Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ یونس زبیدی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: سپاه با نهالکاری در ۴هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد استان را انجام داد که در حال حاضر طبق محاسبه‌ای کارشناسان منابع طبیعی، سبزینگی بالای ۸۰ درصد دارد.

او افزود: در سال ۹۵ و ۹۶ در مجموع حدود ۷۶۰ هزار هکتار در منطقه دهنو هندیجان که یکی از کانون‌های داخلی ریزگرد‌ها است نهالکاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زبیدی بیان داشت: کانون ریزگرد‌ها در جنوب شرق اهواز پروژه  بسیار بزرگی است که یکی از کانون‌های فوق بحرانی بشمار می‌رود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان تصریح کرد: با شروع فصل پاییز مجددا نهالکاری را ادامه می‌دهیم  و امیدواریم با ایجاد فضای سبز هوای پاک حاصل شود و استان از بحران ریزگرد‌ها خارج شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: در سال ۹۵ بسیج سازندگی طبق بیانات و دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک سپاه به مردم در امر مبارزه با ریزگرد‌ها وآرد عمل شد.

انتهای پیام/م

نهالکاری در کانون فوق بحرانی گرد و خاک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه گرد و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید دستگاه واترپلاس برای افزایش سبزینگی فضای سبز منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از خرید و نصب دستگاه حذف سختی آب در این منطقه خبر داد و گفت: این دستگاه با نام تجاری واتر پلاس با کاهش نمک آب و حذف بی‌کربنات موجود در آب خروجی بسیار مناسبی را برای آبیاری فضای سبز آماده می‌کند.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در چند سال اخیر کلان‌شهر اصفهان دچار کمبود منابع آبی شده و یکی از دغدغه‌های مهم شهرداری اصفهان تأمین آب مورد نیاز برای آبیاری، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری بوده است.

وی افزود: به همین سبب مدیریت شهری راهکارهای زیادی در این زمینه تجربه کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از پساب‌ها و احداث تصفیه‌خانه‌های متعدد در سطح کلان‌شهر اصفهان اشاره کرد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در بعضی مناطق شهر به‌ویژه مناطق این منطقه، آب خروجی از چاه‌ها، به‌دلیل وجود نمک زیاد و وجود بی‌کربنات در آب، آبیاری را دچار اختلال کرده و این آب با درصد نمک بالا موجب می‌شود، نتوانیم در سطح پوشش سبز منطقه از گونه‌های مختلف گیاهی استفاده کنیم.

سلطان‌آقایی ادامه داد: در همین راستا رایزنی‌های متعدد و تفاهم‌نامه‌های مختلفی با شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از دستگاه‌های سختی‌گیر آب در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: شهرداری منطقه ۷ نیز با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز و هماهنگی‌ها صورت گرفته با شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به خرید یک دستگاه واتر پلاس ۶ اینچ برای بهینه‌سازی آب خروجی چاه‌های سطح منطقه کرده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به نصب این دستگاه در شمال منطقه ادامه داد: این دستگاه با نام تجاری واتر پلاس با کاهش نمک آب و حذف بی‌کربنات موجود در آب خروجی بسیار مناسبی را برای آبیاری فضای سبز آماده می‌کند و آبیاری با آب خروجی این سیستم موجب افزایش سبزینگی و رشد متنوع گونه‌های گیاهی در سطح منطقه می‌شود.

کد خبر 744060

دیگر خبرها

  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در یاسوج
  • مسئول بسیج دانشگاه تهران : حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی ، معجزه انقلاب است
  • کانون بسیج اساتید دانشگاه بوعلی سینا از عملیات مقتدرانه وعده صادق حمایت کرد
  • رسیدگی به دو پرونده در اولین جلسه سال جدید دادگاه مطبوعات
  • بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است
  • معرفی هنرمند برتر کانون بسیج هنرمندان شهرستان آباده
  • عملیات وعده صادق سبب بهت و حیرت جهانیان شد
  • خرید دستگاه واترپلاس برای افزایش سبزینگی فضای سبز منطقه ۷ اصفهان