قاطعیت پاسخ می‌دهد و اطلاعات ما حاکی از آن است که اگر اسرائیل اقدامی کند، ایران آماده پاسخگویی قدرتمند است.

وی افزود: ایران به کسی برای دفاع از خود یا دفع ظلمی که در حقش شده است نیاز ندارد. به دنیا اعلام کرده بود که به حمله به کنسولگری خود پاسخ خواهد داد و بنابراین اگر حمله دیگری اتفاق بیفتد، ایران پاسخ خواهد داد.

نعیم قاسم درباره مشارکت حزب‌الله در پاسخ به رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: اگر اسرائیل به لبنان حمله کند، قطعا پاسخ خواهیم داد، اما ما در لبنان خواهان یک جنگ بزرگ یا یک جنگ همه‌جانبه نیستیم، اما نمی‌پذیریم که اسرائیلی‌ها بیش از این به جنایاتشان ادامه دهند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین خاطرنشان کرد: هر چه اوضاع بدتر شود با قدرت بیشتری وارد جنگ می‌شویم، ما روشی را برای پرتاب موشک‌های «برکان» و پهپادهای مسلح که به سایت‌های حیاتی اسرائیل می‌رسند، در پیش گرفته‌ایم و موشک‌های «الماس» را آزمایش کرده‌ایم که قادر به هدف قرار دادن خطوط پشتی دشمن هستند.

وی اضافه کرد: تصمیم ما این است که جنگی همه جانبه به راه نیندازیم و فقط از غزه حمایت کنیم و این حمایت با آواره کردن بیش از ۱۰۰ هزار اسرائیلی از شهرک‌ها و وارد کردن خسارات مادی فراوان به آنها بود.

نعیم قاسم همچنین گفت که واشنگتن در جنگ غزه دست دارد و ریاکاری «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با صحبت درباره موضوع بشردوستانه مثمر ثمر نخواهد بود.

وی تاکید کرد که اختلاف بایدن و نتانیاهو بر سر ابزار کشتار فلسطینی‌ها است نه اصل کشتار.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران
  • مادر شهیدان رادی مهمان فرزندان شهیدش شد
  • انتقاد معاون دبیرکل حزب‌الله از کشورهای عربی به دلیل کمک به رژیم صهیونیستی برای دفع حمله ایران
  • مجروح نوجوان حادثه تروریستی کرمان به پدر شهیدش پیوست
  • پیام مفتی اعظم روسیه خطاب به رهبر ایران + جزئیات | برادر عزیز،‌ آیت الله العظمی سید علی خامنه ای...
  • علی رضا حرب در جنوب لبنان به شهادت رسید
  • علی رضا حرب در جنوب لبنان به شهادت رسید + عکس و جزئیات
  • شهادت یک رزمنده دیگر حزب‌الله در راه قدس