Web Analytics Made Easy - Statcounter

گلپایگان- شهردار گلپایگان با بیان اینکه بلوک فرش خیابان امام خمینی با وجود دو اثر تاریخی به گردشگری گلپایگان رونق می‌بخشد، گفت: برای اجرای پروژه بلوک فرش خیابان امام خمینی گلپایگان ۱.۵ میلیارد تومان هزینه صرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، پیمان شکرزاده امروز(سه شنبه) در جمع خبرنگاران بااشاره به اجرای طرح بلوک فرش خیابان امام خمینی، اظهار کرد: با هدف رونق گردشگری شهر طرح بلوک فرش و تبدیل خیابان امام خمینی به پیاده رو با وجود بازار تاریخی و مناره گلپایگان به تصویب شورای شهر رسید و اجرای آن در دستور کارقرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود عرض ۱۲ متری خیابان طرح به گونه‌ای دیده شده که خللی در تردد ماشین‌ها برای حمل و نقل و بارگیری مغازه‌ها به وجود نیاد و از طرفی در مواقع پدافندغیرعامل نیز امکان تردد ماشین آتش نشانی وجود داشته باشد.

شهردار گلپایگان گفت: اهداف بلند مدت شهرداری پیاده رو کردن خیابان برای رونق گردشگری است که البته باید زیرساخت‌های لازم برای پیاده رو کردن آن مانند احداث پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۱۶۰ خودرو و امکان حمل و نقل بار برای مغازه‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: حفاری خیابان امام خمینی حدفاصل میدان ۱۷شهریورتا میدان فردوسی به طول دو هزار متر تا ۳۰ شهریورماه توسط شهرداری به اتمام می‌رسد، سپس عملیات کابل کشی ۱۲ رشته برق به مدت چهار روز توسط اداره برق انجام می‌شود، عملیات ترمیم ترانشه و غلتک زدن و بتون ریزی به عمق ۱۵ سانتی‌متردر قسمت حفاری شده انجام و در نهایت با مصالحی از نوع بلوک به ضخامت هشت سانتی‌متر که مقام در برابرسرما و استهلاک بالا برای ترددخودرو دارد به مدت ۶۰ روز به صورت خشک چین درخیابان چیده می‌شود.

شکرزاده افزود: در اجرای پروژه تبدیل کابل هوایی به زیرزمینی و سنگ فرش خیابان امام خمینی بسیج همگانی بین دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری، آب، برق، گاز و میراث فرهنگی و غیره وجود دارد.

وی با بیان اینکه عملیات تبدیل کابل هوایی به زیرزمینی در خیابان امام خمینی با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان توسط اداره برق اجرا می‌شود، یادآور شد: اجرای پروژه تبدیل کابل هوایی به زیر زمینی وبلوک فرش این خیابان با وجود بازار تاریخی و مناره ۹۰۰ ساله زیبایی مبلمان شهری و رونق گردشگری را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: هزینه اجرای زیرساخت‌های لازم برای لوله‌گذاری در انتقال پروژه برق، انتقال آب خام برای آبیاری فضای سبز شهری و انتقال لوله برای دفع آب‌های سطحی و بلوک فرش خیابان امام خمینی بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان است.

کد خبر 389882

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار گلپایگان سنگ فرش جاذبه های گردشگری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم برای رونق اقتصادی در صنعت گردشگری و زیارت می تواند موفق باشد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید اخوان عصر پنجشنبه در بازدیدهای نوروزی و نظارت بر نحو ارائه خدمات به زائران اظهار کرد: تمام شهر بسیج شده است تا بااستفاده ازظرفیت ها و امکانات موجود از مهمانان نوروزی پذیرایی کرده و خدمات مطلوبی را عرضه کنند.

وی سپس سال جدید را سال تحول در برنامه‌ریزی و خدمات‌رسانی دانست و افزود: شعار و نام سال جدید تکلیف تمام دستگاه‌ها را مشخص کرده و باید برنامه‌ها با نگاهی جدید و ایجاد بستر مناسب برای حضور مردم طراحی و تعریف شود.در خصوص تحققق منویات مقام معظم رهبری نیزظرفیت های سرمایه گذاری مناسبی دربودجه ۱۴۰۳ سهرداری قم برای استفاده ازمشارکت بخش خصوصی درراستای توسعه زیرساخت های شهری وخدماتی قم دیده شده است.

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم توجه به جهش تولید با مشارکت مردم را راهکاری عملی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی دانست و بیان کرد: نباید به راحتی از کنار این راهبرد عملی بگذریم زیرا جامعه نیازمند حرکتی جهادی در حوزه اقتصاد و بهبود وضعیت معیشت مردم است.

وی توجه به ظرفیت‌ها و امکانات شهرها را برای رونق اقتصادی لازم خواند و تصریح کرد: نمی‌توانیم یک نسخه واحد برای کل کشور تهیه کنیم و باید هر شهر و استان با توجه به ظرفیت‌های خودش برنامه‌ای عملی و کاربردی در حوزه اقتصاد داشته باشد.

اخوان ظرفیت‌های شهر قم را در صنعت گردشگری مورد ارزیابی قرارداد و گفت: شهر قم بیش از هر فرصتی برای رونق اقتصادی در صنعت گردشگری و حوزه زیارت به برکت وجود کریمه اهل بیت سلام الله علیها می‌تواند موفق باشد و نیاز دارد بسترهای لازم برای توسعه این صنعت را در شهر فراهم کنیم.

وی ایجاد بسترهای مناسب و افزایش زیرساخت های رفاهی واقامت برای حضور وایجاد انگیزه برای بخش خصوصی در رونق صنعت گردشگری را مطرح و خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری جزء فرصت‌هایی است که باید با مشارکت مردم انجام‌شده و مردم به‌صورت مستقیم ازآن منتفع شوند

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: حضور سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر، برگزاری جشن‌های بزرگ ملی و مذهبی فرصتی است که بدون نیاز به هزینه تبلیغات در اختیار قم بوده و باید با ایجاد امکاناتی مانند فرودگاه در جهت رونق آن کوشا باشیم.

وی یادآور شد: امروز شهر قم علاوه بر گردشگری مذهبی در گردشگری سلامت نیز حرفی برای گفتن دارد که باید در این حوزه نیز زیرساخت‌های مناسب آن تأمین شود.

اخوان در پایان تأکید کرد: لازم است مردم را وارد کارکنیم، زیرا بدون همراهی و مشارکت مردم نمی‌توانیم موفق شویم و ظرفیت‌های به بالقوه شهر را بالفعل کرده و شاهد اشتغال‌زایی و درنهایت رونق اقتصادی باشیم.

کد خبر 6064526

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تئاتر درمانی در مناطق گردشگری اصفهان
  • اجرای ۴ برنامه راهبردی با هدف رونق اقتصادی زندگی عشایر
  • قم برای رونق اقتصادی در صنعت گردشگری و زیارت می تواند موفق باشد
  • گردشگران موظف‌ به اجرای تمامی شئونات اسلامی در اماکن گردشگری فارس هستند
  • رونق اقتصاد با جذابیت‌های گردشگری دریایی
  • لیست اماکن اقامتی و بناهای تاریخی و گردشگری استان یزد
  • اجرای جشن ملی نوروزگاه، فرهنگهای مختلف را معرفی می کند
  • رونق گردشگری مذهبی همدان در بهار قرآن و طبیعت
  • اقامت ۱۰ هزار مسافر در گلپایگان
  • تو‌رهای بافت‌گردی شیراز رونق گرفت