Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@05:06:45 GMT

گفت‌وگوی رهبران انگلیس و آلمان در خصوص برجام

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۵۶۰۱

گفت‌وگوی رهبران انگلیس و آلمان در خصوص برجام

به گزارش رویترز، سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز سه‌شنبه (امروز) گفت که جانسون و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با یکدیگر رایزنی کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دو طرف در رایزنی‌های خود بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه و "اتخاذ رویکردی مشترک درقبال ایران" تاکید کردند.

آنها همچنین توافق کردند که باید با متحدان بین‌المللی برای تعیین یک پاسخ مشترک به حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، صبح روز شنبه تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان هدف حمله پهپادی انصارالله یمن قرار گرفت که به گفته مقامات سعودی، در نتیجه آن حدود نیمی از تولید نفت عربستان متوقف شده است.

با این حال مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا ساعاتی پس از وقوع حمله بدون ارائه کوچک‌ترین سند و شواهدی در پیامی توئیتری مدعی شد: ایران اکنون حمله‌ای بی‌سابقه به این تأمین‌کننده انرژی جهان داشته است. مدرکی دال بر این که این حملات از یمن انجام شده، وجود ندارد!

این ادعای بی‌اساس و واهی در حالی طی روزهای گذشته از سوی برخی مقامات و رسانه‌های آمریکایی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران هرگونه دخالت در حمله به این تاسیسات نفتی  در عربستان را رد کرده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعای پمپئو تاکید کرد: مایک پمپئو که در «فشار حداکثری» (علیه ایران) شکست خورده است، به «دورغ حداکثری» روی آورده است.

ظریف افزود: آمریکا و مشتریانش به دلیل این توهم که برتری تسلیحاتی به پیروزی نظامی منجر خواهد شد، در یمن گیر افتاده‌اند. مقصر دانستن ایران، به فاجعه خاتمه نخواهد داد. پذیرفتن طرح پانزدهم آوریل ما برای پایان دادن به جنگ و آغاز مذاکرات ممکن است به آن پایان دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انگلیس آنگلا مرکل آلمان خاورمیانه عربستان یمن نفت ایران جهان جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه اسلامی ایران جنگ آلمان آنگلا مرکل انگلیس برجام بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از این گروه از ایرانی‌ها در عربستان بعد از ۹ سال/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، پس از گذشت ٩ سال وقفه، صبح امروز نخستین گروه عمره‌ گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان ، سرکنسول کشورمان و مسئولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

به گزارش ایسنا، علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش های مستمر نهادهای ذیربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت‌خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898237

دیگر خبرها

  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • اوزیل:به عربستان و قطر نه گفتم که بزرگ شدن فرزندانم را ببینم/ مقابل بهترین بارسلونا ۲۰۰ درصد انگیزه داشتم
  • گروسی: حمله به تاسیسات هسته‌ای قدغن است/به‌زودی راهی تهران می‌شوم
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • دستگیری چند متهم به جاسوسی برای چین در آلمان و انگلیس
  • استقبال از این گروه از ایرانی‌ها در عربستان بعد از ۹ سال/ عکس
  • هشدار شولتس به نتانیاهو درباره تشدید تنش‌ها در منطقه
  • حماس اخبار منتشر شده در خصوص خروج از قطر را تکذیب کرد